Startonderbreking verwijderen

155

Rookie
25 mei 2015
21
0
Rotterdam
hoi

ik wil op mijn XTZ750 de startonderbreking bij de zijstandaard verwijderen
vind het te lastig met offroad dat om het moment dat er iets tegen de standaard tikt dat de motor afslaat. niet fijn in een bocht.
verder was er weinig over van de kabelboom dus wil ik nu eerst een werkende basis maken zonder extra's.


nu zit ik met een vraag: waar moet de zwart-witte draad vanuit het CDI naartoe?
het gaat om de meest rechtse draad op de foto
verbonden met het onderbrekingsrelais, de koppeling, enz (zie foto

wil deze draad aarde maken? ik merk dat er absoluut geen vonk komt nu ie nergens op is aangesloten

FOTO:

uqzN727.jpg







tips zijn welkom, bedankt!! *O*
 
"moment dat er iets tegen de standaard tikt dat de motor afslaat. niet fijn in een bocht."
Dan moet er toch nog iets van een elek. kontakt zitten, hoe kan anders je motor afslaan? Of ben ik nou gek ;)
 
Hoi,
Ik heb hier een kabelboom van een suup liggen.
Die zwart/witte draad komt op je diode, daarna gaat hij verder in het licht blauwe draad.
Op je kabelboom zit ook een zekering (onder de tank) ongeveer 5cm verder naar achteren zit ook je diode (deze zit ws ingepakt zodat je hem niet ziet).

Normaal verbinden ze de schakelaar gewoon door maar dat draad weegt natuurlijk ook de nodige grammetjes.

Ben je bezig je suup te prepareren tot crosser?
 
hey raymond
klopt, het word een leuk speeltje zo :]

wg232UQ.jpg


thanks voor je bericht. nu ik er naar kijk snap ik em denk ik...

wat ik me nog wel afvraag is de exacte functie van die draad, maar gezien hij (met diodes) toch ook naar de neutral switch moet, zal het wel daar liggen. de neutral switch maakt aarde in de neutraal, betekend dat dan dat de motor niet start als je in de versnelling staat? we shall see...
 
Terug
Bovenaan Onderaan