Camera op de motor

Ik zag hem op tweakers voorbij komen.

Zag er goed uit alleen stervensduur.

Zelf heb ik 2 Xiaomi Yi Camera's. Leuk speelgoed voor weinig. Zat nog te kijken naar de Yi2 4k, maar die is toch een stuk duurder.
 
hahah die 4K is wel echt de gopro killer in mijn ogen! Hoop dat ie nog iets in prijs zakt, dan ga ik hem zeker halen!
 
Bullet HD op zijkant gemonteerd. Heb m nu 5 jaar, Accu is wel minder,daarom 2 stuks in doos. Intussen al aan mijn derde accu toe. Beeld is goed wel windgeruis maar dat is bekend.
full
 
Daar zou ik ook wel mee willen/kunnen rijden maar ook die camera is weer erg prijzig.
Ben een echte hollande veel voor bijna niks en dat gaat niet ga er nog eens goed over nadenken maar die bullet ziet er erg gaaf uit
 
Ik wil ook een action cam voor komend seizoen maar vind een GoPro te duur. Ben nog aan het oriënteren maar kom er niet helemaal uit. Hebben we niet een mooi overzichtje van wat er momenteel op de markt is?
 
Ik wil ook een action cam voor komend seizoen maar vind een GoPro te duur. Ben nog aan het oriënteren maar kom er niet helemaal uit. Hebben we niet een mooi overzichtje van wat er momenteel op de markt is?

Overzichten genoeg op het internet toch ;-) Een goedkopere Sony of een leuke Chinese... keus genoeg.
 
Oke, door alle overzichten, vergelijkingen, testen en alles zie ik door de bomen de action cam's niet meer....

Ik ben opzoek naar een action cam met fatsoenlijk beeld, fatsoenlijke accu duur ( lees meer dan 2/3 uur ) Heb nu een Nikkei Xtreme X4 en een kameraar een tomtom bandit. Beeldkwaliteit van de bandit is echt stukken beter, helaas is de accu duur ook daarvan gewoon belabberd.

Wat ook zou mogen zijn goedkope losse accu packs zodat je onderweg eens kan wisselen, of een lader die je kan inpluggen, maar dat moet dan wel waterdicht zijn..... Ik heb een 12v socket op de motor.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen/adviezen.
 
Keuze genoeg inderdaad, maar ik vind het nog steeds lastig.

Ik zoek een camera met:

Beeldstabilisatie.
Minimaal 1080p bij 60 FPS.
Externe microfoon.
Veel geheugen.

En het mag geen Gopro zijn, die is me te duur. Ik denk aan maximaal 250 euro inclusief het geheugen en andere toebehoren.

Tot nu toe kom ik dan telkens op deze: http://sjcam.mobi/sj6-legend.

Die heeft alles wat ik wil en de mogelijkheid voor een 128 Gb kaartje. Maar goed, ik heb geen haast. Misschien kom ik nog wat anders tegen.
 
Theelepel, Ik durf je geen advies te geven. Wat fatsoenlijk is voor de een is slecht voor de ander. Als je offroad rijdt vind ik iedere cam zonder stabilisatie slecht. Maar voor jou toepassing kan dat meer dan voldoende zijn. Ik denk toch dat je zelf een afweging moet maken, reviews lezen en op youtube video's kijken. Of je begint gewoon met een goedkope sjcam ofzo via ebay onder de 100 euro, paar losse batterijen er bij van een paar euro per stuk, dan merk je snel genoeg wat je te kort komt. Of misschien dat dat al voldoende voor je is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels twee jaar de Sjcam 5000, boven en onder water echt prima beeld. Op dit moment in gebruik als dashcam in mijn blik. Destijds gekocht bij dashcammagazijn omdat er veel imitaties verkocht worden.
Dus goed ervaringen met Sjcam.
 
Okay, dat is goed om te horen.

Op internet zijn er zat goede reviews te vinden over SJCAM, maar ze zijn bijvoorbeeld niet meegenomen in de recente test van de ANWB en Motoplus. Ik vind dat best raar, omdat SJCAM redelijk bekend zou moeten zijn. Dan komen er twee dingen in mij op:

1: Het is een veel te goede, maar laaggeprijsde GoPro kloon.
2: Het is onbekende rotzooi.

Nummer 1 zullen sommige adverteerders misschien niet zo leuk vinden.
Nummer 2 lijkt mij onwaarschijnlijk, vanwege de reviews op internet.
 
Met een (echte) SJCAM zit je al snel goed. Heb zelf een SJ4000, zo'n 2 jaar in gebruik en nog steeds naar volle tevredenheid. Kom net uit de bergen (snowboarden), en met een beetje zon zijn de beelden helemaal om te smullen!
 
Keuze genoeg inderdaad, maar ik vind het nog steeds lastig.

Ik zoek een camera met:

Beeldstabilisatie.
Minimaal 1080p bij 60 FPS.
Externe microfoon.
Veel geheugen.

En het mag geen Gopro zijn, die is me te duur. Ik denk aan maximaal 250 euro inclusief het geheugen en andere toebehoren.

Tot nu toe kom ik dan telkens op deze: http://sjcam.mobi/sj6-legend.

Die heeft alles wat ik wil en de mogelijkheid voor een 128 Gb kaartje. Maar goed, ik heb geen haast. Misschien kom ik nog wat anders tegen.


Nu 99 euro:
Populaire specificaties
Actioncamtype Actioncam
Ondersteunde videoresoluties 1920x1080
FPS bij hoogste videoresolutie 50fps
Maximale videoframerate 120fps
Sensortype Back-illuminated CMOS
Cameraresolutie 11,9MP
https://tweakers.net/pricewatch/398631/sony-hdr-as20-zwart.html
 
Heb zelf SJCAM Sj4000. Volgende die ik zou aanschaffen moet beeldstabilisatie hebben. Verder nog afstandsbediening zou handig zijn. Verder bevalt het prima.
4k is in mijn ogen zinloos omdat veel beeldschermen niet ondersteunen.
Laat staan m'n laptop bij videobewerking. :(
 
Verrek... Daar heb ik overheen gelezen. Maar goed, het enige wat mij dan nog stoort is de vorm. Ik denk er nog even over na.

Ondertussen ben ik al druk bezig geweest met voorbereiden. Ik had de motor toch "los" liggen voor het wisselen van de bougies. (Kom je alleen met héééél veel geduld bij overigens).

Motor "los"...

Motor%20zonder%20kappen%20en%20tank.jpg


...dus aansluiting voor afkoppelbare microfoon gemaakt. Kabel netjes weggewerkt onder de kappen en de tank.

Ingang%20microfoon.jpg


Op de microfoon komt een deadcat, zodat ik nog minder last heb van windruis. Hij zit ook dicht bij de bron, dus ik hoop dat er een mooi uitlaat geluid bij de filmpjes komt.
 
Zomaar uit nieuwsgierigheid.. Waarom de externe microfoon weer buiten je motor brengen terwijl je hem ook weg kan werken in het kontje van je motor, uit weer en wind? Lijkt me dat het voor je uitlaatgeluid niet zoveel uit maakt, maar wie weet denk je daar anders over?
 
Daar heb ik ook aan gedacht. Het lijkt mij echter dat je toch niet het volle spectrum aan geluid gaat meekrijgen. Voor de windruis ben ik niet zo heel bang, de microfoon zit immers zo goed mogelijk uit de wind. Vervolgens komt er nog een deadcat overheen, deze functioneert dan als wind- en vuilvanger.

De microfoon zal geen last hebben van regen. Dit is ook de reden dat ik hem wil kunnen afkoppelen.

Let wel.. Dit is mijn eerste keer, dus louter theorie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar heb ik ook aan gedacht. Het lijkt mij echter dat je toch niet het volle spectrum aan geluid gaat meekrijgen. Voor de windruis ben ik niet zo heel bang, de microfoon zit immers zo goed mogelijk uit de wind. Vervolgens komt er nog een deadcat overheen, deze functioneert dan als wind- en vuilvanger.

De microfoon zal geen last hebben van regen. Dit is ook de reden dat ik hem wil kunnen afkoppelen.

Let wel.. Dit is mijn eerste keer, dus louter theorie!

Thanks voor de uitleg :) Kan het begrijpen ja! Ben ook wel benieuwd in hoeverre het je geluid zou beïnvloeden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan