R1 op 3 cilinders

Nairua

MF veteraan
5 sep 2002
2.740
11
R1 van 2000: Cylinder 1 werkt niet mee, geen ontsteking. Dit is duidelijk te horen tot 3000-4000 toeren, daarboven lijkt het ineens weer normaal te lopen. Qua geluid.

Probleem is 'ineens' ontstaan, heb er geen duidelijke verklaring voor.

Reeds gedaan:
- Vervangen bougies
- Vervangen bobines
- Poging tot schoonmaken carburateurs


Bougie lijkt nat, buiten de cilinder vonkt hij wel. Binnen de cylinder dus geen ontsteking.

Wat kan ik nog proberen...?
 
Laatst bewerkt:
Als je als ts met schijnbaar te weinig verstand van zaken een probleem of storing omschrijft, werkt dit bij sommige pro's direct irritatie op.
Ergens wel begrijpelijk, maar of begrip opbrengen of niet reageren toch?
Maar dan begint het moddergooien in een topic. En das erg kudt.
Strenger modereren lijkt me een mooie oplossing.
Doei
 
Zonder het juiste gereedschap en met te weinig technische kennis in huis is dit soort problemen eigenlijk niet zo 1 2 3 via een forum op te lossen.

Ts kan wel schrijven dat hij getracht heeft de carbs schoon te maken maar wat moeten wij daar onder verstaan?

@TS niet iemand in je kennissen/vriendenkring die wel handig genoeg is?
Of anders toch maar gewoon naar de motorzaak brengen en laten repareren.
 
Doe niet zo irritant, arrogant, betweterig man.

de manier waarop , daar moet je niet mee akkoord gaan (hoewel datgene wat je quote totaal niet arrogant, betweterig of irritant was !)
maar Zot was wel de enige die het juist aanpakte in dit topic , ipv zomaar "at random" mogelijke oplossingen op het net te smijten was hij de enige die het aanpakt zoals een echte mekanieker het moet aanpakken : eerst vragen stellen, want zonder meer info valt dit niet op te lossen.

maar ja, zoals altijd : als het probleem je capaciteiten te boven gaat is het makkelijker de man te spelen.
chapeau voor Zot dat hij na al die jaren van kritiek hier nog steeds zit en nog steeds mensen wil helpen, ook al is het dan maar op een iets botterre manier :} :} :} :} :} :} :}
 
Dit gaat gegarandeerd ook weer verkeerd opgevat worden 8-)

Wij oranje mannetjes zijn nu eenmaal besmet }) :P

Het is de battle between the orange and the colorless geworden 8-)
 
Zonder het juiste gereedschap en met te weinig technische kennis in huis is dit soort problemen eigenlijk niet zo 1 2 3 via een forum op te lossen.

Ts kan wel schrijven dat hij getracht heeft de carbs schoon te maken maar wat moeten wij daar onder verstaan?

@TS niet iemand in je kennissen/vriendenkring die wel handig genoeg is?
Of anders toch maar gewoon naar de motorzaak brengen en laten repareren.

Heb geen motorvriendjes. Zal toch nog maar een keertje naar de carburateurs gaan kijken. Enige motorzaak die ik vertrouw zit op een uur rijden dus dat is ook niet praktisch. Thx. :)
 
Dit gaat gegarandeerd ook weer verkeerd opgevat worden 8-)

Wij oranje mannetjes zijn nu eenmaal besmet }) :P

Het is de battle between the orange and the colorless geworden 8-)

He, heb je met Sylvana zitten praten? Ik vind die sleuteltjes echt een enorme aanwinst voor het forum, eerlijk waar. Ook mooi zoals jullie samen optrekken, heel mooi om te zien ik krijg soms tranen in mijn ogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan