unit-shit

1 Hoop werk ? valt best mee als je de hulpstukken hebt gemaakt.
2 Op de bovenkant van de units zetten we een ander op zodat de zelfde stoters er weer in passen (wel zo goed koop), deze is alleen wat langer omdat we ook boven op het stoter huis een kleine aanpassing maken voor een altijd lek vrije afdichting DMV een o ring, daar om moet als laatst de stoterstang 1cm worden ingekort , de olie gebruiken we daar waar het het hardst nodig is......
3 Kosten ? helemaal afhankelijk van het weer, of we er zin in hebben en wat er mee is genomen voor bij de koffie.
 
Ik moet nog een hoop leren zie ik wel weer...

n00bvraag: Wat is/doet een unit? :?
Dat is een hydralische steller die in de klepstoters zitten om de speling op te heffen. Bij de latere Harley's hoef je nooit kleppen te stellen, dit doen die units. zie piccie
9f6d0593-5e85-45cd-8c84-beaa32439ee7.jpeg
 
1 Hoop werk ? valt best mee als je de hulpstukken hebt gemaakt.
2 Op de bovenkant van de units zetten we een ander op zodat de zelfde stoters er weer in passen (wel zo goed koop), deze is alleen wat langer omdat we ook boven op het stoter huis een kleine aanpassing maken voor een altijd lek vrije afdichting DMV een o ring, daar om moet als laatst de stoterstang 1cm worden ingekort , de olie gebruiken we daar waar het het hardst nodig is......
3 Kosten ? helemaal afhankelijk van het weer, of we er zin in hebben en wat er mee is genomen voor bij de koffie.
1. juist maar dan moet je dus wel eerst een hoop dure tijd insteken.
2. goed antwoord over de olie? je weet exact waar ik het over heb
de olie gaat door de evounit heen en dan?
3. weer zo´n goed antwoord.

ik ben altijd in voor goede en slimme oplossingen maar het moet wel prijstechnisch interessant blijven en onderdelen moeten ook in bublefucknowhere
te verkrijgen zijn.

Max.M en WE =?
 
1 Mijn vrije tijd kost niets , de ene dag doen we de tuin en de andere dag verzinnen we eens wat.
2 Zal er eens een nachtje over slapen.
3 Wat is er mis met wat lekkers bij de koffie ? Max, thats me, maar WE ?
 
schreef max . m het volgende:
3 Wat is er mis met wat lekkers bij de koffie ? Max, thats me, maar WE ?

1 Hoop werk ? valt best mee als je de hulpstukken hebt gemaakt.
2 Op de bovenkant van de units zetten we een ander op zodat de zelfde stoters er weer in passen (wel zo goed koop), deze is alleen wat langer omdat we ook boven op het stoter huis een kleine aanpassing maken voor een altijd lek vrije afdichting DMV een o ring, daar om moet als laatst de stoterstang 1cm worden ingekort , de olie gebruiken we daar waar het het hardst nodig is......
3 Kosten ? helemaal afhankelijk van het weer, of we er zin in hebben en wat er mee is genomen voor bij de koffie.
die WE

en vraag drie is een normale vraag, het is totaal een redelijk arbeids intensieve en precieze operatie die alleen door kundige mensen gedaan kan worden
en mijn ervaring is dat kundige mensen nooit gratis zijn
 
Laatst bewerkt:
Mijn WE blijft veel liever op de achtergrond, is gewoon een aardige oude harley guru.
Moeten misschien maar eens een nieuw topic starten over reviseren ,moderniseren of verbeteren van motorfietsen, als er vraag naar is , dan kan ieder zijn ideeen spuien en mee denken.
 
Leuk! Een "Wie is de mol Max" topic.

Hmmm, OK, ik eerst. Ik ken wel een 'max . m' met een beetje (veel) verstand van HD's....... heeft ook een leuk optrekje in Raalte, en genoeg "oude Harley-guru's om zich heen....

Ben ik al warm?

[edit]
Pitbuell, 't klinkt een beetje naar broodroofachtige reacties bij jou? Zal toch wel niet?
[edit]
 
[edit]
Pitbuell, 't klinkt een beetje naar broodroofachtige reacties bij jou? Zal toch wel niet?
[edit]
Volledig fout !!(trouwens ik kan toch niet heel nederland voorzien)
en heb niets tegen eerlijke concurentie zolang het maar niet te dicht
bij mij in de buurt zit
:+
ik sta zeer open voor goede ideeën en slimme oplossingen.
kan er zelf alleen maar slimmer en scherper van worden
ik zie alleen een technische kant aan een verhaal en een haalbaarheidskant
aan een verhaal.
Max.M doet iets wat zo op het eerste gezicht heel simpel wordt voor gesteld maar het niet is.
het kan en ik geloof ook dat het werkt maar er zitten een paar addertjes onder het gras.
daarbij komt dat ik mij afvraag of het wel zoveel goedkoper is als een set
Jims powerglides.

vandaar dat ik doorvraag en doorvraag en doorvraag
krijg alleen nog steeds niet echt duidelijke antwoorden
 
Ik had hem ooit gevraagd of hij een zaak in Raalte heeft en daar werd ontkennend op geantwoord...

Dus idd, wie is de mol??
 
Sorry maar ik kom niet uit raalte, middelbosch zijn harleys kan ik alleen maar van dromen, broodroof? harleys hebben mij tot nu toe alleen maar geld gekost en nog nooit wat mee verdient.
Voor het aanpassen van de huizen moet je inderdaad wat kennis in huis hebben, maar het is te doen.
Toen we dit ontwikkeld hebben had je nog geen jims spullen die beter waren als de originele , wilde je een beetje kilometers maken in de jaren 60 en 70 dan moest je wel met oplossingen komen of eindeloos door blijven modderen.
 

Speciaal voor de heer pitbuell ,hier het geheimpje wat er met de olie gebeurd, we sluiten het af door er een dicht huis op te zetten, meer niet.
Je kan nu ook stoterhuizen kopen voor de shovel waar je zo een evo unit in kan zetten (€370) en dan komen er nog units bij, dus je ziet al met al een aardig prijskaartje.
Powerglides goede dingen, en ook nog in twee overmaten te krijgen, maar alles draait om een goede passing ivm het olie verbruik.
Maar nogmaals toen we (sorry) dit ontwikkelde was dat allemaal niet in de handel, nu gelukkig wel.
 
(Afbeelding)
Speciaal voor de heer pitbuell ,hier het geheimpje wat er met de olie gebeurd, we sluiten het af door er een dicht huis op te zetten, meer niet.
Je kan nu ook stoterhuizen kopen voor de shovel waar je zo een evo unit in kan zetten (€370) en dan komen er nog units bij, dus je ziet al met al een aardig prijskaartje.
Powerglides goede dingen, en ook nog in twee overmaten te krijgen, maar alles draait om een goede passing ivm het olie verbruik.
Maar nogmaals toen we (sorry) dit ontwikkelde was dat allemaal niet in de handel, nu gelukkig wel.
auw je klinkt als de gebeten hond.
ik stelde simpele vragen en je ziet het is niet zo moeilijk simpele
duidelijke antwoorden te geven.
Nogmaals ik vind het een nette oplossing ik had alleen wat vraagtekens
en die heb je nu ingevuld.

de S&S evo/shovel tappetblocks zijn ontworpen voor gebruik met een Evo nokkenas
dus die kosten komen er ook nog bovenop.
 
Gebeten hond ? ...... valt wel mee hoor .
Zijn gewoon twee oude "honden" die gek waren/zijn op techniek, en in het begin van de zestiger jaren eindelijk een harley aan konden schaffen en er langzaam achter kwamen dat het toch niet de beloofde motorhemel was die je uit alle verhalen toen (en nu) hoorden.
 
Gebeten hond ? ...... valt wel mee hoor .
Zijn gewoon twee oude "honden" die gek waren/zijn op techniek, en in het begin van de zestiger jaren eindelijk een harley aan konden schaffen en er langzaam achter kwamen dat het toch niet de beloofde motorhemel was die je uit alle verhalen toen (en nu) hoorden.
Harley rijden is collectieve dwaasheid het is helaas slimmer om honda te rijden
Maar dat maakt het ook weer interresant
 
Terug
Bovenaan Onderaan