Leuke foto!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb zelf een dynojet kitje ingebouwd. Stelt niet echt veel voor. Als je er maar voor zorgt dat je carb pakkingen allemaal netjes zijn dan zou ik niet weten waar het mis moet gaan.
Mijn ervaring is echter wel dat je er met een dynojet kit nog niet bent.
Met open luchtfilter en open pijp zou ik een 134 sproeier moeten gebruiken. Zelf vond ik hem nog enigzins inhouden. Dus na een bezoekje aan de testbank zitten er nu 128ers in en nu loopt ie perfect.
In principe is het goedkoper en niet perse slechter om gewoon naar de testbank te gaan en kijken hoe je hem kunt krijgen met de originele setup.
Als je echt het maximale eruit wilt halen dan denk ik dat een dynojetkit je net iets meer kan geven!
Pim is gelukkig een hele lieve poesKatten hebben de neiging hun nagels in dingen te zetten. Ik heb een CB500 gezien die ook geliefd was bij een kat vanwege het warme motorblok en dat zadel was uiteindelijk een complete gatenkaas
Ik merk als ik mijn DB killer er in erop dat mijn motor tussen de 4500 en de 5500 toeren alweer iets inhoud. Op de uitdraai van de testbank kun je ook zien dat de motor hier weer minimaal rijker staat.
Als je het echt goed wilt hebben zou ik hem op de testbank zetten en een dynojet kit lekker vergeten.
Ik ging met standaard filter naar 126. Kameraad van me ging met open demper en standaard filter naar 114. Om maar even aan te geven hoeveel verschil er in kan zitten
Vlotter blijft af en toe hangen?Beste allemaal,
Sinds enkele weken een klein probleempje. Dacht dat ik het gevonden had, maar het blijft helaas optreden.
Heb 2 weken terug de pakking van het bliksemsnel en de olie vervangen. Daarna wat kleine opstart problemen gehad, maar dat bleek een lege accu.
Toen het beestje eenmaal liep, merkte ik dat het niet helemaal vanzelf ging. Elke keer uitvallen, ook met de Choke vol open. Na wat gepiel met de stelschroef dat opgelost gekregen. Daarna proefrijden rijden, maar de motor bleef elke uitvallen, alleen met de Choke open niet.
1 van de bougies dus maar vervangen (zag er al wat versleten uit).
Vandaag wil ik rijden, wil die niet starten. Beide Bougies vonken netjes. Bleek echter de nieuwe bougie nat en pikzwart te zijn. Nu denk ik dat het opgelost kan worden door de Carbs te laten afstellen, omdat ik vermoed dat ze te rijk staan. Alleen vind ik het erg vreemd dat het maar 1 bougie is...
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Ik wil eigenlijk van dat net iets te arme op de snelweg bij snelheden rond de 140 op de teller...
Hij houdt niet echt in ofzo maar voelt wat nukkig (pingelen?) in de zesde versnelling met dan extra gas
geven om te versnellen.
Ik vond eigenlijk na zoń tijdje (+/- 3 kwartier) snelweg rijden het blok/carter zelf ook best wel heet geworden.
Ik vermoed daarom ook naast de witte kleur van de bougies dat ie nogal arm staat.
Ik ga eens rondkijken inderdaad voor een testbank in de buurt van Utrecht ofzo...
Raar overigens dat die motor van je kameraad met een open pijp naar een kleinere maat sproeier toe ging?
Je zou goter verwachten....
Woont er trouwens iemand in de buurt van Utrecht of Vianen om eens een andere GS500 te horen
qua geluid van het motorblok zelf?
Kan me inderdaad voorstellen dat je daar vanaf wilt en kan bevestigen dat dit in ieder geval kan Het is niet dat het spontaan een snelheidsmonster word. Maar mijn gsje is ondertussen gewoon normaal comfortabel vermogend op de snelweg. Met genoeg power "over" op 140 om nog even lekker door te trekken om ergens nog even voor te kunnen of omdat het gewoon leuk is!
Verschil in sproeier maat zit hem in de gasnaald van ons die anders is. Verder zal slijtage nog wel enigzins ermee te maken hebben.
Met een testbank heb je in ieder geval een antwoord!
Vlotter blijft af en toe hangen?
Nieuwe carburateur... 300 euro.Daar zit ik zelf ook aan te denken ja. Nog meer wat het eventueel kan zijn?
Heb nog nooit een carb uit elkaar gehaald, hoeveel kan ik daar aan verprutsen als het fout gaat?
Daar zit ik zelf ook aan te denken ja. Nog meer wat het eventueel kan zijn?
Heb nog nooit een carb uit elkaar gehaald, hoeveel kan ik daar aan verprutsen als het fout gaat?
Mijn GS is sinds twee weken verkocht . Hij is nog een jaar gebleven naast mijn nieuwe motor (ivm A rijbewijs) en stond nu wel zoveel stil dat we het toch zonde vonden. Twijfelde nog steeds toen hij online en weg ging, hopelijk krijg ik geen spijt . Wie weet dat ik er ooit nog wel weer een koop, maar voor nu hoop ik dat de nieuwe eigenaar er veel plezier van gaat hebben.
WC vlotter. Hoef je helemaal niet meer na te denken.Dan met een kraantje ertussen zodat je onder het rijden kunt bijvullen
Ik heb er serieus een keer over nagedacht zoiets te maken. Het enige wat je nodig hebt is een dicht reservoir en een dun pijpje. Pijpje steek je door de vuldop tot het minimale oliepeil bij warme motor. Als het peil te laag wordt komt er olie uit en gaat er wat lucht terug in het reservoir. Het is hetzelfde idee als bij die automatische drinkbakken voor honden en katten enzo.
[afbeelding]
Ik heb er serieus een keer over nagedacht zoiets te maken. Het enige wat je nodig hebt is een dicht reservoir en een dun pijpje. Pijpje steek je door de vuldop tot het minimale oliepeil bij warme motor. Als het peil te laag wordt komt er olie uit en gaat er wat lucht terug in het reservoir. Het is hetzelfde idee als bij die automatische drinkbakken voor honden en katten enzo.