De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips"

Ik ben benieuwd welke route de voorkeur heeft bij de MF'ers.

  • Oostroute

    Stemmen: 19 90,5%
  • Westroute

    Stemmen: 2 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    21
voor de mensen die nog geen brik hebben of onderdelen zoeken :

de stoomfiets in drachstercompangie hij heeft enkele brikken voor onder de 500 euro en schuren vol onderdelen voor weinig geld
ben er zelf ook geweest vandaag en leuk setje spullen kunnen kopen
 
Vandaag de eerste pre-pre-pre-meet in het Westen van het land. Ben namelijk even bij Erik langs geweest ;)

Zijn fiets ziet er goed uit. Niet dat ik een motorfietsmonteur ben, maar dit is een mooie brommert en het zou mij niet verbazen als het nog eens heel vlot kan én gaat rijden.

Blokje start heel soepel en ondanks dat hij alleen handmatig is afgesteld loopt het mooi.
 
jammer mannen maar ik heb dienst als jullie vertrekken '( dat gaat hem dus niet worden
voor mij :N
ach andere keer dan maar , troost me met de gedachten dat vlak er na de duikboot trip
los gaat :Y
 
Nog niet. Vorig jaar was het bij van der valk in de Bilt. Ik ben op zoek naar een locatie in/nabij Maarrsen, mocht iemand iets weten dsn hoor ik het graag.
 
De routes zijn klaar. Het was ff puzzelen en ik hoop dat het in de smaak gaat vallen. In de twee volgende posts zie je de twee varianten die ik gemaakt heb. Er is een Oostroute en een Westroute. Tijdens de pre-meet wordt er door de deelnemers beslist welke route we gaan rijden. Uiteraard hoor ik ook graag van alle lezers welke route jullie voorkeur verdient en waarom. Veel plezier met de routes!

PS: sommige routes zien er heel vreemd uit op GoogleMaps. Dit komt omdat sommige wegen dicht zijn. Volg gewoon de route van A naar B naar C en je ziet dan wel waar hoe de route loopt.
 
Laatst bewerkt:
De "Oostroute" ziet er als volg uit:

Dag 1.
Verzamelen bij het meetingpoint, de "Shell" benzinepomp in Werl. Vanaf hier rijden we als complete groep door het Sauerland via Winterberg naar Gaststätte Arnold in Dodenau.
Google Maps

Dag 2.
We rijden eerst een uurtje door het Sauerland en na een tankstop draaien we de Autobahn op voor een rit van 150km. Bij Würzburg zeggen we Bye Bye Autobahn en rijden we de Romantische Strasse (RS) op. De RS zal ons een glimp tonen van middeleeuwse Duitse steden. We zetten ons kamp op bij Dinkelsbühl. Schnitzelzeit dus!
Google Maps

Dag 3.
We vervolgens onze weg over de RS. En komen aan in Schwangau. Voor de Disney liefhebbers: vanaf de camping hebben we uitzicht op het kasteel dat model stond voor Disney's sneeuwwitje kasteel.
Google Maps

Dag 4.
Voor de liefhebbers is er een bezoek aan Neuschwannstein/brouwerij/rondje rijden om het Ammergebirge
Google Maps

Dag 5.
We gaan nu echt de Alpen in en rijden over de Fernpass oostenrijk in, daarna over de Timmelsjoch naar Italië en via de Jaufenpass naar Cortina d'Ampezzo
Google Maps

Dag 6.
Rustdag, rondje rijden of met de kabelbaan de Tofana op.

Dag 7.
Vandaag verkassen we naar Prad am Stilfserjoch. We rijden over de Falzaregopas en Pordoipas naar Prad
Google Maps

Dag 8.
We zijn halverwege de trip en rijden vandaag de Stelvio en de Umbrailpass

Dag 9.
We gaan verder via de Ofenpass en de Fluelapass, langs de Walensee naar Glarus.
Google Maps

Dag 10.
Vanuit Glarus rijden we via de Klausenpass en de Sustenpass naar Brienz
Google Maps

Dag 11.
Voor de passenrijders is er een extra passendag ingepland. Op deze rustdag is er de mogelijkheid om een route te rijden over de Grimselpass, Furkapass, Gothardpass, Nufenenpass en weer terug over de Grimselpas. Of bezoek tandradbaan/waterval aan het meer van Brienz.
http://goo.gl/maps/TZ9ZN

Dag 12.
We verlaten het hooggebergte als we de Panoramische Strasse rijden. Via het Entlebuchgebied rijden we door het mooie Zwitserse middelgebergte naar de Rijn waar we ons kamp opslaan in Waldshut aan de Rijncamping.
Google Maps

Dag 13.
We rijden het Schwarzwald in en via de Rijnvallei rijden we Frankrijk binnen waar we meteen de Vogezen induiken. Via de Ballon d'Alsace rijden we naar motorherberg La Mouche.
Google Maps

Dag 14.
Op de laatste rustdag kunnen we de Vogezen verkennen. Bijv via de Route des Cretes of een bezoek aan Colmar.

Dag 15.
We rijden naar Echternach. Eerst een stuk binnendoor, maar vandaag gaan we weer oefenen in het snelweg rijden. best ff wennen als je bijna 2 weken geen snelweg gezien hebt. Bij Thionville verlaten we de snelweg en langs de Moezel en de Sauer rijden we Echternach binnen. Hier wordt de uitslag bekendgemaakt en zal er een winnaar zijn!!!
http://goo.gl/maps/uGjbb

Dag 16.
De laatste dag. we rijden via de Sauer naar Dasburg, gooien de tanken op Wemperhaardt nog een keer vol en via de toeristische route laten we Luik links liggen en rijden Nederland binnen. In Maarheeze zullen we nog een keer een bakje doen en de tanks nog een keer vullen. Tijd voor afscheid!!
Google Maps

Het schema voor de Oostroute in een overzichtje: KLIK
 
Laatst bewerkt:
Voor de westroute ziet het schema er als volgt uit:

Dag 1.
We verzamelen bij pompstation "het Haasje" aan de A2 bij Maarheeze. Vanaf hier rijden we gezamenlijk naar Bouillon aan de rivier de Semois net boven de Frans/Belgische grens.
Google Maps

Dag 2.
Frankrijk is groot en om de nodige kilometers te maken zullen we vandaag wat snelweg moeten gaan rijden. We rijden vandaag naar de Morvan.
Google Maps

Dag 3.
De snelweg laten we nu eerst voor wat het is. We rijden naar de Livradois waar we overnachten bij het stadje Ambert, waar ze een heerlijke kaassoort maken.
Google Maps

Dag 4.
Langzamerhand wordt het landschap mooier. We rijden langs de rand van het Massif Central en duiken de ruige Ardèche in. Door het mooie landschap komen we aan in Vallon Pont d'Ardeche.
Google Maps

Dag 5.
Rustdag. Tijd voor ontspanning, tijd voor een rondje rijden of bijvoorbeeld een kanotochtje door de Canyon.

Dag 6.
We rijden vandaag langs de Gorges d'Ardeche naar de Rhonevallei. We zetten koers naar de Mont Ventoux, waar we genieten daar van het uitzicht en rijden door de lavendelvelden van de Provence via de Col de Murs naar Apt.
Google Maps

Dag 7.
We starten vanaf de Camping en rijden langs de Grand Luberon naar de Durance vallei. We trekken op naar het Lac st Croix, rijden door de Gorges de Verdon. We zakken af naar het zuiden en komen aan het eind van de rit aan in Menton. Het startpunt voor de RDGA.
Google Maps

Dag 8.
We zijn halverwege de trip en het is tijd voor een rustdag. Er is tijd voor een bezoek aan Monaco of Italië. Of gewoon door Menton te slenteren en aan het strand te liggen.

Dag 9.
We gaan beginnen aan de RDGA. WE rijden naar het noorden en rijden via de Col de Turini, Col de la Bonnette (of Col de Couillole/Col de Cayolle) en de Col de Vars naar Guillestre. Eindelijk in de Alpen!
Google Maps

Dag 10.
Vandaag deel 2 van de RDGA. We verlaten Guillestre en via de Col d'Izoard, Col de Galibier,Col de Telegraph, Col de la Madeleine en de Col de l'Iseran rijden we naar Bourg saint Maurice.
Google Maps

Dag 11.
Een rustdag vandaag. Om nog een extra passticker te scoren is er de mogelijkheid om de Col de petit St Bernhard te berijden. 's Avonds gaan we in de Black&White Bar kijken of Mitkah's frans er dit jaar ook op vooruit gegaan is.

Dag 12.
Deel 3 van de RDGA. De Cormet de Roselend, Col de Saisies en Col des Aravis brengen ons naar Thonon les Bains
Google Maps

Dag 13.
Vandaag nemen we afscheid van de Alpen. We rijden door de Jura naar motorherberg La Mouche.
Google Maps

Dag 14.
Op de laatste rustdag kunnen we de Vogezen verkennen. Bijv via de Route des Cretes of een bezoek aan Colmar.

Dag 15.
We rijden naar Echternach. Eerst een stuk binnendoor, maar vandaag gaan we weer oefenen in het snelweg rijden. best ff wennen als je bijna 2 weken geen snelweg gezien hebt. Bij Thionville verlaten we de snelweg en langs de Moezel en de Sauer rijden we Echternach binnen. Hier wordt de uitslag bekendgemaakt en zal er een winnaar zijn!!!
http://goo.gl/maps/uGjbb

Dag 16.
De laatste dag. we rijden via de Sauer naar Dasburg, gooien de tanken op Wemperhaardt nog een keer vol en via de toeristische route laten we Luik links liggen en rijden Nederland binnen. In Maarheeze zullen we nog een keer een bakje doen en de tanks nog een keer vullen. Tijd voor afscheid!!
Google Maps

Het schema voor de Westroute in een overzichtje: KLIK
 
Laatst bewerkt:
De deelnemers krijgen eerdaags mail met de GPS routes toegestuurd zodat ze het thuis rustig na kunnen kijken. Als iemand de routes ook graag wil hebben, dan kun je me een PB sturen met je emailadres en ik stuur ze naar je door!
 
Routes zien er veelbelovend uit,ik weet wel dat de Fernpass enorm druk is in de zomermaanden.
Helaas heb ik geen brik B|
 
Routes zien er veelbelovend uit,ik weet wel dat de Fernpass enorm druk is in de zomermaanden.
Helaas heb ik geen brik B|

Tnx Paul, bijna alle wegen die we gaan rijden zijn in het hoogseizoen erg druk. Dat is dus ook de reden waarom ik nooit in het hoogseizoen op vakantie ga!
Als je geen brik hebt; er komt wellicht een brik van een van de deelnemers vrij! Hou het hier maar ff in de gaten.
Er staat trouwens ook een leuke PC te koop hier op MF.
Te koop: Honda PC800 Vakantiemotor / Pekelfiets / Woonwerkverkeer
 
Laatst bewerkt:
Jullie hebben een leuke club bij elkaar zo,opzich heb ik wel een oude Honda maar die voldoet niet aan de eisen en m'n vrouw krijgt het als er nog een fiets bij komt _O-
Ik heb zelf in deze periode een weekje Oostenrijk gepland met wat uitstapjes naar Italië,misschien tref ik jullie nog jullie zijn vast wel herkenbaar.
Alvast veel plezier en ik lees weer lekker mee.

Ik hou me trouwens aanbevolen voor je routes :)
 
Jullie hebben een leuke club bij elkaar zo,opzich heb ik wel een oude Honda maar die voldoet niet aan de eisen en m'n vrouw krijgt het als er nog een fiets bij komt _O-
Ik heb zelf in deze periode een weekje Oostenrijk gepland met wat uitstapjes naar Italië,misschien tref ik jullie nog jullie zijn vast wel herkenbaar.
Alvast veel plezier en ik lees weer lekker mee.

Ik hou me trouwens aanbevolen voor je routes :)

Misschien is het een optie om al SupportCrew lid mee te gaan op je eigen motor? Als je toch al in die periode je vakantie gepland hebt.......
Je kunt allicht eens komen kijken op de Pre-Meet!
 
Laatst bewerkt:
De datum en locatie voor de Pre-Meet is bekend.

Vrijdag 30 januari
18:00 uur
Loenen aan de Vecht
Cafe de Heeren


>>>>>>BELANGRIJKE MEDEDELING<<<<<<​

De locatie van de Pre-Meet is verplaatst. We gaan niet naar Loenen aan de Vecht!!!!

De nieuwe locatie is:
Van der Valk Hotel de Bilt
De Holle Bilt 1
3732 HM De Bilt




Tijdens de Pre-Meet worden de voorgestelde routes besproken en wordt er door de deelnemers gestemd over de te rijden route. Er wordt gepraat over de dagelijkse gang van zaken tijdens de Challenge, het dagschema en alles wat verder nog ter tafel komt. Sterke verhalen zullen er ongetwijfeld ook verteld gaan worden en na het officiële gedeelte is er de mogelijkheid om een hapje te eten.

Indien er nog mensen twijfelen over de deelname (of gewoon errug nieuwsgierig zijn) dan ben je ook van harte welkom. Wel ff via PB melden ivm reservering van het restaurant.

Tot Gauw!
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het een optie om al SupportCrew lid mee te gaan op je eigen motor? Als je toch al in die periode je vakantie gepland hebt.......
Je kunt allicht eens komen kijken op de Pre-Meet!

Bedankt voor het aanbod al weet ik niet wat supportcrew precies inhoudt :)
Ik heb maar een week en wil/moet eind juni weer terug zijn voor de TT.
Dit is mijn eerste motorreis en die wil ik alleen maken om te kijken hoe het bevalt,zonder dat ik een groep misschien tot last ben,en kan stoppen wanneer ik wil.
Ik maak wel altijd redelijk lange motorritten,nooit minder dan 200km,dus ik denk dat het me wel goed afgaat.
De heen en terugrit doe ik in 1 keer,per snelweg helaas,zodat ik 5 dagen kan touren(ritjes heb ik al klaar voor m'n Rage)en ik zit in hotelletjes dus niet zo avontuurlijk nog.
 
Bedankt voor het aanbod al weet ik niet wat supportcrew precies inhoudt :)
Ik heb maar een week en wil/moet eind juni weer terug zijn voor de TT.
Dit is mijn eerste motorreis en die wil ik alleen maken om te kijken hoe het bevalt,zonder dat ik een groep misschien tot last ben,en kan stoppen wanneer ik wil.
Ik maak wel altijd redelijk lange motorritten,nooit minder dan 200km,dus ik denk dat het me wel goed afgaat.
De heen en terugrit doe ik in 1 keer,per snelweg helaas,zodat ik 5 dagen kan touren(ritjes heb ik al klaar voor m'n Rage)en ik zit in hotelletjes dus niet zo avontuurlijk nog.

Support Crew betekent: tenten opzetten en bier halen! :P :P

De titel Support-Crew hebben we vorig jaar in het leven geroepen om vrienden/partners van de deelnemers mee te kunnen laten rijden. Het selt verder niks voor, gewoon een geintje zeg maar.

Top dat je je eerste motorreis alleen gaat maken. Dat wijst op een avontuurlijke instelling!!! Ik reis ook graag alleen maar vind het ook leuk om af en toe eens met een groep weg te gaan. Ach, tot last zijn? Er gaat dit jaar ook iemand mee die nog maar net zijn rijbewijs heeft en omdat we allemaal op ouwe meuk ronddenderen ligt het tempo laag. Het is eigenlijk voor iedereen wel bij te houden. En als iemand niet helemaal goed meekomt, dan rijden we een tandje langzamer.

Ben wel benieuwd naar je reisplan, wie weet kunnen we elkaar nog de hand schudden.
 
Laatst bewerkt:
Support Crew betekent: tenten opzetten en bier halen! :P :P

De titel Support-Crew hebben we vorig jaar in het leven geroepen om vrienden/partners van de deelnemers mee te kunnen laten rijden. Het selt verder niks voor, gewoon een geintje zeg maar.

Top dat je je eerste motorreis alleen gaat maken. Dat wijst op een avontuurlijke instelling!!! Ik reis ook graag alleen maar vind het ook leuk om af en toe eens met een groep weg te gaan. Ach tot last, er gaat dit jaar ook iemand mee die nog maar net zijn rijbewijs heeft en omdat we allemaal op ouwe meuk ronddenderen ligt het tempo laag. Het is eigenlijk voor iedereen wel bij te houden. En als iemand niet helemaal goed meekomt, dan rijden we een tandje langzamer.

Ben wel benieuwd naar je reisplan, wie weet kunnen we elkaar nog de hand schudden.

Klinkt leuk :P
Hoewel het idee van de 500 Euro challange zo origineel is dat het ook weer zonde is dat er ook "gewone "fietsen mee mogen,je krijgt deelnemers zat volgens mij.
Ik wil graag beleven hoe het gaat om alleen met de motor op stap te gaan maar het kwajongens gehalte van de 500E challenge spreekt me wel heel erg aan :)
Misschien supporter volgend jaar,dan heb ik m'n solo ervaring iig.
Mijn routes staan in Tyre en ik weet niet hoe ik die hier geplaatst krijg maar komt hierop neer dat ik dag1 naar Sankt Anton rij of een hotel in de buurt(800KM)waarna ik diverse passen ga rijden Kaunertaler gletscherstrasse//Reschenpass met aansluitend Stelvio//Silvretta,elke dag ca.300KM omdat ik ook weer terug moet wat tevens het nadeel is van een vaste plek,jullie reizen meer ik maak eigenlijk tochtjes.
Daarna ga ik nog wat touren in de omgeving en de laatste dag 800KM terug of ik ga via een mooie route in 2 dagen terug dat staat nog niet vast.
Bedoeling is laatste week van Juni,volgens het hotel waren dan alle passen waarschijnlijk open.
 
Klinkt leuk :P
Hoewel het idee van de 500 Euro challange zo origineel is dat het ook weer zonde is dat er ook "gewone "fietsen mee mogen,je krijgt deelnemers zat volgens mij.
Ik wil graag beleven hoe het gaat om alleen met de motor op stap te gaan maar het kwajongens gehalte van de 500E challenge spreekt me wel heel erg aan :)
Misschien supporter volgend jaar,dan heb ik m'n solo ervaring iig.
Mijn routes staan in Tyre en ik weet niet hoe ik die hier geplaatst krijg maar komt hierop neer dat ik dag1 naar Sankt Anton rij of een hotel in de buurt(800KM)waarna ik diverse passen ga rijden Kaunertaler gletscherstrasse//Reschenpass met aansluitend Stelvio//Silvretta,elke dag ca.300KM omdat ik ook weer terug moet wat tevens het nadeel is van een vaste plek,jullie reizen meer ik maak eigenlijk tochtjes.
Daarna ga ik nog wat touren in de omgeving en de laatste dag 800KM terug of ik ga via een mooie route in 2 dagen terug dat staat nog niet vast.
Bedoeling is laatste week van Juni,volgens het hotel waren dan alle passen waarschijnlijk open.

Je routes in Tyre kun je me wel mailen, mijn emailadres staat in mijn profiel. Dan heb ik ook meteen jouw emailadres, dan ga je met de mailing van de deelnemers mee. De routes hier plaatsen lukt geloof ik niet, alleen met een omweg is dat denk ik mogelijk.
Vorig jaar hebben we een route gereden van Walenstad naar Prad am Stilfserjoch. Dat ging ook via Sankt Anton en de Reschenpass. Meeste passen zijn inderdaad wel open rond die tijd, tenzij de winter lang duurt. In 2013 stond ik op 22 juni voor een gesloten Col de l'Iseran bijvoorbeeld.
 
kreeg via een ander forum nog de vraag of buitenlanders mee mogen doen ( v9olgens mij een engelsman )
 
Terug
Bovenaan Onderaan