spanningsdip koplamp

jeff88

MF'er
4 jul 2013
220
0
nunspeet
Beste forummers,

Even een vraagje. Laatst viel mij al op dat de motor minimaal 1300 toeren ongeveer moet maken voordat ik 12v op mijn koplamp heb. NU reed ik gisteren met warm weer en sloeg dus telkens de fan aan. Maar nu blijkt dat zodra de fan aanslaat ik zelfs bij 1500 toeren geen 12 v op mij koplamp krijg waardoor de xenon lamp gaat knipperen.

Wie weet waar ik moet beginnen met zoeken ?
 
Heb net een nieuwe besteld . Beste is om die eerst goed vol te laden voor je hem plaatst toch?
Als het een accu is die je zelf moet vullen met accuzuur moet deze minstens een paar uur aan een echte lader, dus geen druppellader.

De ladingstoestand is er droog op een chemische manier aangebracht. Na het vullen minstens een half uur laten rusten, de platen raken dan door en door verzadigd met accuzuur. Dan navullen tot vlak onder het maximum en en dan aan de lader.

Ook een onderhoudsvrije accu een paar uur aan de lader hangen.
 
Ik heb een optimate 3. maar dat versta jij dus onder een druppellader?

Een nieuwe accu die je net hebt gevuld met zuur is direct redelijk vol geladen. Je kan dan met een druppellader de accu helemaal vol krijgen. (Een optimate 3 is een druppellader)

Pas als de accu helemaal ontladen is dan heb je een echte lader nodig. Maar dat is hier niet het geval.

Ik denk als ik het zo lees de fan toch de oorzaak is.
 
Laatst bewerkt:
oke dan hang ik hem aan de optimate als die binnen is en dan in de motor en weer opnieuw testen. maar wat in de fan kan het zijn dan want zoveel electronica zit daar niet in
 
Een nieuwe accu die je net hebt gevuld met zuur is direct redelijk vol geladen. Je kan dan met een druppellader de accu helemaal vol krijgen. (Een optimate 3 is een druppellader)

Pas als de accu helemaal ontladen is dan heb je een echte lader nodig. Maar dat is hier niet het geval.

Ik denk als ik het zo lees de fan toch de oorzaak is.
Als die fan zoveel meer stroom trekt dan normaal was hij allang in rook opgegaan.
Hoe verklaar je dat bij verlichting aan de spanning naar 11.9 volt gaat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de fan stond op moment van de verlichting aanschakelen uit idd dus die veroorzaakt het dan zowiezo niet. Heb nu een nieuwe accu en volledig volgeladen. Net van de lader af geeft ie 13.4 V. Moet hem er alleen nog even inzetten maar het voltage is dus als een stuk hoger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan