Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Bedankt voor de reacties.

Overigens maakt het wel uit. De benzinepomp heeft een in/uit en het t-stuk is een reduceer met terugslag beveiliging. Als je in de slangentjes blaast merkt je het verschil.

Ik heb het even uitgezocht, en ik heb zo een T stuk nu in mijn hand.
Het is gewoon een holle T stuk. ( heb toevallig 2 airboxen liggen van 848/1098/1198/SF )
Ik kan ook wel een foto ervan maken maar ik kan zo van de ene kant naar de andere kijken, oftewel hol.
2 slangen worden 1. Er zit er geen enkele beveiliging in, derhalve maakt het geen zak uit welke slang je
aansluit op in of uit.

De terugslagbeveiliging waar je het over hebt zit als het goed zit in de benzinepomp assembly, dus aan de bodemplaat die je uit de tank trekt. Wat ook logisch is qua plaatsing, aangezien anders heel je tank leeg zou lopen als je de slangen losmaakt.

Maar ok in het ontwerp is 1 van die kabels links en andere rechts, dus common sense zegt om het ook zo aan te sluiten, kruisende benzineslangen lijkt mij ook niet erg logisch.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Heeft iemand enig idee van de afstellingen voor de vering van een 848 evo corse voor op het circuit? Kan het niet vinden en neem aan dat er wel al iemand wat heeft geprobeerd?

Dank,
Joep
 
Gisteren was ik er de hele dag op uit met de 1098, was natuurlijk prachtig weer. Alleen zoals ik hier wel eens heb gelezen is het bij mij ook veel gebeurt gisteren; het afslaan van de motor bij een stationair toerental, een keer of 5. Dus gewoon wanneer je in z'n neutraal stilstaat of met koppeling in rolt of stil staat.

Nu las ik ergens in een eerder deel van dit topic dat het vooral schijnt te komen na vervanging van de standaard dempers, wat bij mij ook is gebeurd. Rijd nu met Arrow slipons en is nog niet afgesteld. Bovendien zei de vorige eigenaar (Sender hier) dat het hem nog niet was overkomen, maar hij reed dan ook nog met standaard dempers.

Iemand hier verder ervaring mee en hoe op te lossen? Zit te denken aan de 1098 een keer naar Biggelaar te brengen, op de bank te zetten en af te laten stellen. Hopende dat het daarmee verholpen zou kunnen zijn.

Verder trekt zo'n 1098 toch wel veel bekijks. :+ Wel leuk :)
 
Ik had het ook regelmatig met mijn 1098 dat die stationair draaiend voor het stoplicht zomaar afsloeg .

Vreemd genoeg is dit nu plotseling verdwenen nadat er hoge kompressie zuigers (Pistal) zijn gemonteerd en een EVR carbon airbox met een 30% groter inhouds volume .

Ik heb nu al ruim 1500 km gereden dit jaar zonder afslaan .
Beetje vreemd dat de zuigers en airbox schijnbaar het probleem hebben verholpen .
 
Wat betreft de koppeling .
Ik heb er een EVR koppeling in met sinterbrons platen ( geen slipper cluch ) met een Biggelaar modificati erin en een EVR geventileerde anticlang drukplaat en een open koppelings deksel .
Na iedere rit blaas ik de koppeling door het koppelingsdeksel heen schoon met mijn kompressor op 8 bar druk .
De hoeveelheid stof die ik er dan uitblaas is echt veel na gemiddeld 130 km per rit .
En dat is dan op de openbare weg , met circuit gebruik zal het nog veel erger zijn .

Mijn remklauwen blaas ik ook na iedere rit schoon tussen de remblokken en de remplunjers .
Ook hier serieuze stofwalmen met 8 bar lucht .
Zo weet je zeker dat je remplunjers goed schoon blijven en niet gaan vastzitten na verloop van tijd .

Je moet wel het geluk hebben dat je een lucht compressor bezit .
 
Laatst bewerkt:
Ik had het ook regelmatig met mijn 1098 dat die stationair draaiend voor het stoplicht zomaar afsloeg .

Vreemd genoeg is dit nu plotseling verdwenen nadat er hoge kompressie zuigers (Pistal) zijn gemonteerd en een EVR carbon airbox met een 30% groter inhouds volume .

Ik heb nu al ruim 1500 km gereden dit jaar zonder afslaan .
Beetje vreemd dat de zuigers en airbox schijnbaar het probleem hebben verholpen .

Ik lees her en der ook dat het komt omdat er bij mij geen standaard dempers meer opzitten en dus de mapping aangepast moet worden. Dat heeft bij sommige het probleem weggenomen. Het is iig wel storend.

Binnenkort maar eens een afspraak maken bij Biggelaar voor een testrun en nieuwe mapping.
 
Laatst bewerkt:
Nadat ik termis onder mijn 1098 had gezet, is er ook een andere eprom ingegaan. Die combinatie heeft zeker de "milieudip" netjes weggewerkt. Gek genoeg werd demotor nog zuiniger ook.
 
Beste 848/1098/1198 owners.

Wie heeft een jiffy liggen van een 1098 en wil hier van af?
Ik wil hem gebruiken voor mijn 996.
Die van een 1098 moet passen en is iets langer dan de mijne.
Motor staat me iets te schuin vandaar.
Wie o wie?
 
Beste 848/1098/1198 owners.

Wie heeft een jiffy liggen van een 1098 en wil hier van af?
Ik wil hem gebruiken voor mijn 996.
Die van een 1098/848 moet passen en is iets langer dan de mijne.
Motor staat me iets te schuin vandaar.
Wie o wie?

Ben er achter dat er 2 kleuren zijn. (bedankt Dutch848) :t
Ik ben op zoek naar een zilverkleurige stander.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hier of je de tellerunit van een 848 in kunt stellen van mijlen naar kilometers en omgekeerd?


diNrBrG.png


w7KsX7u.png
 
Mannen sins zaterdag heb ik een circuit 848 en ik ben me een beetje aan het oriënteren voor banden. Maar welke maar past er achter Max in en wat raden jullie aan ? Ik ga nog niet super hard( 2.15 op cpz) maar wil toch wel mijn tijd goed gaan verbeteren. Ik heb al bandenwarmers gekocht en ik heb er zin in.

Alvast bedankt.
 
Even ter kennismaking.

Ik heb 3 weken geleden een Ducati 1098 overgekocht van een particulier. Zaten zelfs rekeningen bij ter waarde van 2100 euro, waaronder begin 2016 een nieuwe accu.
Hij startte soms al slecht. Net iemand die stottert en dan pas rond gaat en aanslaat. Ben een motorweekend weggeweest met maten van mij. Eerste keer vorige week zaterdagmiddag. ADAC constateerde een cel kapot van de accu (vorige eigenaar waarschijnlijk te weinig de Duc gebruikt).
Na op zondag beloofd te zijn, daarna op maandagmorgen en dan blijken dat de accu bij de leverancier besteld moest worden, dus was de Duc pas op dinsdagmorgen voorzien van een nieuwe accu.
Twee overnachtingen bij moeten boeken en de maten al op zondagmorgen terug naar Nederland.
Vol goede moed de terugreis begonnen en na 50 kilometer even gestopt om iets van de route na te kijken.
Toen wilde hij weer niet starten. Je hoort alleen het relais licht klikken. Kortom, de Duc staat in Duitsland bij de ADAC en ik ben in een huurauto nog 600 km naar huis gereden. Het weekend liep iets anders af als gepland.
Anders dat ik er van baal, heeft de Duc me in de dagen dat hij reed heel veel plezier gegeven in Duitsland. wat een heerlijke machine en wat knalt hij de bochten uit. Ik had hiervoor 3 jaar een KTM RC8, maar ik heb nu al mijn nieuwe vriendin gevonden.

Na 10 tot 15 dagen moet de Duc weer in Nederland terug zijn en ga ik eens kijken waar het wel aan kan liggen (spanningsregelaar of dynamo?)

Hoop wel dat de rest met de Duc iets anders gaat verlopen dan het begin.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan