Remmen ontluchten syphon

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.619
10.722
Andere kant van de evenaar
Ik heb geloof ik, per ongeluk, een makkelijke manier ontdekt om de voorremmen te ontluchten.

Ik ben bezig met de remmen van mijn motor, ik doe dit meestal met een vacuum pompje.
Nou had ik de boel aangesloten, reservoir gevuld, en werd weggeroepen, toen ik terug kwam was de slang van de nippel los gekomen en er lag een plas remvloeistof onder, en het reservoir was leeg.

Toen de slang weer aangesloten, reservoir gevuld, en weer eventjes weggelopen, toen ik terug kwam was de slang gevuld, en geen lucht er in...

Toen beide nippels open gedraaid, slangen aan de nippels, reservoir gevuld, en verder in de schuur bezig, iedere 5 minuten het reservoir bijvullen.

Na een uur of zo de nippels weer dicht gedraaid, en de remhandel voelt goed aan..

Iemand anders dit wel eens op deze manier gedaan?
 
Nee inderdaad, teflon/kit/superlijm en andere meuk is dus geen goede oplossing.

Nu zie ik wel van die "how to" filmpjes voorbij komen van een vacuum pomp; en die zuigen dan een hele lading lucht mee van de schroefdraad. Dat is dus geen probleem? Want hij zuigt immers wel vloeistof eruit..

Of heb je dan kans dat er toch nog lucht terug in de klauw inschiet (al zou ik niet weten hoe dat dan kan)
 
Ga in een motorzaak naar nieuwe motoren kijken draai de onderdelen van en uit de remklauwen en kijk wat daar aan teflon of kitten/plak/lijm shit in en op zit.
En je hebt mijn antwoord. :)
Gedaan, het antwoord is: “Hee blijf daar van af! Wat ben je aan het doen, idioot! Heel de showroom onder de remvloeistof GVD!!“
 
Nee inderdaad, teflon/kit/superlijm en andere meuk is dus geen goede oplossing.

Nu zie ik wel van die "how to" filmpjes voorbij komen van een vacuum pomp; en die zuigen dan een hele lading lucht mee van de schroefdraad. Dat is dus geen probleem? Want hij zuigt immers wel vloeistof eruit..

Of heb je dan kans dat er toch nog lucht terug in de klauw inschiet (al zou ik niet weten hoe dat dan kan)
Je moer vacuumspanning op de pomp of spuit houden en tegelijkertijd de nippels dichtdraaien.
Hetzelfde geld voor pompen: in en niet meer los voordat de nippels dicht gedraaid zijn.
simpel .
 
Nee inderdaad, teflon/kit/superlijm en andere meuk is dus geen goede oplossing.
het blijft een persoonlijke mening en nergens op gebaseerd, hoeveel keer je ze ook neerschrijft

Ga op geen enkele manier klooien met mijn remmen,behalve zoals het bedoeld is.
150 ml injectiespuit met slangetje in combinatie met pompen.
Altijd binnen 5 minuten klaar.
toon mij eens een service manual waarin deze methode staat ?
zo is het dus ook niet bedoeld. maar het werkt. net zoals teflon.
 
het blijft een persoonlijke mening en nergens op gebaseerd, hoeveel keer je ze ook neerschrijft



toon mij eens een service manual waarin deze methode staat ?
zo is het dus ook niet bedoeld. maar het werkt. net zoals teflon.
Nu verwar je methode om de appendage te herstellen/optimaliseren
Maar ga vooral je gang :] :t
 
God wat een gelul weer….
Ontluchtingsnippels hebben de neiging om lucht of vloeistof te lekken, een methode om dat tegen te gaan is het het gebruik vsn een beetje teflontape of -draad. Daar is niks verkeerd aan.
Hou nou eens op met dat welles nietus ik heb gelijk gedram.
 
God wat een gelul weer….
Ontluchtingsnippels hebben de neiging om lucht of vloeistof te lekken, een methode om dat tegen te gaan is het het gebruik vsn een beetje teflontape of -draad. Daar is niks verkeerd aan.
Hou nou eens op met dat welles nietus ik heb gelijk gedram.
Dram niks,ik doe gewoon geen onnodige en overbodige modificaties aan mijn remsysteem.
Puur een mening ,waarover anderen gaan janken als je deze grenzen stelt.
Kan mij verder verrekken als er bij iemand verder de reflontape eruit vliegt bij fors aanremmen.
Zolang die maar niet achter me zit.
Niet meer of minder
 
Aannames aannames… ik zou de waterleiding en de gasleiding ook maar vast afsluiten dan, want stel dat de tape of vlas er tussenuit klapt… je kan maar nooit voorzichtig genoeg zijn toch?
Durf je überhaupt wel te rijden zonder de nippel vast te zetten met de zwaarste kwaliteit loctite? Ze zouden eens lostrillen….
(edit, jammer dat ik me weer laat meeslepen, maar als je zo gaat zitten zuigen op iets wat pertinent niet waar is, dan kun je reactie verwachten:Y)
 
Dram niks,ik doe gewoon geen onnodige en overbodige modificaties aan mijn remsysteem.
Puur een mening ,waarover anderen gaan janken als je deze grenzen stelt.
Kan mij verder verrekken als er bij iemand verder de reflontape eruit vliegt bij fors aanremmen.
Zolang die maar niet achter me zit.
Niet meer of minder
Gefeliciteerd, je hebt bij deze bewezen niks te begrijpen van het remsysteem. Houd er nu maar over op, en breng je motor weg naar iemand die het wel begrijpt als er iets aan moet gebeuren.
 
Aannames aannames… ik zou de waterleiding en de gasleiding ook maar vast afsluiten dan, want stel dat de tape of vlas er tussenuit klapt… je kan maar nooit voorzichtig genoeg zijn toch?
Durf je überhaupt wel te rijden zonder de nippel vast te zetten met de zwaarste kwaliteit loctite? Ze zouden eens lostrillen….
(edit, jammer dat ik me weer laat meeslepen, maar als je zo gaat zitten zuigen op iets wat pertinent niet waar is, dan kun je reactie verwachten:Y)
Ook jij lijkt het niet helemaal te begrijpen…
 
IMG_0175.jpeg
 
Aannames aannames… ik zou de waterleiding en de gasleiding ook maar vast afsluiten dan, want stel dat de tape of vlas er tussenuit klapt… je kan maar nooit voorzichtig genoeg zijn toch?
Durf je überhaupt wel te rijden zonder de nippel vast te zetten met de zwaarste kwaliteit loctite? Ze zouden eens lostrillen….
(edit, jammer dat ik me weer laat meeslepen, maar als je zo gaat zitten zuigen op iets wat pertinent niet waar is, dan kun je reactie verwachten:Y)
Water en gas staan daar tientallen bar druk op dan.🤔
Teflon tape is dan schijnbaar vooral ontworpen voor remsystemen :t
 
Jawel hoor. Ik begrijp het prima. Als je een tapeje of draadje gebruikt, dan doe je dat om de draad, NIET om het eind. De meeste nippels dichten echt wel goed af, maar je komt ze soms tegen dat tijdens het ontluchten juist via de draad toch lucht toetreedt, met een klein beetje teflontape dicht je dat af, en daar is niks gevaarlijk aan.
IMG_3454.jpeg
 
Gefeliciteerd, je hebt bij deze bewezen niks te begrijpen van het remsysteem. Houd er nu maar over op, en breng je motor weg naar iemand die het wel begrijpt als er iets aan moet gebeuren.
Kijk,DE autoriteit remsystemen komt zich melden:t
Ik ben onder de indruk:z:z
Nog mooit problemen gehad met welk remsysteem dan ook:W:W
Tientallen keren gedaan
 
Jawel hoor. Ik begrijp het prima. Als je een tapeje of draadje gebruikt, dan doe je dat om de draad, NIET om het eind. De meeste nippels dichten echt wel goed af, maar je komt ze soms tegen dat tijdens het ontluchten juist via de draad toch lucht toetreedt, met een klein beetje teflontape dicht je dat af, en daar is niks gevaarlijk aan.Bekijk bijlage 1933175
Tot je het een keer kwijt bent en het in je klauw zit .
En dan? : oeps🙄
 
Kijk,DE autoriteit remsystemen komt zich melden:t
Ik ben onder de indruk:z:z
Nog mooit problemen gehad met welk remsysteem dan ook:W:W
Tientallen keren gedaan
Ik denk ook niet dat het ergens voorgeschreven is.
Bij gasdichtingen gebruikten wij wel eens telflontape in de industrie, maar alleen bij conische draden (BSPt).

Extra materiaal toevoegen aan ontluchtingsnippels zie ik ook als overbodig.
Maar je hebt altijd mensen die nog wat extra nauwkeurige dingen willen doen. "Beter dan af fabriek."

Ach het is iemand zijn eigen ding. :)
 
Ik denk ook niet dat het ergens voorgeschreven is.
Bij gasdichtingen gebruikten wij wel eens telflontape in de industrie, maar alleen bij conische draden (BSPt).

Extra materiaal toevoegen aan ontluchtingsnippels zie ik ook als overbodig.
Maar je hebt altijd mensen die nog wat extra nauwkeurige dingen willen doen. "Beter dan af fabriek."

Ach het is iemand zijn eigen ding. :)

Dit dus,hoe minder hoe beter,hoe veiliger..
Een remsysteem systeem is zonder ontworpen.
Hoeft men niks meer aan te " verbeteren"

Dat is de gehele tijd al mijn consensus..(voor wie juist lezen wil)
 
Terug
Bovenaan Onderaan