"Arashi" remschijven, iemand ervaring mee?

superrrjust

MF veteraan
5 nov 2003
1.348
1
heemstede
Mijn fireblade uit 1996 heeft nieuwe schijven nodig.
Aangezien braking wave schijven erg mooi en bewezen goed zijn maar ook vooral erg duur (550 euro voor een 2 schijven), heb ik even verder zitten kijken.

Ik kom de volgende schijven tegen van arashi. Heeft iemand praktijkervaring met deze schijven? Qua prijs scheelt het enorm (230 euro voor 2 schijven incl. verzenden). Het is wel made in China ;)

Buy motorcycle brake disc in China on Alibaba.com

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
De remklauw en zuiger(s) zijn volgens mij de meest onderschatte onderdelen onder hobbyisten die zelf onderhoud doen.

Mensen kopen remschijven, blokken, kekke gouden stahlflex leidingen en mooie pneumatische remontluchters terwijl ze geen idee hebben hoe de remklauw en zuiger werken en onderhouden moeten worden.. En als het dan niet werkt is het ook altijd de schuld van de nieuwe schijven of de nieuwe blokken of de ontluchter.

Waarom? "Omdat de klauw het ook goed deed voor de boel gedemonteerd werd". Het is gewoon een gedachten kronkeltje..

;)
 
Oprotten OMA!
Nou hier ook de Arashi's besteld *O*.
Heb nu de Frixxion wave maar die waren op in 15k kms. Ik was er al skeptisch over omdat de schijf letterlijk een kaasrasp is maar volgens Jos Smit zouden deze schijven ook "lang" mee moeten gaan :').

Wat zijn jullie huidige ervaringen ermee?
 
Oprotten OMA!
Nou hier ook de Arashi's besteld *O*.
Heb nu de Frixxion wave maar die waren op in 15k kms. Ik was er al skeptisch over omdat de schijf letterlijk een kaasrasp is maar volgens Jos Smit zouden deze schijven ook "lang" mee moeten gaan :').

Wat zijn jullie huidige ervaringen ermee?

Blijkbaar is er 3 jaar niets over te melden, dus dan zal het wel goed zijn. Als iets niet goed werkt, dan hoor je het meestal veul eerder. *D
 
Nope niet goed.. Had ze op mijn blade zitten maar er na 1500 km weer afgehaald. Was onverantwoord om er mee verder te rijden. Spacers tussen het hart en de schijf lieten los of veroorzaakten een enorme speling. Zelfmoord dingen..
 
Happy sinds 2012 - net nieuwe vork + klauwen, schijven nog top (60k +)

33362185236_cb18feebe5_c.jpg
 
Nope niet goed.. Had ze op mijn blade zitten maar er na 1500 km weer afgehaald. Was onverantwoord om er mee verder te rijden. Spacers tussen het hart en de schijf lieten los of veroorzaakten een enorme speling. Zelfmoord dingen..

Heb hier een set originele Brembo schijven liggen die klinken als een tamboerijn (Of Duc met open koppeling), zo ontzettend los zitten ze op het hart.

Maar bij het demonteren van die motor kwamen er ook aan één kant niet-gangbare remzuigers te voorschijn waardoor die schijf dan weer scheel gedrukt is... De kip of het ei?
 
Bij mij bleef remstof achter op de ori-brembo schijven. Dat zorgde voor vervelend "rubbelen" van die schijven bij zachtjes remmen - icm met brembo rood. Met bv EBC HH deden die echter verder ook wat ze moesten doen. Dus ook daarover weinig klachten.
 
Ik volg dit topic nu een tijdje en ben voor mijn eigen motor aan het kijken wat Arashi te bieden heeft. Gaat om een GSXR600 K2 en dan kom ik op het volgende uit:

-font-b-Arashi-b-font-Front-font-b-Brake-b-font-Discs-font-b-Rotors.jpg


Om heel eerlijk te zijn vind ik dit niet het meest mooie model. Dit spreekt me meer aan, maar die zijn van een K6-7
Front020Black1__47858.1380008514.1280.1280.jpg


Iemand enig idee of ik het model dat ik mooier vind, kan krijgen voor een GSXR600 K2? Heb ze zelf niet kunnen vinden :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan