Electra experts, hulp gevraagd

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Aangezien ik een echte electra noob ben, en ik de handleiding van mijn aangeschafte volt/temp/klok metertje niet helemaal begrijp, lukt het aansluiten niet. Ik heb de rode draad op de PLUS van de accu aangesloten, en de bruine draad (-) volgens handleiding op de MIN van de accu en de zwarte draad (ground) ergens op het frame, maar dan krijg ik alleen de tijd te zien op het klokje.

Volgens mij moet ik hem met het startrelais schakelen omdat hij anders altijd aan staat, maar hoe :? De handleiding:

https://www.denniskirk.com/dk/pdf/instructions/40/dk409929.pdf

Zou tof zijn als iemand kan helpen, thanks!
 
Zwart moet aan massa of aan de - van de accu
Rood moet aan de + van de accu
Bruin moet aan een geschakelde + (waar dus alleen 12 v op staat als je contact aan staat)
Volgens mij geeft die teller alleen de tijd en de buitentemperatuur aan en misschien de accuspanning.
En gooi die aansluitblokjes die erbij geleverd zijn in de vuilnisbak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En waar kan ik het makkelijkst de geschakelde + vandaan halen, in de buurt van de accu het liefst? De blokjes wil ik ook niet gebruiken, ik heb op alledrie de kabeltjes al oogjes gesoldeerd, omdat ik dus dacht dat ze op de accu moesten, waarvan één dus op het frame of motorblok.
 
En waar kan ik het makkelijkst de geschakelde + vandaan halen, in de buurt van de accu het liefst? De blokjes wil ik ook niet gebruiken, ik heb op alledrie de kabeltjes al oogjes gesoldeerd, omdat ik dus dacht dat ze op de accu moesten, waarvan één dus op het frame of motorblok.
Die massa mag gerust op de accu.
Die oogjes kan je beter er aan krimpen i.p.v. solderen.
De kans is groot dat de draad gaat breken bij het oogje.
Heb je een schema van je motor?
 
Heb ze gekrimpd plus een klein druppeltje soldeer, voor de zekerheid, dus dat moet goedkomen.

Heb je hier wat aan?

21decef.jpg


r2rlmq.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan