er komt een nieuwe story in halflive's leven

Dus de keuze is dus € 60,- € 60,- of € 60,- ??

;)
Ja, alleen de materiaalprijs ligt rond de 40 euro. Het lijken wel bouwmarkt truuks. Betalen per centimeter zaagsnede :r
Die in Rotjeknor is wel netjes, alleen niet om de hoek.
 
Ziet er goed uit. IJmuiden/ Beverwijk is ook een logische plaats voor metaal. Ik ga ze maandag bellen.

heb je het in rotjeknor over "de metaalwinkel"? die heeft namelijk ook vestigingen in Amsterdam en Utrecht, dat is al wat dichterbij.
Mocht je er niet uit komen kan ik het in Rotterdam gaan halen voor je en dan kom ik het wel een keer langsbrengen; heb toch niks beters te doen
 
heb je het in rotjeknor over "de metaalwinkel"? die heeft namelijk ook vestigingen in Amsterdam en Utrecht, dat is al wat dichterbij.
Mocht je er niet uit komen kan ik het in Rotterdam gaan halen voor je en dan kom ik het wel een keer langsbrengen; heb toch niks beters te doen
Nee, ik heb het over Aluminium op Maat | Aluminium profielen, buizen, staf en platen
Die hebben een hele mooie webwinkel. "de metaalwinkel" heb ik voor maandag op mijn bellijstje staan.
Heen en weer rijden heb ik ook overwogen, maar dan zit ik aan dezelfde brandstofkosten als verzenden.

Je bent natuurlijk altijd welkom om een bakkie te doen *O*
 
jij hoeft ook niet heen en weer te rijden........... dat doe ik wel;-) brandstof kosten maken mij niet zoveel uit; leg het gewoon aan de directrice hier uit als bezigheidstherapie...........
ze hebben hier in de metaalwinkel ook een eng uitgebreide grabbelbak met snijafval........ was 5 tientjes kwijt voor al die plaatzooi die ik pas gehaald heb
 
Laatst bewerkt:
Kick!

Ik heb in de K75 een (Frans) Beringer achterwiel. Een naaf met spaken en daar twee velghelften tegenaan gebout.
Op zich stabiel, maar ik heb er wat lekkage issues mee. Op het moment loopt hij weer langzaam leeg. Ik moet elke drie dagen bijpompen. Dat zou ook gewoon in de band kunnen zitten, dat ga ik dit weekend nog uitzoeken.
Maar ik wil voor de vakantie een Smart naaf draaien. Ik heb daarvoor een stuk aluminium rond 150 van 11cm lang voor nodig.
De enige die dat voor een redelijke prijs (E40,-) wil leveren zit in Rotterdam, maar vraagt 20 euro porto.
Hier in het dorp vraagt hij 60 euro, ODV in Hoorn vraagt 45, maar rekent 15 euro zaagkosten. |(

Weet iemand hier een leverancier van dit materiaal in de regio Noord-Holland?
Hebben ze hier niks ? De Hoop Amsterdam
 
Gevonden, het wordt Motorenco uit Beverwijk.
Ik heb eerst de metaalwinkel gebeld in 020. Die hadden het niet, maar konden het wel uit 010 laten komen. Dat zou ongeveer op 100 Euro neerkomen.
Ik heb de man vriendelijk uitgelachen en verteld dat hij de eerste is die boven de 80 euro uitkomt _O-
Toen Motorenco. 35 euro ex btw, en gezaagd terwijl u wacht. Ze zijn open tot 17:00 dus ik kan het gewoon uit mijn werk doen *O* (moet iets eerder weg).
 
Volgens mij heb ik nog een adapterplaat liggen van de RS toen ie nog sleppert moest worden
Maar aangezien hij weer brommert is heb ik die plaat nog liggen maar waar...........................................................????????
 
Volgens mij heb ik nog een adapterplaat liggen van de RS toen ie nog sleppert moest worden
Maar aangezien hij weer brommert is heb ik die plaat nog liggen maar waar...........................................................????????
Ik heb het achterwiel van de K75 eens als ondersteuning in mijn GS gehad, en de bevestiging was net even anders. Ander hart, andere steek. Ik ga er van uit dat jouw RS adapter ook niet in mijn K75 past..
Maar misschien wil ik nog bij je langskomen, maar eerst op mijn eigen bankje proberen.
 
Vanmiddag bij Motorenco geweest. Sta ik in een enorme toonzaal met allemaal hebbe, hebbe, hebbe gereedschap. :9~
Nee, dan moet u naar buiten, linksaf en dan hal 3 :? :?
Ik weer op de brommer, voor de derde hal geparkeerd, kantoortje in; oh, dan moet u in hal zes zijn :?
Binnendoor, klapdeur, wandelen, klapdeur, wandelen, ja hoor, een hal vol met alulirium :}
De mijnheer pakt een stokje alulirium op en legt het op de laser gestuurde zaagmachine. vijf minuten later loop ik weer naar het kantoortje met mijn klomp metaal.

Er loopt nu een kwijlspoor van Beverwijk naar mijn huis, wat hebben ze daar een mooie spullen. Buis, massief, plaat, RVS, Alu, Ferro, Koper, en in alle maten en vormen die je maar wensen kan.
MOTORENCO :} :} :} :}
Voor degenen die het clubhuis kennen, zo groot, maar dan acht keer!
 
Even lezende waarom je het nieuwe wiel er op zet.
Het langzaam leeg lopen van de band, vermoedelijk doordat je 2 velghelften hebt.

Bij mijn Jewell-span (ook Frans) zat een dichte velg welke ook gespleten was in 2 helften. Ik heb nimmer een probleem gehad omdat ik ( ondanks tubeless buitenbanden ) altijd een binnenband gebruikte.
Met 2 binnenbandjes heb ik 30 jaar overbrugd. Zelfs heb ik een keer, gewoon met de hand, binnenband geplakt nadat ik door een spijker was gereden.
 
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar ik wil geen binnenband. Ten eerste omdat binnenbanden meestal het ventiel op de verkeerde plek hebben. Ten tweede omdat Smart bandjes van binnen nogal ruw zijn. Ik heb al meerdere verhalen gelezen van zijspanrijders die daardoor lek stonden. Ik rij soms urenlang snelweg, dan wil ik geen risico nemen.

De velghelften heb ik helemaal schoon gemaakt, en met glaskit helemaal dicht geprakt. Eigenlijk onzin, de O-ring zou hem dicht moeten houden.
Vorig jaar had ik geen probleem meer. Maar dit jaar loopt hij weer langzaam leeg. Na drie dagen is de druk er af.

Met sop kan ik geen lek vinden. Onderdompelen blijft over. Misschien is het gewoon de band. Maar omdat ik al een paar jaar aan het etteren ben met dat wiel ga ik er nu definitief een eind aan maken.
 
Ik heb het bij de EML bak toen ook gewoon dichtgekit. Met MS beglazingskit. Was de oplossing tegen het leeglopen van de band.
 
Een middagje het clubhuis onveilig gemaakt:
adapter1.JPG

adapter2.JPG

adapter3.JPG

Het scheelt enorm als je iemand kent met een draaibank, Die ook nog een grote boor verslepen heeft voor de verzonken ringen, en dan ook nog de tap M12x1,25 heeft liggen.
Tot nu toe heb ik twee dingen fout gedaan. Het gat in het hart van de naaf was niet groot genoeg. Ik heb eerder de naaf voor de R1100 van Hevu gedraaid, daar hoeft geen gat in. De K-serie heeft een stuk as in het midden, die heeft ruimte nodig.
Ik heb de gaten voor de bouten netjes 12,5mm gemaakt. Dat is niet voldoende. Het originele BMW wiel heeft gaten van 13mm, dat heeft een doel.
 
och, er mogen dan wat foutjes inzitten, ik doe het je toch voorlopig niet na........... moet op termijn een vergelijkbare stunt uithalen, maar dan aan de andere kant en met een guzzi naaf, heb meneer Haan destijds moeten beloven toen hij mijn asymetrische draadspaakwiel klaarhad dat ik een vulring zou maken tussen de naaf en de lagerkap, omdat voor de velg die hij gebruikt heeft het linkerwiellager te ver naar binnen zit en hij inschat dat dat wiellager daardoor extreem snel zal gaan slijten.
 
Je wil het lager naar links brengen? dus een kamer maken, en de vulbus verlengen. Dat is een hoop meetwerk om dat goed te krijgen. Ik vond het bij Guzzi zo mooi dat ze een stalen lagerhuis in de naaf hebben gegoten.
 
Je wil het lager naar links brengen? dus een kamer maken, en de vulbus verlengen. Dat is een hoop meetwerk om dat goed te krijgen. Ik vond het bij Guzzi zo mooi dat ze een stalen lagerhuis in de naaf hebben gegoten.

uhh, ja en nee.......... lager naar links: ja, Vulbus verlengen: ja........... kamer maken??? nee.... de draadspaaknaven van guzzi zijn opgebouwd uit delen (voornaaf 3, achternaaf 2) het hart van de voornaaf is op de spaakgaten na leeg, de lagering zit in de aan weerszijden (los) geplaatste lagerschalen die ook de remschijven op z'n plaats houden, afhankelijk van het model naaf word het geheel bij elkaar gehouden door de remschijf bouten of met aparte bouten en zijn extra gaten voorzien in de lagerschaal voor aparte rembouten.
De achternaaf bestaat uit 2 delen: de rechterzijde bevat de meenemer van het cardan en wat lagers, de linkerzijde is een los deksel met daarin een lager en de gaten voor de remschijf (in geval van de naven die ik van Hevu heb overgenomen zijn de naaf"deksels" voor en achter als ik me niet vergis zelfs gelijk). Ik hoef dus in principe alleen maar een ring te maken waardoor de lagerschaal in zijn geheel een cm of 2 naar links en onder de rand van de velg uitkomt. (koekie eitje............)

overigens speelt dat hele verhaal pas als ik de tijd en energie vind om het complete rijwielgedeelte opnieuw te maken........ die wielen van Haan gaan namelijk in ieder geval NIET passen in de originele voor en achtervork O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan