Hulp gezocht compleet nieuwe kabelboom maken

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Ik had gevraagd of iemand wilde helpen en daar waren wel wat reacties op gekomen.
Desalniettemin ook zelf maar begonnen met de onmogelijke puzzel.
Wat ik eerst dacht dat onmogelijk was is me (denk ik) toch gelukt.
Toch zou ik willen vragen of de electra kenners er een oog op willen werpen.
Misschien dat iemand kijkt en direct zegt dat er ergens een fout zit, liever nu als wanneer ik de kabelboom heb gemaakt O-)

electrischschemathrillseekersimpel_zps32bf8a32.png





Ik ben met mijn project behoorlijk op het eind gekomen maar er is nog 1 ding wat gemaakt moet worden waar ik eigenlijk niet voldoende vertrouwen heb om dat zelf te doen.
Er moet een kabelboom gemaakt worden.
Nu heb ik het schema 10x gekopieerd op A3 papier en ben ik begonnen met stiften om dat wat ik nodig heb met de ene kleur te markeren en wat ik niet nodig heb met een andere kleur.
Maar toch kom ik er niet helemaal uit en ik wil niet mijn motor laten af fikken.
Heb al bij een proffesionel een prijs opgevraagd maar dat is dusdanig duur dat ik dat maar even heb laten schieten.
Nu hoop ik dat er een hobbyist is die mij wil helpen, uiteraard wel tegen een vergoeding(maar dan kleiner als de pro vraagt) en onder het genot van een hapje en drankje door mij verzorgt.
Motor staat in Enschede en het is lastig(maar niet geheel onmogelijk) om deze te verplaatsen.
Uiteraard kan er in een ruime schuur worden geknutseld.

Ik hoor vanzelf als er iemand is die wil helpen.
Motor waar het om gaat is een jerryt original O-) , altijd leuk om te kunnen zeggen dat je daar aan mee hebt geholpen ;)

Project waar het om gaat: Project Thrillseeker - deel II
 
Laatst bewerkt:
Heb het nog niet exact uitgerekend.
Ben circa 10 euro kwijt aan de gewone bedrading(de verschillende kleuren die ik nodig heb).
Dan komen de accukabels en startmotor kabel er bij.
Start relais en gewoon relais.
Soldeertin, isolatietape en krimpkous.
En dan nog wat stekkers.

Misschien is 40 euro wat te positief gedacht, maar je kan mij niet wijsmaken dat ik 250 euro kwijt ben.
Maar als je het bij een bedrijf laat doen kunnen ze je dat misschien rekenen, maar als ik het spul online bestel bij die Rick website zeker niet.
 
Een ervaringsdeskundige zie ik aan je topics.
Ik heb je sucati topic doorgenomen en die ziet er erg mooi afgewerkt uit, mijn doel is het natuurlijk ook zo strak te krijgen.

Maar voor ik iets ga doen hoop ik nog steeds op tips,adviezen of misschien wel een bevestiging dat mijn eigengemaakte tekening goed is.
 
;) heb ff gekeken maar zonder de echte onderdelen is het moeilijk

- startrelais -> sommige hebben al een zekering erop staan dus kan je rechtstreeks een
kabel trekken van de batterij naar het startrelais ( hier zie je die zitten onder het
rode afdekplaatje ) 8mm
http://i139.photobucket.com/albums/q288/boosterke/sucati/128_zps1ce86573.jpg

- het relais boven de startrelais kan je in principe weglaten he of wil je echt niet kunnen starten met
uitgeklapte pikkel

maar zou je uw tekening is kunnen doorsturen wat groter , tis beetje onduidelijk als ik die vergroot op de pc

ik begin altijd eerst vanuit batterij standpunt naar schakelaar om te starten en werk van daaruit verder naar ontsteking en verlichting

of een origineel schema misschien , wil wel is kijken wat ik er kan van maken hoewel er schema's hangen ga ik altijd verder door op mijn gezond verstand

mail maar even op boosterke79atpandora.be
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan