Met choke aan loopt de motor op 3 vd 4 cilinders

jimba

MF'er
19 feb 2013
62
0
Voorschoten (ZH)
Lieve mensen,

Ik heb op mijn GS750 de vlotterbakpakking van de derde carburateur vervangen, en sindsdien loopt de motor op de choke niet goed op cilinder 3. Als je gas geeft met de choke hoor je echt dat 1 cilinder niet meewil en je hoort af en toe een klap uit de uitlaat.
Als de motor warm genoeg is om de choke uit te zetten is er niks aan de hand.
Ik heb de vlotterhoogte gecontroleerd maar dat was hem niet. Ik dacht misschien is er een vuiltje ergens bijgekomen in de vlotterbak, kan je dan dit effect krijgen? Morgen in ieder geval maar even iemand zoeken met perslucht om alle openingen en sproeiers in de vlotterbak door te blazen toch?

Thanks
 
och, ik heb het met de koude bmw 2 pitter ook dat hij eerst op 1 pit loopt... de bougiekabels zijn erg oud.. wellicht zit 't em daar in.. ik heb de carbs al meermalen schoongemaakt maar wellicht helpt het wel bij jou.. kijk ook eens of er geen water in de vlotterbak zit..
 
Hey Sam,

Het gekke is dat het niet met de koude motor te maken heeft maar met de choke, als ik 200km heb gereden en ik gebruik dan de choke doet ie het nog. De bobines en bougies+kabels zijn vervangen, water in de vlotterbak kan het ook niet zijn. De vlotterbak lekt nog wel een beetje, weet niet of dat dit soort klachten kan geven, voorheen lekten alle vlotterbakken en was er niets aan de hand. Morgen maar even doorblazen en een betere pakking pakken, meer kan het eigenlijk niet zijn
 
Is dat dat dingetje dat uitsteekt aan de buitenkant en verbonden is aan die arm die alle 4 de chokes opentrekt? Dus dit onderdeel en dit veertje:

i.ebayimg.com/t/MIKUNI-GS750-GS-750-GS650-650-GS850-850-XS750-GS1100-GS1000-CARBURETOR-CHOKE-/00/$(KGrHqN,!jME1Jpe1YMRBNbcmNM3gw~~_35.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan