U gebruikt een truck als windscherm. Mag dat?

Is het echt heel veilig? Nee dat dan weer niet, overigens als k Google maps op hebt staan op de navigatie zie je digitaal vooraf waar de file staat.

Ja, leuk dat je dat ziet. Maar die plotselinge remactie van die vrachtwagen geeft ie weer niet aan en de motor is ook al geen zelfrijdende Tesla.

Misschien moet Tesla maar eens motoren gaan ontwikkelen.
 
Nu staat een motor wel sneller stil dan een vrachtwagen, maar toch riskant. Zou het risico zelf nooit nemen, ik wil kunnen zien wat er een kilometer voor me gebeurd en blijf dus uberhaupt nooit achter vrachtwagens rijden.
 
Nu staat een motor wel sneller stil dan een vrachtwagen, maar toch riskant. Zou het risico zelf nooit nemen, ik wil kunnen zien wat er een kilometer voor me gebeurd en blijf dus uberhaupt nooit achter vrachtwagens rijden.

Veel succes om een moderne truck met AEBS en alle toeters en bellen in deze situatie eruit te remmen met je twee contactvlakjes ;). Als die truck vol op de rem gaat dan is die rijder de pisang, zelfs met een onmenselijk snelle reactietijd.

 
Laatst bewerkt:
overigens als k Google maps op hebt staan op de navigatie zie je digitaal vooraf waar de file staat.
Je kunt niet uitgaan van een hulpmiddel. Het is een handige indicatie, die vaak (en ik zeg bewust niet "meestal") een situatie aangeeft zoals die bestaat, maar heel vaak ook niet. Zoals mede forummer rvh al meldde: een plotselinge remactie staat niet op GM. Zo ook bij andere navigatiesystemen. Deze geven je een adviesroute. Als spontaan een weg wordt afgesloten (door bijvoorbeeld een ongeluk, een omgevallen boom, een verdacht pakketje, een vrachtwagen die op een onhandige plek gelost wordt of een lekkage in een gas- of waterleiding), zal het even duren voordat het op je navi terecht komt. Je zult dan echt zelf moeten anticiperen op een situatie die niet in je navi staat vermeld.

Ik vertrouw nooit blindelings op een elektronisch hulpmiddel.
 
Veel succes om een moderne truck met AEBS en alle toeters en bellen in deze situatie eruit te remmen met je twee contactvlakjes ;). Als die truck vol op de rem gaat dan is die rijder de pisang, zelfs met een onmenselijk snelle reactietijd.



Toegegeven, dat is indrukwekkend. Ik ging er vanuit dat een vrachtwagen zo veel massa en dus momentum heeft dat de remweg langer is dan een auto of motor. Overigens staat mijn motor ook heel snel stil (de brembo remmen op de Griso zijn een beetje overdreven), maar niet zo snel als in dat filmpje :$
Niet dat ik ooit in een situatie zou komen waarin ik dat moet testen, natuurlijk. :t
 
Toegegeven, dat is indrukwekkend. Ik ging er vanuit dat een vrachtwagen zo veel massa en dus momentum heeft dat de remweg langer is dan een auto of motor. Overigens staat mijn motor ook heel snel stil (de brembo remmen op de Griso zijn een beetje overdreven), maar niet zo snel als in dat filmpje :$
Niet dat ik ooit in een situatie zou komen waarin ik dat moet testen, natuurlijk. :t

Afgezien van de remafstand heb je ook nog te maken met de reactieafstand.
Bij 90km/u is die reactieafstand een meter of 25.
Aangezien hij er slechts enkele meters achter rijdt, kletst ie al op de vrachtwagen voor hij zelf nog maar is begonnen met remmen.

Je haalt het gewoon echt never en nooit als je er <20 meter achter rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Afgezien van de remafstand heb je ook nog te maken met de reactieafstand.
Bij 90km/u is die reactieafstand een meter of 25.
Aangezien hij er slechts enkele meters achter rijdt, kletst ie al op de vrachtwagen voor hij zelf nog maar is begonnen met remmen.

Je haalt het gewoon echt never en nooit als je er <20 meter achter rijdt.
Plus nog het feit dat moderne vrachtwagens erg snel op de rem gaan als ze afgesneden/ingehaald worden. Hoeft maar één automobilist iets te dicht bij de vrachtwagen te komen (wat vaak genoeg gebeurd) en het ding gaat op de rem en mag je de grond kussen als motorrijder.
 
OOk eens zo'n motorrijder achter mij gehad toen ik ik het koekblik reed. Was wat in gedachten en laat een op de weg liggend stuk openhaardhout onder mijn auto passeren. Dacht shit die motorrijder en keek in de binnenspiegel en zag hem er overheen stuiteren. Miss toch maar goed dat hij zo dicht achter mij reed, het was gebeurd voor hij er erg in had en bleef daardoor met de glimmende kant boven
 
het is wel de toekomst _O-
full
 
Wel regelmatig de achterkant van je truck wassen voor goed zicht, of ruitenwissers er op monteren. :+

Maar die motorrijder in het eerste bericht heeft echt geen schijn van een kans als die vrachtwagenchauffeur alleen maar zijn rechtervoet optilt. Als die vrachtwagenchauffeur echt moet remmen, heeft hij niet eens de tijd om de remlichten te zien voordat hij al roadkill is.
Als je daar zo rijdt, heb je het IQ van een pantoffeldiertje.
 
Laatst bewerkt:
En dan als klapper even toeteren. Is ie maf of zo!?!

En wat is daar het probleem van? Boos dat ie onnodig geluid maakt?
Van mij had ie veel langer mogen toeteren. Iemand moet m toch aan het verstand brengen dat die levensgevaarlijk is. Nu hoort ie de toeter, vraagt ie zich misschien af waarom er naar m getoeterd werd.

Rijbewijs van de motorrijder mag wat mij betreft per direct ingetrokken worden. Zoals ie nu rijdt is ie een gevaar voor zichzelf en zn overige weggebruikers.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan