[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

cqoyJXn.jpg
 
Heeft iemand ervaring met het zelf inbouwen va een DynoJet kitje? Lukt het om een en ander enigzins netjes
qua bougie kleur afgesteld te krijgen en reageert de motor beter/makkelijker op het gas?
Bij mij is alles nog standaard en zie aan de bougies dat het nogal arm staat.
 
Ik heb zelf een dynojet kitje ingebouwd. Stelt niet echt veel voor. Als je er maar voor zorgt dat je carb pakkingen allemaal netjes zijn dan zou ik niet weten waar het mis moet gaan.

Mijn ervaring is echter wel dat je er met een dynojet kit nog niet bent.

Met open luchtfilter en open pijp zou ik een 134 sproeier moeten gebruiken. Zelf vond ik hem nog enigzins inhouden. Dus na een bezoekje aan de testbank zitten er nu 128ers in en nu loopt ie perfect.

In principe is het goedkoper en niet perse slechter om gewoon naar de testbank te gaan en kijken hoe je hem kunt krijgen met de originele setup.

Als je echt het maximale eruit wilt halen dan denk ik dat een dynojetkit je net iets meer kan geven!
 
Ik heb zelf een dynojet kitje ingebouwd. Stelt niet echt veel voor. Als je er maar voor zorgt dat je carb pakkingen allemaal netjes zijn dan zou ik niet weten waar het mis moet gaan.

Mijn ervaring is echter wel dat je er met een dynojet kit nog niet bent.

Met open luchtfilter en open pijp zou ik een 134 sproeier moeten gebruiken. Zelf vond ik hem nog enigzins inhouden. Dus na een bezoekje aan de testbank zitten er nu 128ers in en nu loopt ie perfect.

In principe is het goedkoper en niet perse slechter om gewoon naar de testbank te gaan en kijken hoe je hem kunt krijgen met de originele setup.

Als je echt het maximale eruit wilt halen dan denk ik dat een dynojetkit je net iets meer kan geven!

De standaard hoofdsproeier is toch 122 ofzo? Ik heb een 1992'er gs-je. Alles motorisch standaard, alleen mń uitlaat is
een jama vervangings uitlaat. Zou ongeveer hetzelfde moeten zijn als een originele uitlaat qua flow.

full
 
Ik merk als ik mijn DB killer er in erop dat mijn motor tussen de 4500 en de 5500 toeren alweer iets inhoud. Op de uitdraai van de testbank kun je ook zien dat de motor hier weer minimaal rijker staat.

Als je het echt goed wilt hebben zou ik hem op de testbank zetten en een dynojet kit lekker vergeten.

Ik ging met standaard filter naar 126. Kameraad van me ging met open demper en standaard filter naar 114. Om maar even aan te geven hoeveel verschil er in kan zitten :P
 
Laatst bewerkt:
Ik merk als ik mijn DB killer er in erop dat mijn motor tussen de 4500 en de 5500 toeren alweer iets inhoud. Op de uitdraai van de testbank kun je ook zien dat de motor hier weer minimaal rijker staat.

Als je het echt goed wilt hebben zou ik hem op de testbank zetten en een dynojet kit lekker vergeten.

Ik ging met standaard filter naar 126. Kameraad van me ging met open demper en standaard filter naar 114. Om maar even aan te geven hoeveel verschil er in kan zitten :P

Ik wil eigenlijk van dat net iets te arme op de snelweg bij snelheden rond de 140 op de teller...
Hij houdt niet echt in ofzo maar voelt wat nukkig (pingelen?) in de zesde versnelling met dan extra gas
geven om te versnellen.
Ik vond eigenlijk na zoń tijdje (+/- 3 kwartier) snelweg rijden het blok/carter zelf ook best wel heet geworden.
Ik vermoed daarom ook naast de witte kleur van de bougies dat ie nogal arm staat.
Ik ga eens rondkijken inderdaad voor een testbank in de buurt van Utrecht ofzo...
Raar overigens dat die motor van je kameraad met een open pijp naar een kleinere maat sproeier toe ging?
Je zou goter verwachten....
Woont er trouwens iemand in de buurt van Utrecht of Vianen om eens een andere GS500 te horen
qua geluid van het motorblok zelf?
 
Beste allemaal,
Sinds enkele weken een klein probleempje. Dacht dat ik het gevonden had, maar het blijft helaas optreden.
Heb 2 weken terug de pakking van het bliksemsnel en de olie vervangen. Daarna wat kleine opstart problemen gehad, maar dat bleek een lege accu.
Toen het beestje eenmaal liep, merkte ik dat het niet helemaal vanzelf ging. Elke keer uitvallen, ook met de Choke vol open. Na wat gepiel met de stelschroef dat opgelost gekregen. Daarna proefrijden rijden, maar de motor bleef elke uitvallen, alleen met de Choke open niet.
1 van de bougies dus maar vervangen (zag er al wat versleten uit).
Vandaag wil ik rijden, wil die niet starten. Beide Bougies vonken netjes. Bleek echter de nieuwe bougie nat en pikzwart te zijn. Nu denk ik dat het opgelost kan worden door de Carbs te laten afstellen, omdat ik vermoed dat ze te rijk staan. Alleen vind ik het erg vreemd dat het maar 1 bougie is...
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
 
Beste allemaal,
Sinds enkele weken een klein probleempje. Dacht dat ik het gevonden had, maar het blijft helaas optreden.
Heb 2 weken terug de pakking van het bliksemsnel en de olie vervangen. Daarna wat kleine opstart problemen gehad, maar dat bleek een lege accu.
Toen het beestje eenmaal liep, merkte ik dat het niet helemaal vanzelf ging. Elke keer uitvallen, ook met de Choke vol open. Na wat gepiel met de stelschroef dat opgelost gekregen. Daarna proefrijden rijden, maar de motor bleef elke uitvallen, alleen met de Choke open niet.
1 van de bougies dus maar vervangen (zag er al wat versleten uit).
Vandaag wil ik rijden, wil die niet starten. Beide Bougies vonken netjes. Bleek echter de nieuwe bougie nat en pikzwart te zijn. Nu denk ik dat het opgelost kan worden door de Carbs te laten afstellen, omdat ik vermoed dat ze te rijk staan. Alleen vind ik het erg vreemd dat het maar 1 bougie is...
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Vlotter blijft af en toe hangen?
 
Ik wil eigenlijk van dat net iets te arme op de snelweg bij snelheden rond de 140 op de teller...
Hij houdt niet echt in ofzo maar voelt wat nukkig (pingelen?) in de zesde versnelling met dan extra gas
geven om te versnellen.
Ik vond eigenlijk na zoń tijdje (+/- 3 kwartier) snelweg rijden het blok/carter zelf ook best wel heet geworden.
Ik vermoed daarom ook naast de witte kleur van de bougies dat ie nogal arm staat.
Ik ga eens rondkijken inderdaad voor een testbank in de buurt van Utrecht ofzo...
Raar overigens dat die motor van je kameraad met een open pijp naar een kleinere maat sproeier toe ging?
Je zou goter verwachten....
Woont er trouwens iemand in de buurt van Utrecht of Vianen om eens een andere GS500 te horen
qua geluid van het motorblok zelf?

Kan me inderdaad voorstellen dat je daar vanaf wilt en kan bevestigen dat dit in ieder geval kan :] Het is niet dat het spontaan een snelheidsmonster word. Maar mijn gsje is ondertussen gewoon normaal comfortabel vermogend op de snelweg. Met genoeg power "over" op 140 om nog even lekker door te trekken om ergens nog even voor te kunnen of omdat het gewoon leuk is!

Verschil in sproeier maat zit hem in de gasnaald van ons die anders is. Verder zal slijtage nog wel enigzins ermee te maken hebben. :+

Met een testbank heb je in ieder geval een antwoord! :t
 
Kan me inderdaad voorstellen dat je daar vanaf wilt en kan bevestigen dat dit in ieder geval kan :] Het is niet dat het spontaan een snelheidsmonster word. Maar mijn gsje is ondertussen gewoon normaal comfortabel vermogend op de snelweg. Met genoeg power "over" op 140 om nog even lekker door te trekken om ergens nog even voor te kunnen of omdat het gewoon leuk is!

Verschil in sproeier maat zit hem in de gasnaald van ons die anders is. Verder zal slijtage nog wel enigzins ermee te maken hebben. :+

Met een testbank heb je in ieder geval een antwoord! :t

Hij hoeft absoluut geen racemonster te worden, Dat gaat ook niet echt lukken met dat motorblok :-) .
In ieder geval via Ebay een dynojet setje en een pakkingsetje voor de carburateurs besteld.
Ik ga toch eerst proefondervindelijk en met behulp van de kleur van de bougies aan de slag ermee.
Anders wordt het mij toch iets te prijzig voor een motor die ik voor 400,- euro op de
kop getikt heb :-) .
Qua sproeiers, naald en pakkingen zijn de carburateurs in ieder geval weer fris...
 
Laatst bewerkt:
Daar zit ik zelf ook aan te denken ja. Nog meer wat het eventueel kan zijn?
Heb nog nooit een carb uit elkaar gehaald, hoeveel kan ik daar aan verprutsen als het fout gaat?
Nieuwe carburateur... 300 euro.

Misschien heeft Bassie nog enkele gereviseerde exemplaren.

Een carburateur heeft veel kleine onderdelen en deze moeten allemaal netjes gemonteerd zijn anders werkt hij niet. Maak veel foto's.
Het materiaal waarvan de carburateur gemaakt is, is erg kwetsbaar. Doe dus voorzichtig.

Verder zullen de aansluitrubbers tussen kop en carburateur wel uitgehard zijn, ik zou vast een (duur) nieuw setje bestellen. En, tot overmaat van ramp, werkt een originele vlotternaald met zitting veel beter dan aftermarketspul. Jammer genoeg kost een oem setje 40 euro per carb tegen 5 euro voor een aftermarketnaald. Bovendien zou ik beide vlotternaalden en zittingen vervangen, ze zijn even oud en even ver versleten.

Daarnaast moet je eigenlijk de vlotterhoogte en stationair mengsel opnieuw afstellen, maar er zijn er genoeg die zonder afstellen toch een goed draaiende motor hebben.

Bassie, voor al uw tweedehands onderdelen. En, nee, ik heb geen aandelen Bassie.
 
Mijn GS is sinds twee weken verkocht '( . Hij is nog een jaar gebleven naast mijn nieuwe motor (ivm A rijbewijs) en stond nu wel zoveel stil dat we het toch zonde vonden. Twijfelde nog steeds toen hij online en weg ging, hopelijk krijg ik geen spijt :P . Wie weet dat ik er ooit nog wel weer een koop, maar voor nu hoop ik dat de nieuwe eigenaar er veel plezier van gaat hebben.
 
Laatst bewerkt:
Daar zit ik zelf ook aan te denken ja. Nog meer wat het eventueel kan zijn?
Heb nog nooit een carb uit elkaar gehaald, hoeveel kan ik daar aan verprutsen als het fout gaat?

Gewoon even met BPH onderdelen (Bassie inderdaad) contact opnemen. Die kan het ook voor je doen. Kost minder dan een andere Carb.

Mijn GS is sinds twee weken verkocht '( . Hij is nog een jaar gebleven naast mijn nieuwe motor (ivm A rijbewijs) en stond nu wel zoveel stil dat we het toch zonde vonden. Twijfelde nog steeds toen hij online en weg ging, hopelijk krijg ik geen spijt :P . Wie weet dat ik er ooit nog wel weer een koop, maar voor nu hoop ik dat de nieuwe eigenaar er veel plezier van gaat hebben.

Juist nu de tijd om iets leuks voor naast de weg te kopen. Of die sportmotor met veel te veel vermogen.
 
Goed nieuws jongens,

Het tijdperk dat de GS olie drinkt is eindelijk voorbij. Zie daar de oplossing!

MdhuAY4.jpeg


In alle serieusheid was het vandaag een drukke motorsleuteldag.

Ik heb bij Bassie een GSXR voorkant besteld, dat gaat binnenkort leuk worden.
 
Laatst bewerkt:
Ja mijn gs verbruikt ook wel, maar niet dat ik elke 500km moet bijvullen ofzo :-). Heb in 4 weken maar 190km gereden hehe.
 
Ik heb er serieus een keer over nagedacht zoiets te maken. Het enige wat je nodig hebt is een dicht reservoir en een dun pijpje. Pijpje steek je door de vuldop tot het minimale oliepeil bij warme motor. Als het peil te laag wordt komt er olie uit en gaat er wat lucht terug in het reservoir. Het is hetzelfde idee als bij die automatische drinkbakken voor honden en katten enzo.

drinkbak_amor%20klein.jpg
 
Ik heb er serieus een keer over nagedacht zoiets te maken. Het enige wat je nodig hebt is een dicht reservoir en een dun pijpje. Pijpje steek je door de vuldop tot het minimale oliepeil bij warme motor. Als het peil te laag wordt komt er olie uit en gaat er wat lucht terug in het reservoir. Het is hetzelfde idee als bij die automatische drinkbakken voor honden en katten enzo.

[afbeelding]

En met een vlottertje van een carburateur?
 
Ik heb er serieus een keer over nagedacht zoiets te maken. Het enige wat je nodig hebt is een dicht reservoir en een dun pijpje. Pijpje steek je door de vuldop tot het minimale oliepeil bij warme motor. Als het peil te laag wordt komt er olie uit en gaat er wat lucht terug in het reservoir. Het is hetzelfde idee als bij die automatische drinkbakken voor honden en katten enzo.

Probleem daarbij is dat zo'n drinkbak stil staat. Een motor die rijdt, hou je een keer schuin enzo. Daarom gaat het niveau wisselen. Misschien is een sensor met een pompje beter. Kun je daar tussen nog een microcontroller doen die hysterese checkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan