Valentino Rossi deel 18 - Na regen komt zonneschijn

Rossi wordt in 2016 kampioen

  • Ja

    Stemmen: 47 63,5%
  • Nee

    Stemmen: 27 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mwah.. dat ligt er aan hoe gemotiveerd Marquez is en blijft.. Ik denk dat Marquez wel kans maakt om het te overtreffen, maar dan moet hij zeker net zo lang door gaan met racen als Rossi. Gezien dat Rossi's leeftijdgenoten en oud-concurrenten nu allemaal adviseur, teambaas of testcoureur (en visser) zijn verwacht ik niet dat er snel iemand is die net zo lang door gaat als Rossi.

Ik vraag me af of dat ook überhaupt kán. Rossi's grootste successen behaalde hij in een tijdperk, waarin het trainingsregime lang niet zo strikt was als nu. Rossi heeft bij wijze van spreken 15 jaar lang op talent gereden, en pas de afgelopen vijf jaar ook echt moeten "werken voor de centen" door middel van trainen.

De mannen die nu hun carrières opbouwen, zijn nu al 100% afgetraind. Houd je dat 20 jaar lang vol, met alle druk en drukte van de MotoGP?
 
Ik vraag me af of dat ook überhaupt kán. Rossi's grootste successen behaalde hij in een tijdperk, waarin het trainingsregime lang niet zo strikt was als nu. Rossi heeft bij wijze van spreken 15 jaar lang op talent gereden, en pas de afgelopen vijf jaar ook echt moeten "werken voor de centen" door middel van trainen.

De mannen die nu hun carrières opbouwen, zijn nu al 100% afgetraind. Houd je dat 20 jaar lang vol, met alle druk en drukte van de MotoGP?

Ja geen idee... Als je bepaalde F1 coureurs ziet dan krijg je ook niet het idee dat dat topsport is _O- dat beeld is bij de MotoGP wel veranderd :Y
Zou ook goed kunnen dat de huidige machines steeds zwaarder worden om te berijden (ondanks alle elektronica worden de krachten groter en groter)
 
Ja geen idee... Als je bepaalde F1 coureurs ziet dan krijg je ook niet het idee dat dat topsport is _O- dat beeld is bij de MotoGP wel veranderd :Y
Zou ook goed kunnen dat de huidige machines steeds zwaarder worden om te berijden (ondanks alle elektronica worden de krachten groter en groter)

Weet niet op welke F1 coureurs je doelt? Maar hiermee onderschat je het net zo, als buitenstaanders naar het motor racen kijken: " een beetje rondjes rijden"

Al eens gezien wat een F1 coureur doet om fit te blijven?
 
Weet niet op welke F1 coureurs je doelt? Maar hiermee onderschat je het net zo, als buitenstaanders naar het motor racen kijken: " een beetje rondjes rijden"

Al eens gezien wat een F1 coureur doet om fit te blijven?
Brembo_F1%202014_Special_1202-11.jpg
 
Weet niet op welke F1 coureurs je doelt? Maar hiermee onderschat je het net zo, als buitenstaanders naar het motor racen kijken: " een beetje rondjes rijden"
Al eens gezien wat een F1 coureur doet om fit te blijven?

:Y
Komend seizoen is het helemaal nodig.

Ik vind vooral de wat oudere coureurs er nou niet heel erg afgetraind uit zien.
Massa, Bottas, Raikkonen

Kan ook gewoon aan hun hoofd liggen ;)

Edit;
Ik zei dus; je krijgt niet het idee dat het topsport is. "Oude" mannetjes die relatief onverslagen uit de auto stappen
 
Laatst bewerkt:

Ze naderen nu geloof ik zelfs 6g :o

"The cars are brutal to drive—we are not far from 8G with the peak in high corners—so it is pretty good fun. But it is hard on the body, it is hard on parts, it is hard on the cars," Grosjean said, according to Motorsport.com. "You better not miss the turning point on some places. The speed we go through the corners is insane compared to the past. You need to be more precise, more accurate, more on it."
 
:Y
Komend seizoen is het helemaal nodig.

Ik vind vooral de wat oudere coureurs er nou niet heel erg afgetraind uit zien.
Massa, Bottas, Raikkonen

Kan ook gewoon aan hun hoofd liggen ;)

Edit;
Ik zei dus; je krijgt niet het idee dat het topsport is. "Oude" mannetjes die relatief onverslagen uit de auto stappen
Ik heb ook geen afgetraind hoofd... Ook geen afgetraind lichaam trouwens _O-
Waar hadden we het eigenlijk over? Oh ja topsport haha.

Ik weet van m'n motorongeluk nog dat ik daar nog een week verrot van was, waar de GP-jongens meteen weer opstaan en nog 2 fp's, qulai's en een race rijden.

Dus dat ze fit zijn is iets van alle tijden. Je ziet ze alleen niet zo snel meer de helm afzetten en een shaggie op de lip leggen ;)
 
Weet niet op welke F1 coureurs je doelt? Maar hiermee onderschat je het net zo, als buitenstaanders naar het motor racen kijken: " een beetje rondjes rijden"

Al eens gezien wat een F1 coureur doet om fit te blijven?

Toevallig afgelopen vrijdag een interview gehoord op bnr nieuwsradio met Robert Doornbos over een trainingsprogramma van de F1 mannen.....ik wist dat al maar die is net zo heftig als de motogp mannen ...wat dacht je van die G krachten die nu nog sterker zijn met de bredere banden die ze gebruiken.....daar ging juist het programma over met een Nederlander die de banden adviseur was van Schumacher ene Kees van de grindt.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig afgelopen vrijdag een interview gehoord op bnr nieuwsradio met Robert Doornbos over een trainingsprogramma van de F1 mannen.....ik wist dat al maar die is net zo heftig als de motogp mannen ...wat dacht je van die G krachten die nu nog sterker zijn met de bredere banden die ze gebruiken.....daar ging juist het programma over met een Nederlander die de banden adviseur was van Schumacher ene Kees van de grindt.

:^

In de jaren 90 een keer een mooie docu over Senna gezien. Dan weet je wat ze er voor doen en laten. Tevens nog steeds indrukwekkend om die docu te zien.

En ja, Kees is een bekendheid in de autosport en was inderdaad in zijn functie bij Bridgestone jarenlang de bandenadviseur voor Ferrari / Schumacher.
 
Laatst bewerkt:
En over afgetraind gesproken: zo afgetraind als Rossi er nu uit ziet, vind ik dan weer eng. Maar in de topsport is dit blijkbaar nodig. Overigens niets ten nadele van Rossi. Maar vraag me soms af of dit nog gezond is.
 
En over afgetraind gesproken: zo afgetraind als Rossi er nu uit ziet, vind ik dan weer eng. Maar in de topsport is dit blijkbaar nodig. Overigens niets ten nadele van Rossi. Maar vraag me soms af of dit nog gezond is.
Hij was in Philip Island wel oververmoeid. Maar ja, we zijn allemaal een keer ziek. :)
 
Laatst bewerkt:
En over afgetraind gesproken: zo afgetraind als Rossi er nu uit ziet, vind ik dan weer eng. Maar in de topsport is dit blijkbaar nodig. Overigens niets ten nadele van Rossi. Maar vraag me soms af of dit nog gezond is.

Weet wel dat Rossi weer is gaan roken .....hij was gestopt en ging meer dingen eten die niet bij een topsporter hoort....vandaar hij nu makkelijker op gewicht blijft .
Algemeen bekend als je stopt met roken....ik zelf ben nu 3 jaar gestopt en de kilo's kwamen er flink aan hoor. *D
 
Weet niet op welke F1 coureurs je doelt? Maar hiermee onderschat je het net zo, als buitenstaanders naar het motor racen kijken: " een beetje rondjes rijden"

Al eens gezien wat een F1 coureur doet om fit te blijven?

Die wagens trekken 8 g in de bochten. Jullie nekjes breken al af bij 5 haha
 
Ja geen idee... Als je bepaalde F1 coureurs ziet dan krijg je ook niet het idee dat dat topsport is

F1-coureurs trainen erg op uithoudingsvermogen en absoluut niet op spiermassa; elke extra kilo spierweefsel is overbodige ballast. Ze zijn enorm veel in de gym maar proberen geen spiermassa te kweken.
 
viel mij ook op de eerste keer dat dit jaar zijn foto zag schrok er wel een beetje van alsof hij iets onder de leden heeft.
nou doet die kale kop daar ook wel een beetje aan mee haha.
ik hoop dat het alleen afgetraind is en als je kijkt hoe hij te keer ging gaat het wel goed denk ik.

En over afgetraind gesproken: zo afgetraind als Rossi er nu uit ziet, vind ik dan weer eng. Maar in de topsport is dit blijkbaar nodig. Overigens niets ten nadele van Rossi. Maar vraag me soms af of dit nog gezond is.
 
Gisteren werd nog even verteld dat hij 64% van zijn races op het podium is geëindigd.

64% !!!!!! :} :} :}


Dan kunnen zelfs de niet Rossi-fans niet ontkennen dat dat best wel goed is...

Ben geen Rossi fan maar dat ie goed is zal ik zeker niet ontkennen, sterker nog, hij gaat denk ik gewoon nog een tijdje door om ook nog als oudste GP winnaar de boeken in te gaan.
En daarna misschien nog de SBK ff in te gaan, al is het maar om Max een poepie te laten ruiken.
Kan ie mooi van zitje ruilen met Michael ;)
 
F1-coureurs trainen erg op uithoudingsvermogen en absoluut niet op spiermassa; elke extra kilo spierweefsel is overbodige ballast. Ze zijn enorm veel in de gym maar proberen geen spiermassa te kweken.
En motorcoureurs? :P

F1 coureurs trainen in ieder geval wel goed hun nek.
Maar dat deed pa Verstappen al. :)
 
Laatst bewerkt:
Ben geen Rossi fan maar dat ie goed is zal ik zeker niet ontkennen, sterker nog, hij gaat denk ik gewoon nog een tijdje door om ook nog als oudste GP winnaar de boeken in te gaan.
En daarna misschien nog de SBK ff in te gaan, al is het maar om Max een poepie te laten ruiken.
Kan ie mooi van zitje ruilen met Michael ;)
Ik denk dat de opvolger van Rossi zich zondag al heeft gemeld. Reed geloof ik 7 rondjes vooraan.
 
Ik denk dat de opvolger van Rossi zich zondag al heeft gemeld. Reed geloof ik 7 rondjes vooraan.


Met alle respect, maar zarco is zeker geen rossi. Hij zal vast nog vooraan mee kunnen rijden een aantal keer maar moet zeker zijn meerdere erkennen in de mannen die afgelopen wedstrijd in de top 4/5 geeindigd zijn. Rossi rijdt al tijdje mee en heeft in de wedstrijd net altijd weer dat geen wat hij in de kwalifcatie mist. Daarnaast in vinales ook niet de minste en weten we van marquez inmiddels ook wel waar hij toe in staat is. Pedrosa daar in tegen kan een wedstrijd leiden of wegrijden maar battle's zien we niet zo vaak van hem maar als die weg is is die weg. Zarco is ook niet voor niets kampioen in moto2 maar dat komt nou ook niet omdat hij elke wedstrijd gewonnen heeft zoals rossi in het verleden heeft gedaan, marquez bv in 2014 nog of stoner in 2007. Dus niets ten nadele van zarco maar een opvolger van rossi is wel erg ver gezocht....
 
Ik denk als opvolger in de zin van; Wanneer Rossi besluit te stoppen en Zarco nog onder contract staat bij Yamaha, dat Zarco wellicht kans maakt op Rossi z'n zitje (en dus niet VdM)
 
Ik denk als opvolger in de zin van; Wanneer Rossi besluit te stoppen en Zarco nog onder contract staat bij Yamaha, dat Zarco wellicht kans maakt op Rossi z'n zitje (en dus niet VdM)


van der mark zal zich eerst weer opnieuw moeten bewijzen waarschijnlijk voor hij kans maakt op een zitje in de motogp. Zal wel goed zijn voor de motorsport als hij er in zou komen. In eens zijn er dan heel veel mensen al jaren fan van hem en kijken ook allemaal motogp. net als met max verstappen op het moment. De aandacht voor de sport zal wel groter worden..
 
Ik denk als opvolger in de zin van; Wanneer Rossi besluit te stoppen en Zarco nog onder contract staat bij Yamaha, dat Zarco wellicht kans maakt op Rossi z'n zitje (en dus niet VdM)

👍juist. Maar dan zou er een Tech 3 zitje over zijn.... ook niet verkeerd om te beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Aanstaand weekend ben ik in Italië voor mijn werk, en kom vrijdag erg vroeg aan op het vliegveld van Ancona. Nu hoef ik pas in de avond op de plek van bestemming te zijn, dus dacht er eigenlijk over na om die vrijdag te gebruiken om eens naar Tavullia, Cattolica en het Misano circuit te rijden...

Iemand nog tips voor bezienswaardigheden / adressen? Is er een adres voor Rossi's ranch, of is dat een kwestie van op goed geluk rondjes rijden en hopen dat je er 'tegenaan' rijdt?

Kan mij zo voorstellen dat dit niet al te publiekelijk bekend wordt gemaakt, juist om gekken zoals ik buiten de deur te houden. :+
En is er in Cattolica het monument voor Simoncelli makkelijk te vinden?
Elke tip is meegenomen. :)

En over afgetraind gesproken: zo afgetraind als Rossi er nu uit ziet, vind ik dan weer eng. Maar in de topsport is dit blijkbaar nodig. Overigens niets ten nadele van Rossi. Maar vraag me soms af of dit nog gezond is.
Als ik het goed opving tijdens de FP´s van de Moto2 in Qatar, dan is bijvoorbeeld een Quartararo blij dat ´ie dat nu in de Moto2 rijdt omdat de motoren zwaarder zijn en hij dus ook weer een zwaarder lichaam mag hebben in vergelijking tot de Moto3. Hij was klaarblijkelijk zo afgetraind/vermagerd dat hij zich ongezond en zwak voelde, wat een weerslag had op zijn resultaten.

Met een zwaardere motor en een zwaarder lichaam voelt hij zich gezonder, en kende een erg sterk debuut in Qatar.
 
Laatst bewerkt:
Aanstaand weekend ben ik in Italië voor mijn werk, en kom vrijdag erg vroeg aan op het vliegveld van Ancona. Nu hoef ik pas in de avond op de plek van bestemming te zijn, dus dacht er eigenlijk over na om die vrijdag te gebruiken om eens naar Tavullia, Cattolica en het Misano circuit te rijden...

Iemand nog tips voor bezienswaardigheden / adressen? Is er een adres voor Rossi's ranch, of is dat een kwestie van op goed geluk rondjes rijden en hopen dat je er 'tegenaan' rijdt?

Kan mij zo voorstellen dat dit niet al te publiekelijk bekend wordt gemaakt, juist om gekken zoals ik buiten de deur te houden. :+
En is er in Cattolica het monument voor Simoncelli makkelijk te vinden?
Elke tip is meegenomen. :)Als ik het goed opving tijdens de FP´s van de Moto2 in Qatar, dan is bijvoorbeeld een Quartararo blij dat ´ie dat nu in de Moto2 rijdt omdat de motoren zwaarder zijn en hij dus ook weer een zwaarder lichaam mag hebben in vergelijking tot de Moto3. Hij was klaarblijkelijk zo afgetraind/vermagerd dat hij zich ongezond en zwak voelde, wat een weerslag had op zijn resultaten.

Met een zwaardere motor en een zwaarder lichaam voelt hij zich gezonder, en kende een erg sterk debuut in Qatar.
Monument staat in Coriano en ben vorig jaar daar nog geweest ( Coriano, urbino, tavullia, misano enz enz ) maar weet niet eens meer waar de ranch ligt ( het adres ) maar je kan hem vanaf de weg zien liggen en je kan een zijweggetje inrijden en aan het eind staat een spottersplek waar hij af en toe handtekeningen uitdeelt enz enz.

Als ik weer weet hoe je moet rijden dan meld ik me wel ( tenzij iemand mij voor is met het adres )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan