Camera op de motor

iemand ervaring met de bovengenoemde sony ?

Ja,ik
Een paar filmpjes: cm kools
Helaas vern**kt youtube de movies nogal.
Er is nog wel een kanttekening aan opnemen in de hoogste resolutie. Mijn computer kan het niet aan tijdens het bewerken in Premiere. Daarom heb ik nu de resolutie terug gebracht naar 1280x720 en 30fps. Bijkomend voordeel is dat je met een 32Gb sd kaart nu 7 uur film op kan nemen ipv 2 uur, Heb wel een externe voeding zijnde een powerbank die gewoon in de borstzak van mijn motorjas gaat. Geluid boeit me niet zo. Ik zet er wel muziek onder.
Moet alleen de lagere resolutie nog rijdent testen als de fiets uit de winterstalling komt.
 
Ik heb inmiddels de SJCAM SJ6 Legend aangeschaft. Als het een beetje meezit, kan ik 'm zaterdag gaan testen.
 
Balen.. Het koppelstuk van micro usb naar 3.5mm jack is net binnengekomen. Officieel GoPro. De nepperds willen nog wel eens weigeren. Helaas wordt de microfoon nog steeds niet herkend. Ik zal dus voor de speciale SJCAM microfoon moeten gaan.

(Die wilde ik in de eerste instantie niet, omdat het een vaste mic is.)

Eerst nog eens kijken of er toevallig een oplossing op internet te vinden is.
 
Balen.. Het koppelstuk van micro usb naar 3.5mm jack is net binnengekomen. Officieel GoPro. De nepperds willen nog wel eens weigeren. Helaas wordt de microfoon nog steeds niet herkend. Ik zal dus voor de speciale SJCAM microfoon moeten gaan.

(Die wilde ik in de eerste instantie niet, omdat het een vaste mic is.)

Eerst nog eens kijken of er toevallig een oplossing op internet te vinden is.
19 euro
https://tinyurl.com/zv8zw66
 
Thanx. Ik heb 'm besteld. Volgende week maar eens kijken waar en hoe ik hem ga monteren. Deze kabel is maar 140 cm i.p.v. 180 cm. Kom dus net wat te kort.
 
Heb dit weekend een gopro Hero 4 silver refurbished besteld, komt normaal vandaag aan :) Laat de bevindingen weten ;)
 
Ik stap even zonder hoge eisen low budget in met de eerste Garmin Virb.
Die staat wegens 'discontinued' op Ebay voor rond de 80 dollar. :)
Misschien was de opvolger voor even meer al beter geweest. We zullen zien. :P

Nu moet alleen de RAM mount nog even binnenkomen, dat zal wel niet deze week zijn uit Amerika.
Die die bevroren landschappen tijdens mijn woon~werk verkeer moeten even tot 2018 wachten.
:]
 
Heb de nieuwe Drift Stealth 2 op dit moment.

Erg mooi beeld en wat een fijne en kleine camera.
Mooie van zijn formaat is dat die echt overal geplaatst kan worden, ideaal.
 
Zomaar uit nieuwsgierigheid.. Waarom de externe microfoon weer buiten je motor brengen terwijl je hem ook weg kan werken in het kontje van je motor, uit weer en wind? Lijkt me dat het voor je uitlaatgeluid niet zoveel uit maakt, maar wie weet denk je daar anders over?

Hier twee voorbeelden van plaatsing mic. Het opname volume in het kontje had ik wel wat te laag ingesteld dus zelf het volume op je pc wat hoger zetten. Windgeruis is ruk vind ik dus dat hoe dan ook zien te voorkomen.


Microfoon in heuptasje op de rug.

Microfoon in het kontje van de motor.
 
Laatst bewerkt:
de topicstarter is in die 11 jaar na schrijven vast al filmproducer geworden.
Ik kon laats ook een actioncam kiezen een denver 1300 ofzo, goedkoop duurkoop dus ik spaar nog door.
 
Thanks. Ik vind het uitlaatgeluid op je laatste filmpje beduidend mooier, enkel de windruis/kraak af en toe is vervelend ja. Had je ook zo'n dooie kat er om?


Nee, geen dooie kat er om heen, enkel stukjes van zo'n geel vaatdoekje er om heen gewikkeld. "Kraak" wat je hoord is enkel het schijfremslot wat in het kontje rammelt als ik over een bobbel of gat in het wegdek rijd. Tenminste als we het over hetzelfde hebben. Kun je wel zien omdat het kontje dan ook tegelijk wat schokt.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of de SJCam camera SJ5000 of SJ4000 beschikt over een mini-usb òf een micro-usb aansluiting. Ik ben op zoek naar een action camera met een mini-usb aansluiting.

Minya.gr_SJ5000_HD_Plus_Sports_Action_Camera_Gold_1-600x600.jpg
 
De 4000 heeft een microUSB lees ik net.

http://sjcamhd.com



Edit:

Degene die ik heb, heeft een mini USB aansluiting. SJ6 Legend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb de nieuwe Drift Stealth 2 op dit moment.

Erg mooi beeld en wat een fijne en kleine camera.
Mooie van zijn formaat is dat die echt overal geplaatst kan worden, ideaal.

Heb de Ghost-S en voor af en toe pak ik een GoPro Hero 4 silver erbij, maar die Stealth 2 heeft twee nadelen; geen externe mic en een niet-wisselbare accu. Dan valt het meteen af bij mij. Zit nog wel te wachten op de 4K Ghost. Komt binnenkort uit. Voordeel blijft die draaibare lens.
 
Ook ik ben me eens aan het verdiepen in de diversen camera’s.
Persoonlijk hoef ik geen Hi-end product, maar de Tomtom Bandit sprak me (uitgaande van recenties en de prijs) wel aan.
Probleem bij mij is alleen de bevestiging.
Ik wil de camera graag aan mijn helm bevestigen.
Echter heb ik een Shark Evoline. Deze helm kan dienen als Systeem/jet of integraal helm.
De camera op de bovenkant bevestigen gaat dus niet.
Als ik kinstuk open klap zou deze dan tegen de camera aankomen.
Als ik de camera aan de zijkant bevestig zit ik met een ander probleem.
Klap ik het kinstuk weg (naar achteren) zou de camera ook mee naar achteren draaien.
Is er een bevestiging/adapter oid waarbij je de camera ook van positie kunt veranderen?
 
Mensen.. De Sony FDR 3000X is verreweg de beste actioncam out now

4k, optische beeldstabilisatie
Zeer goede lichtgevoeligheid
Externe mic aansluiting
1 druk op de knop en hij gaat aan en begint te filmen.

Ik post later wel een foto van hoe simpel ik hem bevestigd heb.
 
Ook ik ben me eens aan het verdiepen in de diversen camera’s.
Persoonlijk hoef ik geen Hi-end product, maar de Tomtom Bandit sprak me (uitgaande van recenties en de prijs) wel aan.
Probleem bij mij is alleen de bevestiging.
Ik wil de camera graag aan mijn helm bevestigen.
Echter heb ik een Shark Evoline. Deze helm kan dienen als Systeem/jet of integraal helm.
De camera op de bovenkant bevestigen gaat dus niet.
Als ik kinstuk open klap zou deze dan tegen de camera aankomen.
Als ik de camera aan de zijkant bevestig zit ik met een ander probleem.
Klap ik het kinstuk weg (naar achteren) zou de camera ook mee naar achteren draaien.
Is er een bevestiging/adapter oid waarbij je de camera ook van positie kunt veranderen?
Ik heb de zelfde helm als jij.

Je kan het klepje van het kinstuk eraf halen, dan hou je een vlak stuk over en dan kun je hem daar bevestigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan