Wel of geen windscherm op mijn naked (Bandit)

J_oram

MF veteraan
21 nov 2008
3.119
2
Ik heb een vraagje over een windscherm op mijn naked Bandit 600.. Nu vind ik rijden op de snelweg best wel kut (in het algemeen) maar nu ook extra met de wind, ik snap dat dat bij elke naked het geval is maar misschien werkt zo windscherm wel. Ik moet elke dag 60km heen en terug rijden voor woon-werkverkeer, dus straks ook met de kou, hoe minder wind (lijkt mij) er op mijn lichaam staat hoe warmer ik het heb *O*

En dan vooral in onderstaande gevallen:
windscherm%2010006503%20sport%20donker%20getint.jpg


Iemand ervaring met zo'n windscherm op zijn naked?

of met deze?
windscherm%20mini%20streetfighter%20getint.jpg


Ik heb verschillende discussies hier op motor-forum gelezen maar niet echt met een antwoord over bovenstaande ruitjes. De meeste zeggen dat het voor je borst helpt maar dat je helm in de wind komt te liggen. Is dat met bovenstaande ruitjes ook het geval?

Dankje voor de tips iig alvast!

Ojaa, dat het lelijk staat op een naked en dat het niet hoort dat weet ik :+
 
Ik heb een vraagje over een windscherm op mijn naked Bandit 600.. Nu vind ik rijden op de snelweg best wel kut (in het algemeen) maar nu ook extra met de wind, ik snap dat dat bij elke naked het geval is maar misschien werkt zo windscherm wel. Ik moet elke dag 60km heen en terug rijden voor woon-werkverkeer, dus straks ook met de kou, hoe minder wind (lijkt mij) er op mijn lichaam staat hoe warmer ik het heb *O*

En dan vooral in onderstaande gevallen:
[afbeelding]

Iemand ervaring met zo'n windscherm op zijn naked?

of met deze?
[afbeelding]

Ik heb verschillende discussies hier op motor-forum gelezen maar niet echt met een antwoord over bovenstaande ruitjes. De meeste zeggen dat het voor je borst helpt maar dat je helm in de wind komt te liggen. Is dat met bovenstaande ruitjes ook het geval?

Dankje voor de tips iig alvast!

Ojaa, dat het lelijk staat op een naked en dat het niet hoort dat weet ik :+

Als ik iedere dag in weer en wind 60km heen en terug zou moeten rijden dan zou ik een motor kopen die daar voor geschikt is i.p.v. een naked aan te gaan passen.
 
Als ik iedere dag in weer en wind 60km heen en terug zou moeten rijden dan zou ik een motor kopen die daar voor geschikt is i.p.v. een naked aan te gaan passen.

Ik zou willen dat ik het geld ervoor had, een ruitje van 40 euro lukt nog wel maar een nieuwe motor zit er helaas niet in ;).

Ik kan 2 routes naar me werk pakken eentje is 70km en alleen maar snelweg en de andere is 60km en ongeveer 20km snelweg. Dus ik pak altijd de binnendoor route al. Scheelt qua tijd niks en is 10x leuker.
 
In het algemeen is het zo, dat hoe hoger het scherm is, hoe harder het windgeruis wordt.
Als je nog een hogere ruit hebt (Goldwing ofzo) wordt het geruis weer minder.
Je zult in ieder geval met oordoppen moeten rijden.
 
In het algemeen is het zo, dat hoe hoger het scherm is, hoe harder het windgeruis wordt.
Als je nog een hogere ruit hebt (Goldwing ofzo) wordt het geruis weer minder.
Je zult in ieder geval met oordoppen moeten rijden.

oordoppen heb ik altijd in. Dus als ik het zo bekijk werkt het eerste ruitje het beste, deze is niet zo hoog dus minder last van het windgeruis.

Het is nu ook niet dat ik helemaal gek wordt van de wind maar het leek me gewoon wel een goede oplossing.
 
oordoppen heb ik altijd in. Dus als ik het zo bekijk werkt het eerste ruitje het beste, deze is niet zo hoog dus minder last van het windgeruis.

Het is nu ook niet dat ik helemaal gek wordt van de wind maar het leek me gewoon wel een goede oplossing.
Dat lage ruitje zal iets van de winddruk wegnemen. Bij rechtop zitten blijf je waarschijnlijk gevrijwaard van de meeste turbulenties.
Je weet het pas zeker als je het probeert.
 
Dat lage ruitje zal iets van de winddruk wegnemen. Bij rechtop zitten blijf je waarschijnlijk gevrijwaard van de meeste turbulenties.
Je weet het pas zeker als je het probeert.

Heb je helemaal gelijk in :Y

Hoopte hier iemand te vinden die ook zoiets op zijn naked heeft zitten. En anders bestel ik het kleine ruitje gewoon, vind ik nog niet eens heel gek staan.
 
Onderste ruitje (louis/motorzoom) heeft mijn vrouw op haar motor (CB750F). Ruitje staat vrij steil zodat zij, met haar 1.70m lengte, net geen/weinig turbulentie rond haar helm krijgt. Ik (1.83m) heb op haar motor wel veel last van turbulentie, meer dan zonder dat ding. Het is even uitvogelen hoe dat ding moet staan. Mijn vrouw is er tevreden mee en wil niet meer zonder.
 
Als je niet constant 150+ rijdt wen tje nek vanzelf aan de wind. Ontspannen, niet aanspannen.

Daarnaast geeft zo' n schermpje turbulentie. Herrie en je nekspieren krijgen extra op hun lazer. Beter rijd je zoveel mogelijk met een tanktas dat houdt de wind van je borst af.
 
Als je niet constant 150+ rijdt wen tje nek vanzelf aan de wind. Ontspannen, niet aanspannen.

Daarnaast geeft zo' n schermpje turbulentie. Herrie en je nekspieren krijgen extra op hun lazer. Beter rijd je zoveel mogelijk met een tanktas dat houdt de wind van je borst af.

Maar maar maar ik wil constant 160+ rijden anders kom ik nooit op tijd op stage ;)

Met een tanktas rij ik altijd al, wel een kleintje. De meningen zijn verdeeld zo te lezen. Ik denk dat ik het gewoon probeer. Maar als er mensen met ervaring zijn hoor ik dat nog graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan