Yamaha Fz6 stuur valt meer de bocht in

Startrekpistool

Die hard MF'er
20 nov 2013
309
0
Hoi, ik heb sinds een paar dagen een Yamaha FZ6 uit 2004. Er lijkt nu een probleempje mee te zijn. Vanmorgen reed ik weg en het leek alsof het stuur bij lage snelheden bij het afschuinen veel meer uit zichzelf in stuurt. Moet het stuur echt met meer kracht tegenhouden anders maak ik een te krappe bocht. Gisteravond had ik hier nog helemaal geen last van. Heb hem op de middenbok gezet en iemand het voorwiel omhoog laten duwen. Het stuur beweegt heel soepel, en zonder wrijving, wiel kan vrij ronddraaien (rem loopt niet aan). Vering en bandenspanning lijken in orde (niet precies gemeten).

Kan er niet goed mijn vinger op leggen wat dit nou kan zijn, maar merk duidelijk verschil met gisteravond.

Heeft iemand een idee van mogelijke oorzaken?
 
Eerst bandenspanning meten. Als dat het niet is, balhoofdlager? Mijn motor kreeg ik ook niet fatsoenlijk de bocht om toen het balhoofdlager kapot was.

Stuur heel langzaam van links naar rechts bewegen op de bok. Bij mij zat er een haast niet voelbaar tikje in.
 
Rij vanmiddag gelijk langs een lucht pomp. 't lijkt me alleen zo sterk omdat er maar 10u heeft gezeten tussen beide ritjes.

Ik raad je aan om een (fiets)pomp in huis te hebben zodat je regelmatig even je spanning kan meten. En niet telkens langs een pomp hoeft te rijden om dat te controleren. Bovendien zijn de meeste ook niet gratis meer voor wat lucht. Plus zit er grof verschil bij die niet geijkte meters bij een benzinepomp..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan