Dagteller wordt steeds gereset

motormuis1976

Rookie
7 mrt 2006
16
0
haarlem
Beste mede forum leden,

Sinds enige weken ben ik trotse bezitter van een Honda CB600 S! en vandaag besloten om lid te worden van dit forum.
Ik heb dus een CB 600 S uit 2003, motor rijd heerlijk. Heb 1 probleempje, ik weet niet of dit hoort of dat je dit kunt veranderen namelijk mijn dagteller wordt steeds gereset als ik mijn contact uit schakel!
Ik wil deze juist zelf resetten als ik bv tank, ik rij namelijk ongeveer een x aantal kilometers en dan weet ik dat ik moet tanken.

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen? misschien is het bedrading technisch het op te lossen (dat er bv altijd spanning op staat op de dagteller?)

Ik hoop dat iemand hier iets op weet.

BVD remon
 
Wat ik me nou afvraag is of dat het ook op tek. staat dat de spanning naar de zekering van de dag teller is geschakeld dmv het contact?
Als het zo is dat de teller continu spanning moet hebben, dan lijkt me dat deze niet met het contact uitgeschakeld moet worden.
Ik heb dus gemeten bij de zekering en hier heb ik echt spanning als ik het contact aan zet. zodra ik tijd heb zet ik er even een constante spanning op. Met het 'zomaar' spanning op zetten komt wel goed hoor, ik weet wat ik doe!
 
Misschien heb je hier iets aan :+
Of koop een kalender. :X

3722113.jpg
 
Wat ik me nou afvraag is of dat het ook op tek. staat dat de spanning naar de zekering van de dag teller is geschakeld dmv het contact?
Als het zo is dat de teller continu spanning moet hebben, dan lijkt me dat deze niet met het contact uitgeschakeld moet worden.
Ik heb dus gemeten bij de zekering en hier heb ik echt spanning als ik het contact aan zet. zodra ik tijd heb zet ik er even een constante spanning op. Met het 'zomaar' spanning op zetten komt wel goed hoor, ik weet wat ik doe!

Het is de rode draad die zowel naar de hete kant van zekering E gaat als ook naar het contactslot, hij loopt dus wel naar het contactslot, maar gaat niet via het contactslot.
 
Van af de zekering gaat er een zwart/blauwe draad weg, ik heb hier even een constante spanning op gezet maar dat maakt ook niet uit, contact uit is een reset.
Deze zwart/blauwe draad gaat volgens mij meteen naar de cockpit toe, zonder stekker verbinding. als ik meer tijd heb kan ik die er wel af halen, maar ga ook even langs de dealer volgende week.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou ik geen antwoord geven? ;) omdat ik hier al jaren niet meer geweest ben?!! haha krijg nog steeds een melding als er op dit topic geschreven is.

Kortom, antwoord: het probleem van ij is destijds door de dealer opgelost, er beek een draad breuk ergens te zitten maar waar precies weet ik niet.
Ik zou als ik jou was de bedrading controleren dan.
 
Top, bedankt voor je reactie. Dan ga ik eens kijken.

Heb 'm net gekocht en nog paar maanden garantie, maar is bijna 150 km naar de motorzaak. Heb ze gemaild, maar zegt ze zo niets, dus dan eerst zelf maar even kijken of het iets simpels is voordat ik 300 km ga rijden.
 
Waarom zou ik geen antwoord geven? ;) omdat ik hier al jaren niet meer geweest ben?!! haha krijg nog steeds een melding als er op dit topic geschreven is.

Kortom, antwoord: het probleem van ij is destijds door de dealer opgelost, er beek een draad breuk ergens te zitten maar waar precies weet ik niet.
Ik zou als ik jou was de bedrading controleren dan.

:} :} :}
(was zeker schrikken toen je ineens een mailtje kreeg _O- )
 
ik zit nog bij te komen. :+

:^

Anders ik wel :+

Ik zag dat ik in 2009 wat tips had gegeven.
We hebben de Honda nog en ook het WPLHB is nog aanwezig.

Draadje zal qua tips nog net zo bruikbaar zijn, zeker met de laatste tips van motormuis erbij. :+

edit: ander type Honda, misschien toch andere draad kleuren, maar principe zal hetzelfde zijn!
 
Laatst bewerkt:
Top, bedankt voor je reactie. Dan ga ik eens kijken.

Heb 'm net gekocht en nog paar maanden garantie, maar is bijna 150 km naar de motorzaak. Heb ze gemaild, maar zegt ze zo niets, dus dan eerst zelf maar even kijken of het iets simpels is voordat ik 300 km ga rijden.

Kamp ook met hetzelfde probleem. Wat was jou oplossing? Zelf op kunnen lossen of terug naar de dealer gegaan?
 
Kamp ook met hetzelfde probleem. Wat was jou oplossing? Zelf op kunnen lossen of terug naar de dealer gegaan?


Ik heb het uiteindelijk zelf op kunnen lossen en dat bleek erg eenvoudig, maar kom er maar eens op.

Een kwestie van een keer met de hand de teller op 0 zetten, ook al staat hij al op 0 was bij mij de oplossing. Seconde of 5-10 knopje ingedrukt en gefixt.
Kwam er na een week of twee bij toeval achter. Had tijdens het rijden een keer ergens trip A op 0 gedrukt voor iets en kwam er toen later achter dat trip A de stand wel onthield en B nog steeds terug naar 0 ging. Die een keer op 0 gedrukt terwijl hij daar al op stond, maar sindsdien reset die zichzelf ook niet meer :?
 
Geweldig hoe simpel het kan zijn toch 8-)

Hoe het kan ontstaan is me een raadsel, maar daar kan ik wel mee leven. Het probleem is tot nu toe bij mij in ieder geval niet teruggekeerd.

Volgens mij, had de garage waar ik de cb heb gekocht, er een nieuwe accu ingezet. Misschien dat de teller daarom 'gereset' moesten worden!? In iedergeval ik ben er mee geholpen. Nogmaals bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan