Lekkend smeer/vet

Teijger

Rookie
1 feb 2014
13
0
Hallo allemaal,

Ik rij sinds een half jaar een gsr-600. Nu is mij gister iets vreemds opgevallen. Er lekt een smeer/vet achtig spul uit de carter waar de versnellingspook zit. Ik heb geen idee wat, of hoe ernstig dit is... Iemand suggesties?
Omdat ik maar 1 foto mag uploaden heb ik in paint de drie foto's die ik heb gemaakt bij elkaar gezet. De foto linksboven is om de plaats aan te geven, de foto rechtsboven en onder zijn steeds dichterbij genomen. Ik heb een rode cirkel om het smeer/vet gezet.

Reacties worden gewaardeerd, ik hoop dat het niks ernstigs is! Geniet te veel van de fiets.

foto:
9kxj5t.jpg
 
Beste Teijger,

Dit is het kettingvet wat van de ketting af vliegt als je rond rijdt.
Afhankelijk van het type kettingvet heb je er meer/minder last van.

Het is in ieder geval volkomen normaal en ook erg nuttig, want het vuil slingert er net zo vrolijk mee af.
 
Dank voor de reacties! Ik dacht/hoopte al dat t kettingvet was, maar werd toch ietwat paranoide dus ben blij met deze reacties. Heb veel aan brommers gesleuteld, dus enig technisch inzicht heb ik toch wel, maar qua motoren ben ik inderdaad niet verder gekomen dan de ketting smeren ;)
Dank!
 
smeer je je ketting als hij warm is na een goede rit? of gewoon koud wanneer je zin hebt?
Als je koud en dik smeert vliegt het overgrote deel vet er zo weer af en krijg je dit.

ik zou adviseren hem te smeren als ie warm is na een goede rit.
 
Dank voor de reacties! Ik dacht/hoopte al dat t kettingvet was, maar werd toch ietwat paranoide dus ben blij met deze reacties. Heb veel aan brommers gesleuteld, dus enig technisch inzicht heb ik toch wel, maar qua motoren ben ik inderdaad niet verder gekomen dan de ketting smeren ;)
Dank!
Scootertjes zijn geen brommers :N

Die plek hoopt kettingvet zich standaard op. Ook bij brommertjes.

Gewoon afentoe kapje eraf halen en goed schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
smeer je je ketting als hij warm is na een goede rit? of gewoon koud wanneer je zin hebt?
Als je koud en dik smeert vliegt het overgrote deel vet er zo weer af en krijg je dit.

ik zou adviseren hem te smeren als ie warm is na een goede rit.

Ik smeer de ketting altijd na een rit, en ongeveer om de 400 km. Gebruik hem dagelijks dus dat komt neer op eens de 2 weken ongeveer.. Laatste keer heb ik wat enthousiaster gesmeerd, maar dat blijkt wel op de foto's ;)
 
Ik denk dat als je het kapje over het voor tandwiel eraf haalt, het helemaal vol zit met smeer.
Door de hitte die de ketting creert doordat het door 10cm³ smeer wordt getrokken, smelt dit vet weer, en dan krijg je dit! :+ succes!

kapje verwijderen en het zooitje reinigen met benzine.
 
Hihi toevallig had ik vorige week een vieze neus op mijn linker schoen.
Onderkant schakelpookje druppels vet.
Idd van de ketting afgeslingert motorblok lekker hot en druppen maar.
Binnenkort kapje los en poetsen met kwastje en wasbenzine ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan