1100 gixxer projectje

ik zal proberen vanavond wat foto's te maken als ik het niet vergeet ;)
 
Helemaal vergeten foto's te maken.
Maar het ik heb gewoon het montageplaatje 90 graden gebogen en met een langere bout vast gezet aan de radiator/fan montage. Leiding gewoon ingekort en eraan vast gemaakt. Komt allemaal precies goed uit.
Moet alleen de 2e aansluiting nog afdoppen of afslijpen en dichtlassen.
 
Opzouten Oma!

Eindelijk alles terug van de spuiter en in elkaar gezet en t ziet er geweldig uit!
(spatbord komt er nog op, maar frame heb k eerst nog ff gestraald en ligt te drogen met verflaagje)
17917839_1453308508072724_237098235916881767_o.jpg

17966358_1453308541406054_7910207578048800859_o.jpg


Meteen koplamp omgebouwd naar LED (in t echt is het lichtbeeld mooi strak met amper strooilicht)
17917716_1453308574739384_2646380365282245427_o.jpg


Nu alles nog wachten tot de printplaat van het achterlicht wordt gefreesd, uiteindelijke ontwerp van de casing printen, kleppen stellen en hij is weer klaar!
 
printplaat voor het achterlicht is inmiddels ook af!
IMG-20170418-WA0013_zpsgw8axxat.jpg
 
Laatste testjes van t achterlicht, maar het ontwerp is nu al goed zichtbaar!

IMG_20170503_222253_zpsuosjagdz.jpg

IMG_20170503_222231_zpselep6jje.jpg


Nieuwe kleurtje van de velgen is er ook goed uit gekomen
IMG_20170503_221938_zpsqdz6thuq.jpg
 
alles eindelijk in elkaar!
IMG_20170515_215608_zpscfoqabri.jpg


Accu was leeg en kon licht zelf niet testen dus nog ff wachten voordat alles definitief wordt vast gezet:
IMG_20170515_215730_zpsmitoqfyd.jpg

IMG_20170515_215739_zpsvr0zaz4e.jpg
 
Custom made koper/glasvezel printplaatje ook afgemaakt/gesoldeerd:
Printplaat_zpsydssaxv2.jpeg


En natuurlijk alles getest, geeft iig genoeg licht.
led-test_zpspx8pvhf4.jpg


Laatste iteratie van de 3d print voor de casing was niet helemaal goed gelukt dus donderdag hopelijk alles goed gelukt en dan alles in elkaar zetten!
 
Duurt ff, maar dan heb je ook wat!
Alles werkt perfect, moet alleen nog een LED knipper relais halen. Binnenkort goede foto's maken ipv telefoon maar eerst ff rijden!


Merkte helaas wel tijdens t rijden dat er iets bij de ontsteking niet lekker zit want hij lijkt af en toe opeens op 3 cilinders te lopen.
Nu heb ik de bougies al vervangen en een kapotte bougiekap, maar hij blijft t soms doen dus moet em maar eens laten nakijken door iemand met meer verstand denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Duurt ff, maar dan heb je ook wat!
Alles werkt perfect, moet alleen nog een LED knipper relais halen. Binnenkort goede foto's maken ipv telefoon maar eerst ff rijden!
[afbeelding]

Merkte helaas wel tijdens t rijden dat er iets bij de ontsteking niet lekker zit want hij lijkt af en toe opeens op 3 cilinders te lopen.
Nu heb ik de bougies al vervangen en een kapotte bougiekap, maar hij blijft t soms doen dus moet em maar eens laten nakijken door iemand met meer verstand denk ik.

super mooi, maar je weet dat oom agent je daarvoor een boete kan geven toch? de knipperlichten moeten namelijk minimaal 18cm (of zoiets) uit elkaar zitten. maar dit word zeker een mooie motor.
 
denk dat 90% van de achterlichten met geïntegreerde knippers niet aan die eis voldoen dus daar maak ik met niet zo druk om, bovendien hoeft mijn fiets (<97) niet eens knippers te hebben officieel :)
 
denk dat 90% van de achterlichten met geïntegreerde knippers niet aan die eis voldoen dus daar maak ik met niet zo druk om, bovendien hoeft mijn fiets (<97) niet eens knippers te hebben officieel :)

je trekt toch altijd wat meer aandacht met een eigenbouw en zou dus wel alles op orde willen hebben. maar ben zelf nog nooit aangehouden op de sv1000 dus zal inderdaad wel meevallen *D
 
Prachtig achterlicht, aandachttrekker. Los van alle regels zou er, als ze echt gaan "zoeken" ook een EU keurmerk in moeten staan.
Bij mijn zelfbouw achterlicht heb ik gebruik gemaakt van de verlichtingsbalk van een Saab. Heb nog getwijfeld of ik het EU keurmerk er in zou laten vallen, maar toch gekozen voor een mooie gladde finish.
Zelfbouw knipperlichten staat het wel in.
Maar voor dit soort zaken/controles is er weinig Blauw op straat.
 
Laatst bewerkt:
Als ze echt gaan zoeken is er wel meer mis wettelijk gezien _O-
Maar zolang alles technisch en veilig in elkaar zit maak ik me niet zo'n zorgen.

Motor staat inmiddels weer bij mn monteur om te kijken waarom ie nog steeds niet lekker loopt en regelmatig op 3 pitten loopt.
Zelf al bougies en doppen vervangen, nieuw filter erop en alle pakkingen van de tank/kraantje vervangen, maar loopt toch iets niet goed dus maar ff afwachten wat eruit komt.

Inmiddels ook weer verder aan de auto projectjes dus dat houdt me bezig tot de fiets weer terug is.
 
Laatst bewerkt:
Haha ja Rayner z'n printplaat is beter dan mijn eigen plan. Dat kan ie wel.
Maar welke buisjes bedoel je?
De rood/gele staven van 't achterlicht zijn van stukken plexiglas rondstaf wat k had gekocht en vervolgens met een 3d geprint frame op maat en hoek afgeschuurd.
 
Laatst bewerkt:
Hang die kentekenplaat toch aan die kont, knap ie aardig van op qua achter aanzicht .
t is toch geen porem die scooterbeugel . :r

Verder is het wel een lollig ding ... B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan