Honda SH300i deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wil er geen slowchat van maken maar als je maat 46 selecteert zit je al op 17 euro.
een setje verloopjes van 3/4 naar 1/2 heb je al voor 10 euro.

LOL @ bulldozer *O* _O-

vetraagt, wel ut goeierste vet eej jongûh ! ;) :j
 
Laatst bewerkt:
Even een update die alles vetraagd... De moer is 41mm, net even live opgemeten..
Webengine zit in het SH300 topic met maat van de kymco.
Dus ik ga opnieuw zoeken... :/

Edit: Net dop 41mm gevonden met 3/4 opname, kost €9,95 incl. Verzending, op :http://www.datona.nl/zware-krachtdoppen.html
Verloop van 1/2 naar 3/4 is ook €9,95.
 
Laatst bewerkt:
Ja zo wordt je vanzelf creatief! Nou leek me de dop 46mm wel wat (goedkoop) alleen zie ik dat je er geen momentsleutel op kunt monteren.. Hoe doe jij hem weer op moment vast zetten dan?

Okay ja 46mm. was zoals ik idd. schreef "in mijn geval"
300cc is uiteraard kleiner en zoals Buldozer aangeeft 41mm. (zie screenshot)
Ze verkopen bij easyparts alleen 46mm. en 55mm. doppen.
Dat ze relatief goedkoop zijn vindt ik ook maar ik gebruik die dop niet zo veel
dus vandaar gekozen voor een goedkope, en daarnaast doet hij zijn werk prefect.
Een originele Honda dop met de code die op het screenshot staat is trouwens
helemaal duur voor een dop die je eigenlijk maar weinig gebruikt.

Die url van datona.nl is wel een een hele goeie, doppie voor mij is daar ook maar 12 euro...dat moet ik maar even onthouden
Ik noem trouwens eerder de baco lelijk maar dat komt meer door het belachelijke grote formaat, de dop is lekker klein en met in geklemde koppeling een stuk beter handelbaar.


Honda SH300 / aanhaal-koppel van moer 79 N·m
image.php
image.php


Ik zet zelf die moer niet op moment.
Wel maak ik een markering met stift en tel het aantal slagen,
dit soort schroefdraad is vaak vrij grof dus het zijn maar een aantal slagen, +/- 5 x 360°

Voor de rest: op de markering zetten en vast is vast, en daarna blijft het zaakje door de tegendruk van de veer ook altijd perfect vast zitten, loskomen is b.v al uitgesloten, en de moer verder opdraaien dan de markering die je gemaakt hebt lukt ook al niet echt.

Ik zou wel een duurdere dop kunnen kopen die ik dan op mijn moment sleutel zet maar vindt dat niet echt verschrikkelijk belangrijk voor deze simpele moer.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Okee, die witte dus. Buldozer thnx. Het gaat er om dat de veer bij benadering dezelfde sterkte heeft als de standaard veer die in mijn model 2008 zit. Ik heb geen behoefte aan sneller, anders, gefiebel en gefröbel aan toerentallen of rolletjes. Ik vind um standaard goed genoeg. In 40dkm geen klap verkeerd gegeven. Olie, af en toe een filtertje, wat bandjes en benzine. Dat is alles. Meer kun je van zo'n ding niet wensen.

Dat is niet verkeerd, moest je ook nog kleppen laten stellen ,of was dat niet nodig, zo ja konden ze er makkelijk bij.
 
Laatst bewerkt:
Sh 300 heeft plaatjes bij de kleppen, als de speling te klein wordt kunnen de kleppen verbranden.
De speling heeft de neiging om kleiner te worden doordat de klep verder in de kop wordt geklopt.
 
Kleppen? Motortje loopt uit de kunst. Ik doe er niks aan.

Toch wel handig er eens naar te kijken, want als de spelling te klein is loopt ie prima en tikt er niks.
Maar het koelen van de kleppen, doordat ze voldoende lang contact hebben met de klep zitting is dan slecht, met kans op verbranden, en compressie verlies.

Gelukkig kan je er goed bij en ben je met een half uur klaar met meten van de klep speling incl. in en uit elkaar halen.
Dat lijkt me niet zo erg eens in de 24K kilometer, toch?
 
Ja , dat is niet veel werk , en inderdaad met veel speling hoor je hem tikken maar dat is minder erg,maar het gevaar van prima lopen en niks horen is dat de speling op een gegeven moment te klein kan worden, met precies de gevolgen die Bulldozer beschrijft.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem de adviezen in overweging. Van mijn alpie moet ik binnenkort ook weer eens de kleppies controleren. Als de operatietafel weer vrij is schuif ik de kleine ploeteraar er wel een keer op.
 
Ik heb zojuist een riem en een koppeling besteld bij een italiaanse firma.
het was een 100 euro prijsverschil met easyparts......
vooral de Vsnaar is met een 75 euro op meerdere plekken een stuk goedkoper.
 
Ik heb ook weleens zitten kijken naar Italiaanse sites , maar ik ben bang dat ze mijn geld wel ontvangen en verder niks meer laten horen. Zo zag ik een site waar ik wilde bestellen in zuid Italie maar als ik dan met het adres ging zoeken op google maps dan was er nergens iets te bekennen van een winkel of iets dergelijks, alleen woon huizen.
En ben er maar niet aan begonnen.
 
Ik heb zojuist een riem en een koppeling besteld bij een italiaanse firma.
het was een 100 euro prijsverschil met easyparts......
vooral de Vsnaar is met een 75 euro op meerdere plekken een stuk goedkoper.

Dat kan veel schelen, in het buitenland bestellen. Originele onderdelen?
En ach mijn Honda is ook in Italië gemaakt, die is ook in Nederland aangekomen... (Toch altijd spannend of alles aankomt, dat wel. :) )

Ik had een complete originele nieuwe achtervario, incl. koppeling en bel voor €78,- incl. verzending uit Italië, is ook netjes aangekomen, top!
 
Laatst bewerkt:
Edit: Net dop 41mm gevonden met 3/4 opname, kost €9,95 incl. Verzending, op :http://www.datona.nl/zware-krachtdoppen.html
Verloop van 1/2 naar 3/4 is ook €9,95.

Even gebruik gemaakt van jou webshop tip, dop en adapter zijn reeds binnen,
en zien er goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan veel schelen, in het buitenland bestellen. Originele onderdelen?
En ach mijn Honda is ook in Italië gemaakt, die is ook in Nederland aangekomen... (Toch altijd spannend of alles aankomt, dat wel. :) )

Ik had een complete originele nieuwe achtervario, incl. koppeling en bel voor €78,- incl. verzending uit Italië, is ook netjes aangekomen, top!

Net een track en trace gekregen van TUTTO MOTO DI ELIGGI UMBERTO.
Ik heb een riem en koppeling besteld.
de huidige koppeling liep aan, dus een dop is geen overbodige luxe tov een baco.
De koppelingspanner ga ik ook maar bestellen denk ik... :/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook weleens zitten kijken naar Italiaanse sites , maar ik ben bang dat ze mijn geld wel ontvangen en verder niks meer laten horen. Zo zag ik een site waar ik wilde bestellen in zuid Italie maar als ik dan met het adres ging zoeken op google maps dan was er nergens iets te bekennen van een winkel of iets dergelijks, alleen woon huizen.
En ben er maar niet aan begonnen.

Dan moet je maar eens kijken bij www.twowheelparts.nl , dat is een aardig grote in nederland maar dan zie je op lokatie ook niks indrukwekkends.

Het scheelde honderd euro met nederland, dan is alleen de duurste riem op voorraad, wat voor mij het onbekendste merk was.
(Niet dat je dat ziet met het kappie dr voor he :P )
als ik trouwens de naam in bovenstaande post intik kom ik op scooterparts.it uit.

Maar ik snap goed waarom je huiverig bent voor het 'onbekende', heb/had dit namelijk net zo maar als je er over na denkt zitten wel meer erg goede bedrijven in een niet indrukwekkend pand of deels op een privé adres.
Bedoel overigens niet mezelf hoor ;)
 
Soms zijn de adres gegevens het kantoor of vestiging adres van de eigenaar, niet altijd het zaak adres.
 
Ja dat kan,
een neefje van mij repareert kapotte iphones en verkoopt ze weer door, pas kocht hij via marktplaats een kapotte voor 180 euro aan de andere kant van het land met kapot glas.
geld opgestuurd, weg geld, nooit wat ontvangen.
Ik vertrouwde dat Italiaanse dorpje onder Napels niet met hun goedkope piaggio spullen.
 
Laatst bewerkt:
Zuunig ik bestel veel onderdelen voor mijn gp800 uit Frankrijk.
Pieces racing online.
bij voortandwiel 75 euro kost hier meer dan 120 euro.
achtertandwiel voor 45 kost hier 119 euro etc etc.
reken 19euro verzendkosten en dan ben je nog steeds goedkoper uit.
riem kost 95 euro maar kost bij easypart ook 95 euro.
Daarentegen bij maksor weer 75 euro.
zo moet je toch blijven shoppen om het goedkoopst te houden he.
 
Ja, belangrijk is natuurlijk een betrouwbare website te vinden .
Misschien moeten we er een lijstje van maken van betrouwbare sites , met ervaringen.
 
in dat geval scootershop.it

vandaag al de riem en koppeling in huis voor 150 euro,dinsdag besteld en donderdag binnen

Ik heb zojuist een riem en een koppeling besteld bij een italiaanse firma.
het was een 100 euro prijsverschil met easyparts......
vooral de Vsnaar is met een 75 euro op meerdere plekken een stuk goedkoper.

het merk is SGR
 
Site's voor SH300 onderdelen:

Goedkoper vaak als motoport, heeft alles!:

Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts

Ook: Genuine Honda Parts | Honda Cars | Honda Motorcycles | Honda Power Products | Lings Honda Parts
Voor de Sh300 direct link met exploded views:
http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_block_selection_M30.php?mod_01=4433

En in Griekenland, goedkoop, komt altijd aan:

http://makinaparts.com/lang-en/104-honda-en

Aanraders!

Wel altijd prijzen vergelijken, en verzendkosten mee rekenen, niet alles is overal het goedkoopst.
motoport is soms ook goedkoper, en zonder verzendkosten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan