ZX6R Ninja slaat koud gemakkelijk af

Joosten

Rookie
17 mrt 2014
16
0
Hallo ,

Ik heb pas een zx6 r ninja uit 1999 aangeschaft .
Heb hem opgehaald , naar huis gereden zo'n 70 km .
Geen problemen gehad.

Thuis heb ik de olie vervangen , filter , luchtfilter , bougies , en opnieuw gesynchroniseerd.
Hierna liep hij weer als een zonnetje.

Nu ben ik gister wezen rijden , en na zo'n 50 km sloeg hij in 1 x af , gewoon pats boem , net of je de contactsleutel omdraaide , in de versnelling gewoon weer de koppeling op laten komen , en hij slaat meteen weer aan .
Dit gebeurde 3 x
Na een tussenpoze van 5-6 uur weer aangereden (was dus koud ) en sloeg bij de 2e bocht weer af.
Het is wel elke keer als ik af wil slaan , en dus de koppeling inknijp .
Voor de rest loopt hij prima , als een naaimachientje.
Alleen koud iets moeilijker aan de praat te houden.
Schakelaars van de koppelingshendel , jiffy en stopknop lijken ok.
Wel heb ik een draad ontdekt die af en toe kortsluiting maakte met het frame , deze was van de xenon verlichting , als ik de motor op de bok laat draaien , en hij maakt kortsluiting slaat de motor er niet mee af , maar misschien wel onder het rijden ???
Motor had hiervoor wel veel stilgestaan , dus zat ook aan de vlotterbakken/verstopte sproeiers te denken , maar slaat hij dat zo abrubt af ? Raar.

Iemand een oplossing ??

Mvg bart
 
Ik heb er ongeveer 30 km mee gereden met een tussenstop van een uur ,
Hij gaf 3 blokjes aan voor de temperatuur , het was inderdaad niet warm buiten,maar is deze afstand te kort ?
 
Als er relatief veel vocht in de olie zit kan het lang duren voordat die uitgedampt is.
Een rit van 30 km met een flinke tussen stop is de olie niet echt kokend heet.
 
Ik zit ook met een probleem met een zx6r van 2005, als ik een goei 30a40km heb gereden vat mijn motor plots stil tijdens het rijden
Heb hem net laten uitlezen en er zitten geen fouten in.
Als ik terug wil starten gaat het niet altijd, dan hoor ik ook het gefluit niet vd benzinepomp niet. Na contact op en af zetten gaat hij meestal weer.
Nog iemand met dit probleem en wat kan ik doen?
 
Opgelost !

Heb vandaag 200km gereden , en geen één keer afgeslagen :-)
Waar het nu precies aan lag ?
Ik heb 3 dingen tegelijk gedaan ,
*clean air systeem eraf gegooid
*contactpuntjes van de benzinepomp opgeschuurd
*co schroefjes iets ingedraaid , staan nu op 3 1/4 slag uit.

Maar probleem opgelost !
Hij rijdt perfect , iets hakkelig als je het gas loslaat, of hoe zeg je dat ?
Maar daar kan ik wel mee leven.
 
Ik zit ook met een probleem met een zx6r van 2005, als ik een goei 30a40km heb gereden vat mijn motor plots stil tijdens het rijden
Heb hem net laten uitlezen en er zitten geen fouten in.
Als ik terug wil starten gaat het niet altijd, dan hoor ik ook het gefluit niet vd benzinepomp niet. Na contact op en af zetten gaat hij meestal weer.
Nog iemand met dit probleem en wat kan ik doen?

Dit is niet zo netjes wat je nu doet. Even je eigen topic openen svp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan