Vraag over carterdruk

gixxerbob

Die hard MF'er
2 jun 2013
562
41
broek in waterland
Ik zit met een vraag , mijn gsxr heeft de laatste tijd last van een hoge carterdruk .
Er blaast veel olie in de airbox.

Ik heb compressie gemeten , ruim 14 bar in alle cillinders met minder dan 0,2 verschil.

Ik wil morgen leakdown meten . Maar vraag me af hoe het in het Carter komt . Als het niet geheel van blowby is ?
 
Heb je een keer de airbox opengemaakt en viel het toen op dat er heel veel olie inlag in vergelijking met de voorgaande keren, of ga je er gewoon vanuit dat het niet zo hoort?

Veel motoren hebben onder normale omstandigheden altijd wel een beetje olie in de airbox liggen, en bij eencilinders kan dit zelfs een flinke plas zijn, afhankelijk van de vorm van de luchtfilterkast. Rookt ie ook blauw (ongeacht gasstand)?

Als het bij jouw motor niet normaal is, ligt er een zuigerveer uit of zit er teveel olie in.
 
Laatst bewerkt:
Wit van de verbrande olie?

Hoeveel olie moet je er bij gooien? To welk peil? En hoe hoog staat de olie als je gaat bijvullen, is dat steeds hetzelfde? Als dat nog boven minimum is, rij daar dan nog eens een stuk mee door en kijk of het dan gelijk blijft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan