Trillen, schudden tijdens remmen

theoGL

MF'er
27 jul 2007
49
0
bennekom
De Yamaha Diversion600S van mijn zoon trilt en schud tijdens het remmen.
De schijf is niet krom, althans niet zichtbaar. Rem schoongemaakt, de oude nog bijna nieuwe remblokken er weer in, remvloeistof vervangen. de remvertraging is prima.
Wanneer je remt voel je als het ware het schudden in het remhandel.
De voorband vertoont lichte vorm van cubben.
Iemand nog suggesties wat ik eraan zou kunnen doen.
 
Wat je eventueel kan proberen, want ik heb et als ik het zo hoor bijna het zelfde probleem nog steeds maar al heel wat minder:
Mijn pa was er ook even mee bezig geweest en ik heb een op en neer gaande hobbel in de schijf. Dus heeft hij met een KUNSTSTOF hamer rondom OP de schijf wat geslagen.

Hierna is het een heeeel stuk minder geworden.
Dus dit is de moeite misschien waard om te proberen, kost je niks.

Heb je geen kunststof hamer, een plankje of kunststof tussen je schijf en hamertje werkt ook. NIET met een metalen hamer dus rechtstreeks slaan
 
Laatst bewerkt:
Even een update:
De nieuwe blokken vanmiddag gemonteerd. Dat leek me de goedkoopste te volgen oplossing Remmen ging prima, maar het wel-niet-remmen bestaat nog steeds. Lion, we gaan morgen nieuwe banden laten monteren. Vanavond de wielen eronderuit en voor deze ene keer met de auto naar de motorgarage.
Wordt vervolgd!
Heb je de blokken wel goed ingeremd? keer of acht van >70 naar 20km/h zonder stoppen tussendoor.
 
Heb je de blokken wel goed ingeremd? keer of acht van >70 naar 20km/h zonder stoppen tussendoor.

Hard inremmen?

Ik had ze gewoon rustig ingeremd.

Wel raar trouwens dat er nu al een aantal zijn met trillende remmen, heb er in korte tijd een paar voorbij zien komen.

Hier een quote nog:

quote:
Op dinsdag 06 mei 2003 23:48 schreef J.vm het volgende:
een remblok heeft zeker geen eerste laagje of toplaag(Produceer ze namelijk zelf voor me werk)

Is gewoon vanaf begin tot einde zelfde materiaal,welke type remblok dan ook

Dus die onzin gaat nie op

Gewoon eerst 100 km rustig an doen meer nie
 
Laatst bewerkt:
Zaterdagmiddag:
Jammer maar ook de nieuwe banden losten het probleem niet op. Het lijkt iets beter, maar het is zeker niet weg.
We gaan een nieuwe remschijf bestellen. Qua dikte was de oude nog als nieuw.
We hebben het voorwiel tussen 2 workmates op de as laten draaien; met een stift tegen de schijf en dan werd toch een hele kleine slingering ''zichtbaar''. hooguit een 0,2mm.

@Tim: ik heb tot nu toe steeds gedacht dat de klauw de zeer kleine slingering min of meer zou volgen, alles is immers op glij-stiften gemonteerd. Helaas lijk ik ongelijk te hebben.

@Big Wil: dat ga ik ook nog eens proberen te meten. De schijf moet toch gedemonteerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdagmiddag:
Jammer maar ook de nieuwe banden losten het probleem niet op. Het lijkt iets beter, maar het is zeker niet weg.
We gaan een nieuwe remschijf bestellen. Qua dikte was de oude nog als nieuw.
We hebben het voorwiel tussen 2 workmates op de as laten draaien; met een stift tegen de schijf en dan werd toch een hele kleine slingering ''zichtbaar''. hooguit een 0,2mm.

@Tim: ik heb tot nu toe steeds gedacht dat de klauw de zeer kleine slingering min of meer zou volgen, alles is immers op glij-stiften gemonteerd. Helaas lijk ik ongelijk te hebben.

@Big Wil: dat ga ik ook nog eens proberen te meten. De schijf moet toch gedemonteerd worden.


0,2 mm?

En je voorband moest toch vv worden en nu rijd je zoon een stuk safer. Die ander was zwaar verdroogd en dat icm cupping maakt een bocht wel heel riskant. Ikwas vroeger ook ich bin zuinig met banden en daardoor ben ik 2 keer zwaar op mn plaat gegaan. Of je zoon moet altijd heel rustig rijden
 
Laatst bewerkt:
Hard inremmen?

Ik had ze gewoon rustig ingeremd.

Wel raar trouwens dat er nu al een aantal zijn met trillende remmen, heb er in korte tijd een paar voorbij zien komen.

Zelfs de leveranciers van de (sportievere) remblokken adviseren het inremmen met enige tot behoorlijke kracht, afhankelijk van het merk en type. Zit vaak een 'gebruiksaanwijzing' bij waarop dit ook te lezen valt.
 
update:
De nieuwe schijf is nog niet aangekomen.( Het synchroniseren was inderdaad nodig. )
Uit nieuwsgierigheid nog eens de 'oude' schijf op een glasplaat gelegd om te zien of ie krom was. 0,1mm voelermaatje paste er soms wel en soms niet onder. Ik had de indruk dat de glazen plaat niet perfekt vlak was.
Helaas is een vlakkere glasplaat niet zo makkelijk te vinden en wachten we maar op de nieuwe schijf.
 
Ik zou die oude remschijf aan een leuk vrouwtje verkopen..heeft ze tenminste wat plezier als ze gaat remmen.

En haal nou een nieuwe voor band want dat kreng ziet er niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan