Remleiding/rempomp vraag

MTFDarkEagle

MF veteraan
9 okt 2013
7.084
2.458
Almelo
Hoi! :W

Vraagje over of ik in de goede richting zit..
Ik heb een 2004 ZX-10R en wil de remmen gaan upgraden.

Ik wil eerst beginnen met het upgraden van de rempomp naar de Brembo RCS 19. Op de motor zitten nu al stalen remleidingen.

Nu is de standaard rempomp axiaal opgesteld en de klauwen radiaal. De banjo bout komt bij de pomp dus "van links naar rechts" (schnappie?), echter op de Brembo moet ie "van onder naar boven".

Dan heb ik geloof ik zoiets nodig: http://www.mlmparts.com/nl/hel-radiale-hoofdremcilinder-adapterkit.html

Klopt dit?? Zijn er nog specifieke modellen/merkgebondenheid of is dit "universeel"?

Bij voorbaat dank,
Lukas
 
De bout voor de pomp is de correcte spoed voor een brembopomp. De banjo waarmee je je leidingen aan dat koppelstukje vastzet hoort gewoon bij het koppelstukje dus dat is geen probleem, maar het is wel een banjobout voor twee leidingen. Dus het ligt er even aan of je staalflex leidingwerk in de originele lay-out ligt of met twee direct naar de pomp. In het eerste geval moet je een extra M10x1.00 banjobout meebestellen voor een enkele leiding, in het tweede geval kan je het zo monteren en gaan.
 
De bout voor de pomp is de correcte spoed voor een brembopomp. De banjo waarmee je je leidingen aan dat koppelstukje vastzet hoort gewoon bij het koppelstukje dus dat is geen probleem, maar het is wel een banjobout voor twee leidingen. Dus het ligt er even aan of je staalflex leidingwerk in de originele lay-out ligt of met twee direct naar de pomp. In het eerste geval moet je een extra M10x1.00 banjobout meebestellen voor een enkele leiding, in het tweede geval kan je het zo monteren en gaan.

Thanks :)

Het is het eerste geval - Vanuit de pomp gaat 1 leiding naar de rechter klauw en vandaaruit gaat een leiding naar de linker klauw.

Met andere woorden - ik moet hierbij nog een banjobouw M10x1.00 bijbestellen. Tof :) Thanks. Zijn die banjobouten iets wat speciaal besteld moet worden, of heeft een dealer dit zo op voorraad normaal gesproken?
 
die zit toch gewoon op je pomp nu al en gebruik je om de adapter te bevestigen !

Oh ja...

35932-0-losdoh-de-homero-en-las-20-temporadas.png


Was'k'ff'vergeten :X

Thanks :P
 
Bij een goede leverancier kun je gewoon leidingen bestellen met banjo's voor een radiale pomp,dan heb je die adapter helemaal niet nodig.
Die adapter is bedoelt voor als je je leidingen niet wil vervangen,als je bvb al stalen leidingen hebt en nu overschakelt naar een radiale pomp.
 
Bij een goede leverancier kun je gewoon leidingen bestellen met banjo's voor een radiale pomp,dan heb je die adapter helemaal niet nodig.
Die adapter is bedoelt voor als je je leidingen niet wil vervangen,als je bvb al stalen leidingen hebt en nu overschakelt naar een radiale pomp.


Wat zegt ts nou in de o.p.?
 
Bij een goede leverancier kun je gewoon leidingen bestellen met banjo's voor een radiale pomp,dan heb je die adapter helemaal niet nodig.
Die adapter is bedoelt voor als je je leidingen niet wil vervangen,als je bvb al stalen leidingen hebt en nu overschakelt naar een radiale pomp.

Ja dat snap ik. Moet je ff de OP lezen ;) Heb al stalen leidingen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan