probleempje suzuki gs500e bj 1993

diablosbandit

Rookie
29 mrt 2015
27
0
Hallo allemaal.
Ik heb nu met het mooie weer mn suzuki weer uit de garage gehaalt en heb hem eerst een grote schoonmaak beurt gegeven. Nu is het volgende: ik heb de carbutateur een grote schoonmaak beurt gegeven en heb de slangen een nummer gegeven welke waar hoort. Nu hield ik 1 slang over van de carbutateur en een aansluiting op de tank. ik kan de slangen ook niet weer vinden in het volgende plaatje.
fuel-cock-gs500-1990-eul_bigsue0048fig-34_bf10.gif
. Ik heb dus omdat deze 2 overbleven aan elkaar aangesloten. En het volgende gebeurt. koud start ik hem en hij rijd normaal tot dat ik een stuk heb gereden +- 15 min gaat hij inhouden tot vrijwel stilstaand en valt uit +- minuut later kan ik hem weer starten en weer een kwartiertje rijden. Komt door die slang die niet aangesloten hoort? Of hoort die wel aangesloten te zijn en zou het kunnen dat ik hem in reserver stand had staan de benzine kraan. Ik hem nog niet zoveel kunnen proberen door het slechte weer. Iemand die mij kan helpen? Dank u:)
 
Moeten die niet gewoon los naar beneden hangen , dus niet aangesloten .
Wat jij ervaart is vacuum zuigen van de tank, zou je de tankdop open gooien dan is er niks aan de hand . Hoogst waarschijnlijk omdat je de slangen aan elkaar hebt verbonden creeer je nu dat vacuum .
 
Zo'n vermoeden had ik al bedankt voor de reactie. maar vond het gek dat deze slang Los hing en er een aansluiting overbleef aangezien ik dit mij met het los halen niet kon herinneren . En dan heb ik er een hele mooie werkplaats handleiding bij waar ik dit niet in kon vinden.
 
Laatst bewerkt:
Als ik deze 2 los hang heb ik 3 losse slangetjes. 1 vanuit de tank. 1 vanuit de carb en 1 zit voor de luchtfilter waar af en toe ook benzine uitkomt sinds dit probleem ( is mij dit opgevallen ) maar ik ga morgen even deze slang los hangen en probeer ik het nog eens. Bedankt voor de reacties en ik laat weten als het gelukt is. Elk suggestie is welkom:)
 
Ik wil even een update geven... ik heb de slang los gehaalt en de motor gestart inderdaad de slang zuigt dus vacuum in de tank. Maar ik kon helaas niet meer proberen dan stationair te laten lopen wat overigens goed gaat. maar de achterwiellagers hebben de winterstalling niet overleeft. Ze waren al lichtjes versleten voor ik hem weg zette. Ik heb net nieuwe wiellagers besteld en hoop in het weekend de motor te kunnen berijden. Aangezien het mooi weer zou worden. ik ga nog even een update geven over als het nu goed is.:)
 
Ik wil even een update geven... ik heb de slang los gehaalt en de motor gestart inderdaad de slang zuigt dus vacuum in de tank. Maar ik kon helaas niet meer proberen dan stationair te laten lopen wat overigens goed gaat. maar de achterwiellagers hebben de winterstalling niet overleeft. Ze waren al lichtjes versleten voor ik hem weg zette. Ik heb net nieuwe wiellagers besteld en hoop in het weekend de motor te kunnen berijden. Aangezien het mooi weer zou worden. ik ga nog even een update geven over als het nu goed is.:)

Die is voor aan de membraan gestuurde benzine kraan (trekt deze met vacuum "open")
De andere kant van de slang hoort op 1 van de inlaatrubbers te zitten,de cilinder zorgt voor het vacuum.

Ik gok,bij jou op 1 :),de andere kant op het inlaat rubber
 
Laatst bewerkt:
En hoort die aangesloten te zitten of niet? Want ik heb niet meer aansluitingen. En alle andere zit goed. Dit weet ik zeker doordat ik alles genummerd had voor ik het los haalde.
 
Edit: alles wat op de afbeelding staat is correct aangesloten maar hou nu nog dus een aansluiting op de tank over. Ik denk dat dit is om tegen te gaan dat de tank dus vacuum zuigt. Maar hou ook nog een slang over vanaf de carbs.
 
En hoort die aangesloten te zitten of niet? Want ik heb niet meer aansluitingen. En alle andere zit goed. Dit weet ik zeker doordat ik alles genummerd had voor ik het los haalde.

Ja,op je inlaat rubber zit een nippel daar hoort ie dus aan,de andere kant aan de benzine kraan op 1.
Je benzine kraan heeft ,als het goed is 3 standen,pri,res en on.(tenminste bij een oude gsxr750)
Pri is de normale stand(primair),res is reserve en on betekent dat ie continue open staat.
Dat laatste wil je niet,want als 1 van de vlotters blijft hangen loopt heel je blok vol met benzine :')

Zoals ik al zei,hoort het ie op pri te staan het vacuum trekt de kraan op-en als de motor loopt en sluit als ie niet loopt
 
Edit: alles wat op de afbeelding staat is correct aangesloten maar hou nu nog dus een aansluiting op de tank over. Ik denk dat dit is om tegen te gaan dat de tank dus vacuum zuigt. Maar hou ook nog een slang over vanaf de carbs.

Nee,je ontluchting zit bovenaan de tank,bij de benzine dop,of ergens anders maar niet aan je benzine kraan :N
 
Nee ik heb het niet over mijn benzinekraan. Mijn benzine tank heeft 3 aansluitingen 2 bij elkaar waar benzine uitkomt. En een zit een stukje verder op. Ongeveer links in het midden van de tank. De aansluitingen op de benzine kraan zijn correct. Zijn zitten 4 slangen op aangesloten 2 vanuit de tank en dan 2 bij de carb weg. Maar nu zit er dus nog 1 aan de carb wat geen aansluiting heeft. Waar hij op moet deze kan niet op de benzine kraan aangesloten worden want hiervoor is geen aanlsuiting meer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan