Betrouwbaarheid ducati 748

KoenJ

Rookie
21 okt 2006
4
0
Roermond
Ik ben dus van plan om in het voorjaar een motor te kopen, en had eerst in gedachte om een ducati 748 te kopen. Echter hoor ik steeds vaker de termen als
- ducati, stuk gaat ie
- Wil je rijden of sleutelen
- Neem maar kannetje olie mee als je gaat rijden.

Wat is hiervan waar, en wat zijn de punten waar een ducati 748 het vaak op laat afweten, of zijn het allemaal fabels?

Hopelijk vind ik hier mijn antwoord..
 
Natuurlijk van ee niet ducati rijder, ken helaas niemand persoonlijk met een duc.

Daarom vraag ik het hier maar, hier zitten er genoeg.
 
Ik heb er eentje gehad.
Heb nog nooit zoveel kosten per km gemaakt.

Mgoed, dat is 1 persoon met 1 motor.
Wel de best sturende, best klinkende en meest tijdloze motor die ik heb gehad.

1000,- voor een grote beurt waarbij er nog niks is vervangen, dan verwacht ik toch een goedlopende motor.

Gekocht toen de motor zo'n 3 jaar oud was met 7000km (!) op de teller.
Ik heb 'm laten onderhouden door een Ducati dealer, maar daar niet gekocht. Misschien wel mijn fout.

Argh, ook nog bij motorcentrum eindhoven. :o
 
Laatst bewerkt:
Je kan er best geluk mee hebben,maar kost zowieso wel veel per km.(Heb twee maten met een Duc)
 
vele duc rijders zullen het tegenspreken maar
ik ken er toch ook 2 die het nooit meer opnieuw willen

tja, beetje zoals mijn 2takt zeker, als ie rijd dan is het fantastisch


bekijk het zo, 't is geen motor om alle dagen te gebruiken,
daar zijn die dingen simpelweg niet voor gemaakt
volgens mij spaar je dan al veel ellende
 
leuke motor maar ik zou ook wel een japanner erbij hebben voor de kms idd...

RSv zijn ook bloedmooi !
honda heeft ook vtr en die zijn wat meer onderhouds vriendelijk ( en ze knallen ook als ducati s ) ( ben aan het sparen voor zo een :P )
 
Hej Koen,

heb meer dan 2jaar met duc 748s gereden. 1 klein onderhoud gehad, 1 groot (kostte wel 650€, incl. een onvoorzien mankementje door mn eigen schuld), 1 batterij vervangen, 1 keer banden laten vervangen. Voor de rest geen enkel prob, heeft me nooit in de steek gelaten, nooit slecht gestart, altijd paraat. Fiets staat trouwes te koop, als je er nog altijd eentje zou zoeken. Doe hem weg met pijn in het hart, maar heb wel een 996s gekocht om de pijn een beetje te verzachten ;o)
 
Ik ken iemand die al 18 jaar met ducati op circuit racet, ik had ook eerst twijfels over de betrouwbaarheid, maar zijn laatste motor, een 748, heeft hij juist weggedaan met 76000(!) circuit-kilometers. Er zijn japanners die na een jaar circuit al in frut gereden worden. Let wel, deze man doet al zijn onderhoud zelf en vervangt bv de distributieketting (of riem bij ducati:?) elke 10000km. Hij heeft bij hem nog oude circuitmotoren van hem staan, een zelfs van '89 en een van '92 en ze zien er nog steeds uit als nieuw en met die van '92 rijdt hij nog 1x per jaar zelfs..
 
het blijven de mooiste motors die er zijn.
Maar helaas had ik ook een duc 749 en die was na 1 jaar(had hem nieuw gekocht)weer ingeruild voor een japanner.
ducati stuk gaat ie klopte helaas bij mij wel.
ben zelfs een keer van de snelweg gehaald door een AUTOMOBILIST die zag dat de hele achterkant onder de olie zat.
maar nogmaals het blijven de mooiste motoren en ik twijfel toch weer voor een duc
 
ben zelfs een keer van de snelweg gehaald door een AUTOMOBILIST die zag dat de hele achterkant onder de olie zat.

Had ik met m'n 748... was een niet uitgevoerde reparatie die, als het eerder was gebeurd, onder fabrieks garantie zou vallen.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een 998 gehad..en die heb ik ook weg gedaan omdat de kosten boven m'n hoofd stegen '( ...hij ging steeds stuk terwijl hij vanaf nieuw aanschaf altijd bij Ducati dealer werdt onderhouden (en dat is al niet goedkoop)

daarnaast heeft een goede vriend van me z'n 748 ook verkocht na 1 seizoen, omdat hij 4 keer z'n motor bijna een maand bij de dealer had staan vanwege reparaties, dat ding ging steeds stuk :( waaronder een keer op onze vakantie :N ...hij kon terug bij ons achterop en z'n motor op transport...dan wordt je er wel ziek van...geloof me.

Als je zelf Ducati rijd kom je nog wel eens in contact met andere Duc rijders...en het is helaas echt waar...ze hebben veel meer problemen als de Jappen...(heb nu een R1 en daar heb ik al twee jaar geen vuiltje mee gehad...puur genieten...en die vriend heeft nu een Sp2 en is ook zeer tevreden...nooit iets mis mee :] )

Laatste: de beste vriend van m'n Vader is Italië gek en heeft zo'n beetje alle Ducati's gehad die je kunt bedenken maar rijd momenteel op een Aprillia Tuono, drie keer raden waarom B| ...zelfs hij raad het mensen zonder bakken met geld af, terwijl hij wel nog lid is van de Ducati fanclub...want passie heeft hij zeker voor Ducati...

ben benieuwd of de nieuwe 1098 beter is gebouwd want dat zou echt een doorbraak zijn...
 
Laatst bewerkt:
Hej Koen,

heb meer dan 2jaar met duc 748s gereden. 1 klein onderhoud gehad, 1 groot (kostte wel 650€, incl. een onvoorzien mankementje door mn eigen schuld), 1 batterij vervangen, 1 keer banden laten vervangen. Voor de rest geen enkel prob, heeft me nooit in de steek gelaten, nooit slecht gestart, altijd paraat. Fiets staat trouwes te koop, als je er nog altijd eentje zou zoeken. Doe hem weg met pijn in het hart, maar heb wel een 996s gekocht om de pijn een beetje te verzachten ;o)

meer als 2 jaar met 2 sets banden? (ervanuitgaand dat de 1e nieuw eronder zaten en
die 2e set ook opgereden is: +/-12000km)
 
Idd Nightbat, is nog maar mn 2e set bandjes in al die tijd. Toen ik hem kocht lager er nieuwe op. Het klopt niet helemaal want toen ik banden had vervangen ben ik kort erna in een spijker gereden en moest er gelijk een nieuwe op, maar die tel ik als dezelfde. Ben niet echt een waaghals, vandaar dat mn banden niet echt snel aan vervanging toe zijn. Bandjes zijn trouwes Battlax, goe gerief als jet mij vraagt ;o) Is dit zo uitzonderlijk?
 
Idd Nightbat, is nog maar mn 2e set bandjes in al die tijd. Toen ik hem kocht lager er nieuwe op. Het klopt niet helemaal want toen ik banden had vervangen ben ik kort erna in een spijker gereden en moest er gelijk een nieuwe op, maar die tel ik als dezelfde. Ben niet echt een waaghals, vandaar dat mn banden niet echt snel aan vervanging toe zijn. Bandjes zijn trouwes Battlax, goe gerief als jet mij vraagt ;o) Is dit zo uitzonderlijk?
dus je hebt er ongeveer 10 tot 12000 kilometer op gereden zonder problemen...geluksvogel :P
 
Als je die motor graag ziet moet je hem kopen, hier ga je niks wijzer worden :N Met elke motor moet je geluk hebben :Y








































Maar als ik jou was zou ik toch voor Honda gaan :+
 
Ik ben dus van plan om in het voorjaar een motor te kopen, en had eerst in gedachte om een ducati 748 te kopen. Echter hoor ik steeds vaker de termen als
- ducati, stuk gaat ie
- Wil je rijden of sleutelen
- Neem maar kannetje olie mee als je gaat rijden.

Wat is hiervan waar, en wat zijn de punten waar een ducati 748 het vaak op laat afweten, of zijn het allemaal fabels?

Hopelijk vind ik hier mijn antwoord..

Gewoon kopen en rijden!!

Al die uitspraken komen van mensen die jaloers zijn en er zelf graag eentje zouden hebben maar het nooit aan durfden. :X Hoe dan ook, koop er eentje bij een dealer. Onderhoud en goed warm rijden is heel belangrijk, als dat gebeurd zijn er niet (veel) meer problemen dan bij een Jap.
 
ik rij nu bijna 2 jaar op een 748 ik heb geen problemen gehad met de duc hij is wel duurder in onderhoud dat klopt maar voor de rest geen problemen het is 1 van bj 98 had 19800km op de klok toen ik hem kocht en hij staat nu op bijna 33000km dus ja mischien moet je een beetje geluk hebben
 
Gewoon kopen en rijden!!

Al die uitspraken komen van mensen die jaloers zijn en er zelf graag eentje zouden hebben maar het nooit aan durfden. :X Hoe dan ook, koop er eentje bij een dealer. Onderhoud en goed warm rijden is heel belangrijk, als dat gebeurd zijn er niet (veel) meer problemen dan bij een Jap.
hahaha....onee daar gaan we weer _O-
 
Gewoon kopen en rijden!!

Al die uitspraken komen van mensen die jaloers zijn en er zelf graag eentje zouden hebben maar het nooit aan durfden. :X Hoe dan ook, koop er eentje bij een dealer. Onderhoud en goed warm rijden is heel belangrijk, als dat gebeurd zijn er niet (veel) meer problemen dan bij een Jap.
Ik heb een 996SPS gehad en dat ding was ook prut :W

30.000 op m'n huidige 600RR staan en nog niet 1 mankement gehad *O*
 
Laatst bewerkt:
oke oke


tuurlijk zijn er Duc's die slecht zijn.
Me vorige Monster 1000 uit 2003 had ik nieuw gekocht en die had het GROTE probleem dat hij onwijs slecht starte. Ik was zeven keer er mee terug geweest en ze konden het mankement niet vinden.

Maar ik weer een Monster 1000 gekocht maar nu een S versie, en deze doet het uitstekend en heb geen enkele klacht over dat ding.

Maaaaaar er zijn ook Japanse fietsen die slecht zijn en die steeds terug moeten naar de Garage, dat blijft zo.
 
Laatst bewerkt:
Een goede raad: volg je hart en koop wat je mooi vindt.
Motorrijden heeft immers met passie te maken.
Wat heb je eraan als je bijvoorbeeld met een Japanner rijdt terwijl je de hele tijd denkt: ik wil liever een Ducati.
Een vriend van me rijdt Ducati en wil niks anders.
En alles kan kapot, het ligt er ook veel aan hoe je ermee omgaat.
 
Als je het aandurft koop je hem bij een particulier en laat je een aankoopkeuring doen bij een als goed bekend staande dealer controleren. ( staan een paar goede in de lijst van het ducati-topic 7)

Ben zelf gecharmmeerd van Biggelaar, maar dat is persoonlijk.

Rij zelf op een 900 SS uit 91, onderhoudshistorie was bekend en er zijn totaal geen problemen mee geweest. Staan nu 67500 km op.

Ken iemand die een 750ss had, bij zijn ducatidealer( motoport in het oosten van het land) had veel problemen, ging daarmee naar biggelaar, die hem gerepareerd heeft, en heeft hem daarna over de 100K gestuurd.

(staat nu ergens te koop met 110K op de teller.

Onderhoud is wel iets duurder en je moet er wat voor over hebben, maar zoals iedereen hier toch wel meldt, fantastische machine om op te rijden, qua sturen, motorkarakteristiek en geluid.

Heel belangrijk, zorg dat je de historie van de motor kent en sla geen beurten over ( ze hebben het nou eenmaal nodig)
 
Terug
Bovenaan Onderaan