kawa zxr 750

giepie

Rookie
21 apr 2014
3
0
Ik heb een ZXR 750 van 1994,heb hem een beurtje gegeven incl. een nieuwe accu en nu wilt hij niet meer starten,hij maakt alleen een klikkend geluid bij een of andere relais de zekeringen zijn allemaal in orde....iemand een idee waar ik moet zoeken????
 
zit je accu goed vast? (de polen)
aarddraadjes naar je blok nog goed?
plus naar je startmotor nog netjes vast?
startrelais( volg het klikkende geluid) nog goed met de diverse kabels verbonden
 
duidelijk..accu naar de klot'n ..
V zegt niets... ...een kaduke accu kan best ff 13V aangeven ( behoort overigens 14V te zijn) ....zonder dat er nog genoeg amperetjes inzitten om de startmotor rond te trekken.
 
Accu was vol 13volt, maar na 2 startpogingen was het alweer afgelopen....Multi meter geeft 12 volt aan. Toch te weinig????


hoeveel tijd zat er tussen het "leeg"starten en het meten?
je moet een accu wel even tijd gunnen weer "op adem te komen", na een tijdje zul je zien dat het voltage weer oploopt.
mits de accu niet kaduuk is , misschien heb je een kapotte nieuwe, dat kan wel eens voorkomen.
 
Op een gezonde accu die 100% geladen is meet je onbelast 12,8 volt. Tijdens het laden (draaien van de motor) loopt dat op tot 13,8 volt. Laad de accu eens volledig op en meet dan eens de spanning tijdens het starten. Kijk even tot hoeveel volt hij terug loopt. Wat voor accu heb je? Een onderhoudsvrije? Zo niet, is de accu wel (helemaal) gevuld?
 
Laatst bewerkt:
het klikkende geluid was/is mijn brandstofpomp...ik heb hem uit gebouwd en ben nu opzoek naar een nieuwe....weet iemand van jullie of het over starten van de motor met behulp van een auto slecht kan zijn voor de elektronika???? het is dan wel 12V maar een andere ampere....
 
het klikkende geluid was/is mijn brandstofpomp...ik heb hem uit gebouwd en ben nu opzoek naar een nieuwe....weet iemand van jullie of het over starten van de motor met behulp van een auto slecht kan zijn voor de elektronika???? het is dan wel 12V maar een andere ampere....
Geen enkel probleem, de ampere's van een auto accu zijn zijn echt hetzelfde.
Een accu levert niet meer dan de vraag.
 
het klikkende geluid was/is mijn brandstofpomp...ik heb hem uit gebouwd en ben nu opzoek naar een nieuwe....weet iemand van jullie of het over starten van de motor met behulp van een auto slecht kan zijn voor de elektronika???? het is dan wel 12V maar een andere ampere....

Het kan heel goed zijn dat die pomp hoort te klikken, sluit hem maar eens aan en trek de slang die naar de carburateurs gaat er af en hang die even in een vaatje, dan ff op contact zetten en kijken of er een straal brandstof uit de slang komt.

Starten met auto is geen enkel probleem.
 
Dit is heel herkenbaar, had mijn ex-ZXR 750 L ook toen hij uit winterslaap kwam.
Accu of goed doorladen of lekker 5 tientjes uitgeven voor een nieuwe.

Investeer in ieder geval in een goede lader of druppellader voor het onderhoud van je accu.
Een 2e goede optie is: de accu loskoppelen bij geen gebruik.

Dat laatste is makkelijk lullen sinds de 748 met snelsluiters op de juiste plaatsen en montagepunten waar goed over is nagedacht :)
 
Ik heb een ZXR 750 van 1994,heb hem een beurtje gegeven incl. een nieuwe accu en nu wilt hij niet meer starten,hij maakt alleen een klikkend geluid bij een of andere relais de zekeringen zijn allemaal in orde....iemand een idee waar ik moet zoeken????


Ik denk dat er iets anders aan de hand is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan