[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

In chrome kun je een extencie downloaden die het oplost dat photobucket een bitch is,
maar een pdf zou idd wel beter zijn voor de toekomst
 
Even een kleine update mbt de carburateur problemen;
Carbs eraf gehaald en open gehaald vandaag. Flink veel zwarte troep van binnen en wat rubbertjes die niet mooi meer afdichtte. Rubbertjes vervangen en carburateurs schoon gemaakt.
Die zien er dus weer goed uit.
Alleen nu een ander probleem...de rubbers van mijn luchtfilterhuis dusdanig versleten dat ze met geen mogelijkheid meer op de carburateurs aangesloten kunnen worden!
Heb nu maar een openluchtfilter besteld, want goed luchtfilterhuis kon ik nergens vinden.
Sowieso bedankt voor de tips allemaal!
 
Even een kleine update mbt de carburateur problemen;
Carbs eraf gehaald en open gehaald vandaag. Flink veel zwarte troep van binnen en wat rubbertjes die niet mooi meer afdichtte. Rubbertjes vervangen en carburateurs schoon gemaakt.
Die zien er dus weer goed uit.
Alleen nu een ander probleem...de rubbers van mijn luchtfilterhuis dusdanig versleten dat ze met geen mogelijkheid meer op de carburateurs aangesloten kunnen worden!
Heb nu maar een openluchtfilter besteld, want goed luchtfilterhuis kon ik nergens vinden.
Sowieso bedankt voor de tips allemaal!

Pas op met een ander type luchtfilter.
Je CV carburateurs kunnen wel eens niet goed gaan werken.
 
Hallo,
Heb me geloof ik al eens ergens in 2012 voorgesteld in "dit" topic. (Zal al wel een aantal nr's terug zijn...)

Toentertijd kocht ik mijn eerste suzi, een rode, 25kw begrensde motor.
1,5 maand heerlijk op gereden tot de motor het begaf. Volgens de garage was er door de vorige eigenaar langdurig zonder olie gereden o.d. Aangezien de kleppen ingesleten waren en er nog wat kleinigheidjes intern mis waren.
Zwaar teleurgesteld natuurlijk. Een rondje gelopen bij toemalig Jan van Sommeren (tegenwoordig Hoebeke)
En een fazer fzs600 opgepikt. Een droom motor 1e klas.
En omdat de inruil voor de getotalde 500 slechts 150 euro bedroeg heb ik besloten deze te houden en op te knappen.
In mijn "jonge jaren" had ik daar nog tijd voor en had dus binnen een paar maandjes de motor af, heb hem een tijdje gehad "voor erbij" maar reed er nooit meer op dus heb hem verkocht. En volgens het rdw rijd ze er nog steeds op!!! Haha geweldig nieuws!
 
En ik heb te vroeg op "verstuur" gedrukt...
Goed, om verder te gaan waar ik gebleven was;

Die rode kwijt, een blauwe fazer voor mijn ritjes en tijd over voor een project, (nadat de fazer was voorzien van xenon en vele andere upgrades natuurlijk)

Dus een "vastgelopen" 500 gekocht. Wat bleek bij thuiskomst. Dingetje had t blok vol olie en benzine staan dus leeglopen olie erin en gaan!
Maar ik heb hem uit elkaar gehaald omdat ik m wilde reviseren en de motor echt aanpakken. Want een "simpele" build had ik nu al gehad.

Hele bult aan onderdelen gehaald met grote plannen. En toen kreeg ik t drukker en drukken met werk, relaties en andere hobbies. De 500 lag aan stukken en ligt nog steeds zo.

Vorig jaar is de buurman verhuisd en had exact een zelfde in de garage staan die die niet meenemen kon naar zijn appartement, geen garage meer.
Dus heb ik m kunnen kopen.
Lekke verring, carbs slecht, verroestte ketting, benzinekraantje etc kapot.
Dit wordt t project, ga m rijdend houden gedurende de upgrades, want ik heb geen tijd om m in een keer aan te pakken wat toen mijn hoop was.

T werk en meisje gaan uiteraard voor. Ook heb ik de "autobobby" die ook niet geheel kosteloos en tijdrovend is...

Dus bij deze nogmaals een voorstelrondje;
Yannick uit regio Nijmegen BJ 1993 en
"Petrolhead" maakt eigenlijk niet uit op hoeveel wielen ;)
 
Heeft iemand al eens déze mod: Fuel Petcock ~ Suzuki GS500 ~ BeerGarage.com
gedaan?
Ik zit eraan te denken ook 1 winding van de veer die het vacuüm ding dicht duwt
af te knippen.
Nu op de snelweg stopt hij er af en toe mee. Ais ik hem dan op PRI zet rijdt ie wel weer.
Ook rijdt ie af en toe nukkig op de snelweg. Ik heb ook al een dynojet kitje in huis. Die gaat er in ieder geval in.
 
Laatst bewerkt:
Het inkorten van de veer kan zeker weten helpen! Wel gelijk even de kraan helemaal schoonmaken uiteraard zodat je zeker weet dat dat in ieder geval geen probleem geeft.

Mijn kraan werkte alleen lekker op prime, maar nu al sinds oktober/november vorig jaar weer gewoon op zijn normale stand. Ook reserve doet het weer!
 
Laatst bewerkt:
olie verbruik zal altijd aan de hoge kant blijven met een gs, gewoon bij blijven vullen

Dan zal ik een uitzondering zijn denk ik zo, heeft in Eind Feb / begin maart een nieuwe schakelas gekregen samen met olie en filter en sindsdien niks bijgevuld. Oké heb er misschien 1000km mee gereden, maar geen spat olie weg op de pijlstok.

Sinds dien ik een auto heb rij ik sowieso bar weinig met de gs, hooguit 1-3x in de week voor plezier en meer niet.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de koppeling en enig idee waar je een complete set kan kopen (koppelingsplaten, veren, etc)? Pas geleden was ik aan het rijden en kon ik ineena geen gas meer geven. Ook kwam er rook uit de zijkant. Verder ging het lampje wel uit dus leek het alsof hij in de versnelling stond alleen kon hij gewoon vrij naar voor en achter worden bewogen.
 
Hey Micheal,
Ja, de koppeling vervangen is bij de 500 geen grote opgave als je t onderhoud aan de ketting en remmen kan, kun je dit ook ;)

Kan zo uit mijn hoofd geen diy instructie schrijven want t is al ff geleden dat ik t gedaan heb, maar wees niet bang t te proberen.

Ik heb altijd alles bij MLM parts besteld, die hebben vrijwel alles.
Anders is er nog een site gericht op japanse motoren maar die ben ik even kwijt.
 
Volgens mij inderdaad geen rocket science bij de gs500, natuurlijk wel olie aftappen.

Platen wel in de olie leggen en laten weken voordat je ze gaat monteren.
Die van mij zijn nog wel ok, maar echt snel opschakelen en volgas gelijk dan willen ze ietsjes slippen. Ook ondanks de aanpassing van de orginele veren.
 
Inderdaad, Roukema. dat is 'm.
heb ik vooral gebruikt voor gereedschap zoals aslichters voor t vervangen van de shims. ;)
 
Koppelingsplaten zijn nooit in een keer helemaal op.
Je moet dus al veel langer met een slippende koppeling hebben gereden.

Het lijkt er meer op dat er iets is losgelopen of afgebroken.

Klopt, alleen was het nooit zo heftig. Echter is het nu helemaal klaar en doet hij niks meer. Bedankt voor de reacties ik ga de sites eens checken en in de meivakantie het blok open schroeven!
 
Klopt, alleen was het nooit zo heftig. Echter is het nu helemaal klaar en doet hij niks meer. Bedankt voor de reacties ik ga de sites eens checken en in de meivakantie het blok open schroeven!

Dat maakt het al een stuk duidelijker.
Jammer dat je zo lang door gereden hebt.
Nu zijn naar alle waarschijnlijkheid door de hitte ook je stalen platen krom, en moet je die ook vervangen.
Vergeet ook niet je olie te verversen en een nieuw olie filter .
 
Good news everyone; de GS loopt weer! Loopt nog wel wat hoog stationair, maar daar hebben we de stelschroef voor.
Dat open luchtfilter klinkt fantastisch en hij hangt heerlijk aan het gas!
Iedereen bedankt voor de tips.
 
Good news everyone; de GS loopt weer! Loopt nog wel wat hoog stationair, maar daar hebben we de stelschroef voor.
Dat open luchtfilter klinkt fantastisch en hij hangt heerlijk aan het gas!
Iedereen bedankt voor de tips.

Merk je daar nou ook nog wat van kwa vermogen of is 'ie er juist minder op geworden?
 
Merk je daar nou ook nog wat van kwa vermogen of is 'ie er juist minder op geworden?


Het klinkt harder, of het echt harder gaat betwijfel ik.
Heb het idee dat ‘ie vanuit onderin beter pakt en vloeiender doortrekt, maar dat ik bovenin wat verlies. Maar kan ook komen omdat de carburateurs goed schoon zijn nu.
Ondervind geen problemen in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan