Ontluchten met injectiespuit

Sem r

MF'er
5 okt 2021
59
12
Zijn er meer mensen die via een spuit de remvloeistof van onder in het systeem drukken
Zoja welke spuit gebruiken jullie en wat voor slang blijft mooi op je nippel zitten of hulp stuk
 
Ik gebruik het "oude" bekende blauwe oliekannetje maar wel met flexibele slangetje eraan.
Knip de spuitnozzle eraf en je kan het doorzichtige slangetje op de ontluchtingsnippel plaatsen met een beetje wringen. Zo kun je rustig druk zetten met en ontluchtingsnippel openen en sluiten......
Zorg boven bij reservior dat je een doek eromheen legt om teveel op te vangen en niet op de lak en zo komt mocht je teveel en te hard vullen...
 
Wat probeer je nu te vragen Sem? Wat de beste manier is om de remmen te vullen, en/of te ontluchten? Of probeer je er achter te komen wat je zelf fout doet of hebt gedaan? Of wil je het een keer zelf gáán doen en vraag je daarom naar de beste manier? Of waar je zo'n spuit en de rest waar iedereen het over heeft kan krijgen?
Als je dit soort dingen vraagt, is het dan niet handiger om op zoek te gaan naar iemand of een bedrijf die dat vóór je gaat doen?

Omdat zelf klooien met je remmen nou eenmaal kan uitdraaien op een sneu bericht (en die heb ik hier al vaker voorbij zien komen, en je hebt al 2 jaar mee kunnen lezen) dat "M'n rem ineenkeer niet deed wat-ie moest doen". Of we lezen het in de krant bij de andere trieste berichten.

Vergeef me een evt. sarcastische toon, maar ik denk toch echt dat het verstandig is om niet te gaan rotzooien met iets waar je leven van af kan hangen hangt.
Juist aan mn remmen komt geen ander dan ik. Al 40 jaar.
Doettie het niet is er maar 1 verantwoordelijk! Ik!!
 
Blokkeren zou niet kunnen, dan zou de rem bediend blijven staan als je 1 keer in je rem knijpt. Ook denk ik niet de abspomp in rust stand kan meten wat er aan vloeistof doorheen beweegt, misschien als je m een beetje wakker maakt met een beetje prik op de juiste plek :+ ;)
 
HBM 200 CC Professionele Handmatige Olie, Benzine en Vloeistofpomp


1688887721338.png
 
Top; als ik de volgende stappen volg dan doe ik het goed?

- Oude remvloeistof uit reservoir halen (zorgen dat er geen lucht in de uitgang komt) met een injectiespuit, en vullen met nieuwe remvloeistof.
- Vacuüm pomp aansluiten op nippel en op druk zetten
- Nippel opendraaien en ondertussen rustig doorpompen om alle oude vloeistof eruit te pompen tot je nieuwe ziet.
- Ondertussen het niveau in het reservoir in de gaten houden en bijvullen.
 
Eventueel kan je de oude vloeistof ook van bovenaf met het vacuümpompje er uit halen.
Althans zo doe ik het voor stap twee.
Scheelt weer een schoon te maken injectiespuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan