lekkende cilinders?

Kwafo

MF'er
26 feb 2013
46
2
Veghel
Ik weet het, een erg kromme topic titel maar wist het even niet anders te vermelden.

Ik heb een hoger benzineverbruik en olieverbruik dan normaal en dit viel mij op, zie foto's

cilinder_1.jpg

cilinder_1_andere_kant.jpg

cilinder_2.jpg



Hij is niet al te lang geleden terug van de garage maar ze hebben hier niets van gezegd ik weet niet of het ze misschien gewoon niet is opgevallen, maar dit leek mij niet normaal.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn en als bijv. pakkingen vervangen moeten worden moet alles open, dure zaak neem ik aan.

Het gaat om een transalp 600 uit 1990

Groet Kwafo

ps. let niet op het vuil op de cilinders, wilde het niet wegpoetsen omdat de 'lek' nu zo goed zichtbaar is
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle tips maar mag slotje op, iemand van transalp forum heeft gekeken en ik ga nu eerst eens olie vervangen en eens goed bijhouden wat hij daadwerkelijk verbruikt.

Hij lekt inderdaad bij de voorste cilinder bij de voetpakking geloof ik dat het heet. om dit te vervangen moet hele blok eruit dus waarschijnlijk maar mee leren leven ;-) zolang het niet zoveel olie is kan het geen kwaad
doe er maar nieuwe olie in. voor mijn part van de action. Waarschijnlijk is de olie die erin zit gekraakt. Dan gaat hij idd olie gebruiken.
 
En je hebt steeds verse olie dankzij het bijvullen })


onzin net als zweten.
Is gewoon lekkage natuurlijk.
klepdekselpakking is vrij eenvoudig te vernieuwen mocht wat aandraaien niet afdoende zijn.
Bij de voetpakking kan het natrekken van de cilinderkop al afdoende zijn.
Maar bij dergelijk verbruik zou ik er niet wakker van liggen.
En gaat zeker niet alleen via die weg naar buiten want dan zag je blok (en fiets)er heel anders uit na een dagrit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan