Lang leve het vertrouwen in een motorzaak

Wat vind je van de afhandeling

  • Slordig

    Stemmen: 3 2,9%
  • Ongehoord

    Stemmen: 2 1,9%
  • Belachelijk

    Stemmen: 10 9,7%
  • AFMAKEN DIE Boonstra

    Stemmen: 74 71,8%
  • Hulde aan OLIJVE

    Stemmen: 8 7,8%
  • Geen mening

    Stemmen: 6 5,8%

  • Totaal aantal stemmers
    103

Roddy

MF veteraan
3 jan 2005
6.488
7
drenthe
Ik zal me even voorstellen.
Ik Ben Roddy 18 jaar uit het hoge Noorden (zuidlaren).
Ik heb vanaf men 16e gespaard voor een motor, kleding en rijbewijs. de laatste 2 zeer snel voor mekaar alleen toen een motor.. :]

Zoals julie kunnen lezen ben ik 18 en zit ik aan de 25 kw regeling vast.
Ik had men €3000,- bij elkaar en kon op zoek naar een motor, kwam uiteindelijk uit bij de Yamaha Diversion 600, en toen begon het echte zoeken.
De verscheidene zaken en 2e hands site's avond aan avond gezocht en er stond welgeteld één 25kw op en dat was ook nog een model uit 92.
Dus heb ik maar eens alle motorzaken in groningen, friesland, drenthe gebeld voor de prijzen van het 25 kw maken, en dit varierde van €1400 tot €140 (ik wil het ook op het kentekenbewijs vermeld hebben).
Dus Boonstra in groningen was met €140 het goedkoopste.
Ik kon verder met de zoektocht mijn maximale bestedingsbedrag was nu €2860.
Zo gezegd zo gedaan.
Ik heb een mooie donkergroene 99er op de kop getikt voor €2800 o.v.b dat ik het frame nr + kenteken met boonstra zou doornemen om te kijken of de 25 kw mogelijk was. Dit gedaan... en wat denk je het was mogelijk
Ik was zo blij als een kind met een lollie, dus de motor gekocht en boonstra opdracht gegeven de onderdelen te bestellen.
Een week later telefoon: de onderdelen zijn binnen.
Hiep hoi dacht ik, maar er was een MAAR: het wachten was nu nog op de dealerverklaring dat hij inderdaad 25 kw op kenteken kon.
Na 2 weken heb ik maar eens gebeld van hoe zit dat.. geen concreet antwoord.
De volgende dag telefoon : er was van hun kant een vergissing gemaakt.
Dit was niet mogelijk voor 140 euro.
Ik balen dus, heb tegen de betreffende meneer gezegd geef me je baas maar even.
Nee die is er niet die staat op de motorbeurs (Groningen). Ik heb gezegd:” bel hem maar en leg de situatie uit dan tref ik hem vanavond wel op de beurs”.

s'Avonds samen met vaders op de motor naar de beurs en de betreffende baas gesproken.
Hij had een houding van, ‘t zal allemaal wel en die fout van onze kant is julie probleem.
Diep teleur gesteld, dus ik en vaders lullen als brugmans van hoe gaan we dit oplossen??
Ik heb er 2 jaar voor gespaard en ben dankzij julie deze motor gaan kopen omdat het binnen het budget paste.
Had de man niks mee te maken en wou de arbeidskosten dan wel met me delen wat in totaal op €700 euro kwam (25 kw setje + arbeidsloon).
Ik zeg hem dat me dat 500 euro boven mijn budget is hij stelt voor om morgen maar te bellen met de zaak en te kijken of t opgelost kon worden.
Ik dus teleurgesteld naar huis (al dat moois op de beurs kon me zelfs niet meer opvrolijken).

Ik gebeld met Boonstra krijg ik de betreffende persoon aan de lijn die mij een beetje de les ging lezen: “ jij bent nog maar zo'n jongetje die niet werkt en hebt nog nooit fouten gemaakt en je blijft maar lekker met die motor zitten”.
Ik reageerde impulsief en vertelde hem dat ie het 25 kw setje maar in zen R**T kon steken stelletje onklantvriendelijke honden daaro en ik heb hem tevens gezegd dat ie zowieso 2 klanten kwijt is.
Das dan jammer zei hij..
Toen direct naar Olijve motorsport assen gebeld ik kwam daar altijd voor en na men rijlessen tevens huisleverancier van onderdelen voor vaders.
De man (teun) wou het voor mij voor €420 all in klaar maken en ik moest dinsdag (morgen dus) maar even bellen voor een afspraak.
HULDE AAN OLIJVE ASSEN
Dus nu helaas €220 over men budget heen dan maar een maandje niet stappen en roken maar dat heb ik er wel voorover.
Wat denk je komt vaders vanavond thuis van het werk, weetje wat het geld wat je tekort komt krijg je van mij omdat ik zelf de motor, kleding en rijbewijs al bij elkaar had gespaard.
Wel op voorwaarde dat ik een nieuw setje banden voor een schappelijk bedrag erbij zou bedingen ok deal paps.
Ik kan niet wachten om Olijve te bellen echt een TOPZAAK nog maar 15 uur wachten hahah en dan kan ik hopelijk in Februari :] :]
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik niet zoveel leestekens plaats maar dat kom door men dyslexie ik plaats komma's en punten op plekken waar ze niet horen mijn excuus
 
Laatst bewerkt:
Kijk das weer een wijze uitspraak maar helaas ik geef tog erg veel om een sigaretje en mijn volgende motor kan ik nu al voor beginnen met sparen. :+ ;)
 
thnx dit is inderdaad negatieve reclame ik weet niet of het toegestaan is maar dit is mijn mening en ervaring.
 
kost nogal wat voor zon setje, voor 250 was je ook klaar geweest.

majha zijn naaihonden die dealers, gelukkig kan ik bijna alles zelf.

een kruiwage is ook altijd handig
 
hoe bedoel je voor 250 ik heb met yamaha nederland gebeld en de onderdelen kosten €113 per stuk keer 4 plus inbouw en het moet bij een yamaha aangesloten dealer gebeuren ivm de 25 kw vermelding op het kentekenbewijs.

Groet Roddy :9
 
Wat een lekker begin van je motorcarriere zeg :r

Ik begrijp sowieso niet waarom het zo achterlijk duur moet zijn?? Begrijp ik goed uit deze quote ...

ik heb er 2 jaar voor gespaard en ben dankzij julie deze motor gaan kopen omdat het binnen het budget paste had de man niks mee te maken en wou de arbeidskosten dan wel met me delen wat in totaal op €700 euro kwam (25 kw setje + arbeidsloon)

... dat het totaal bedrag dus 1400 euro was volgens hun? Of moest jij de helft van 700 betalen? Wat voor een 25KW setje was dat dan wel niet, van goud? |(
 
motorport Leuwarden zei dat het 1400 zou kosten die waren dus de duurste.

Boonstra kwam tot conclusie dat het voor 140 niet mogelijk was en kwam tot een nieuwe prijs waarvan het setje 500 was en arbeids loon 400 dit wou die dan wel delen ik dus 200 en hij 200 totaal dus 700 . :9
 
ik heb geen idee wat vor materiaal is maar dankzij onze blaauwe envelopverstuurdes word de jeugd die 25 kw moet erg op kosten gejaagd (dealers slaan daar hun slag uit)

Groet Roddy :]
 
Als jij met een bedrijf een afspraak maakt die op vertrouwen redelijkerwijs geen typefout of spreekvaut zou kunnen zijn, dan is die verkoper de lul, hij moet het dan ook voor die prijs onder die voorwaarden leveren.

Ik HAAT collega-ondernemer prutsers B|

Persoonlijk had ik het aan mijn advocaten voorgelegd. Het kostte me ongetwijfeld meer aan verloren uren dan wat de zooi gekost had, maar ik had elke cent eruit gezogen. En ik wist zeker dat het die 'dealer' meer gekost had dan mij.

Had ik al gezegd dat ik een schijthekel had aan 'verkopers' die uit india komen ?
Alleen maar JA kunnen zeggen, maar wanneer puntje bij paaltje komt.. "Nee, dat kan echt niet hoor".. :r
 
motorport Leuwarden zei dat het 1400 zou kosten die waren dus de duurste.

Boonstra kwam tot conclusie dat het voor 140 niet mogelijk was en kwam tot een nieuwe prijs waarvan het setje 500 was en arbeids loon 400 dit wou die dan wel delen ik dus 200 en hij 200 totaal dus 700 .
En dat voor 4 stalen ringetjes...
 
ik heb met ze gebeld en over en weer gemeeld met frame nr bouw jaar en kenteken alles erbij moto is ooit door hun nieuw geleverd dus dan weetje waar je over praat. jah idd dat voor 4 ringetjes niet op 25 kw kost 200 euro dus ik kan 1 x per jaar aangehouden worden zelfde kosten ghhehe })


:+

:]
Groet roddy
 
weet je wat ik aan dit verhaal niet begrijp?????????????????
























ZUID-laren in het HOGE noorden....
ze moeten het daaqr niet gekker maken _O- _O- _O- _O-
 
Conclusie: Je hebt eigenlijk het geld niet om een motor te rijden ;)

Maar wel een naai actie van die dealer dan, jammer ook dat ze nu lekker aan je verdient hebben. Hun zal het waarschijnlijk niet niet veel boeien omdat ze toch zien dat ze aan jou als klant weinig winst hebben :N

Heb je ook nog gevraagd hoe het nou precies zit met die prijzen? Wat voor soort 25kW kit zit erin dat deze zo duur is? :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan