Motor blijft olie lekken

Dutchfreeze

MF'er
25 sep 2012
233
1
Hallo mensen,

Ik heb een kawa KLR 250 overgenomen voor een kratje bier.
Nieuwe bandjes en kettingset erop en gaan met die banaan.
Echter lekt hij steeds olie na een rit.
Alsof hij lekt na dat er druk op is gebouwd... En dat terwijl de olie nu op het minimale punt zit. Zijn er mensen die er verstand van hebben en weten wat er aan de hand is?
Ik ga zeer binnenkort met de vorige eigenaar de olie verversen
(de vorige eigenaar is nogal handig en de dop aan de onderkant van het reservoir is doorgedraaid, dus we gaan de olie eruit hevelen, had ie al vaker gedaan zei hij)


Alvast bedankt voor de reacties
 
Even voor mijn begrip, komt dit omdat de zuigerveren lekken richting carter, waardoor de druk naar het carter overdruk creëert in het blok en de olie eruit duwt?

Exact! Er is altijd wat overdruk, maar als die overdruk te erg wordt dan blaast hij olie er uit. Die olie komt dan via de carter ontluchting in je luchtfilterhuis terecht.
 
Maar, dan even voor mijn begrip haha. De olie circuleert toch maar in 1 richting, en die richting is op dit punt in die van het carter? Of is dat heel blond
Ik zou eerder zeggen: vanuit het carter.

Zie het carter als de opvangbak voor je voorraadje olie. Van daar uit wordt het naar de juiste plekken in het blok gepompt. Door de olie-pomp, vaak direct daarna door oliefilter, en dan de rest.

Carter zorgt tevens voor koeling van de olie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan