Honda Helix

wij waren ook benieuwd naar de bandenmaat van een helix..........

er zit nu een 130 /70 /12 voor een een 10inch achter, de maat kan ik niet zien.....

bedankt
 
ff uitgezocht achter hoort orgineel een 120/90/10inch

voor hoort orgineel een 110/90/12inch

welke banden gebruiken jullie/hebben jullie gebruikt en bevallen/bevielen het meeste?
metzler ME 7-teen zit ik aan te denken, zijn bijde in de ori maat te krijgen 10 en 12 inch.

moet er nog speciale olie in of is 10w-40 halfsyntheet goed?
edit: 0,7 liter als ik het goed heb?
 
Laatst bewerkt:
zo lijstje met benodichte onderdelen.

nog adviezen waar dit goedkoop is te bestellen?

- inlaatrubber (oude heeft de befaamde scheuren)
- luchtfilter
- remblokken voor
- voor en achterband
- complete uitlaat (oude is compleet weggerot haast)

reeds gedaan:
nieuwe olie 5w40 voor 4-takt scooter castrol, nieuwe H4 lamp erin,,de scooter goed schoongemaakt/doffe plastc met cockpitspray.
 
ff uitgezocht achter hoort orgineel een 120/90/10inch

voor hoort orgineel een 110/90/12inch

welke banden gebruiken jullie/hebben jullie gebruikt en bevallen/bevielen het meeste?
metzler ME 7-teen zit ik aan te denken, zijn bijde in de ori maat te krijgen 10 en 12 inch.

moet er nog speciale olie in of is 10w-40 halfsyntheet goed?
edit: 0,7 liter als ik het goed heb?

Die Metzelers heb ik goede ervaringen mee op de scooter. Ik rij eigenlijk altijd ofwel met de Metzeler ME7teen of de Bridgestone Hoop.
 
ik zou ook de olie in de achteras even controleren,dat is meestal een stiefkindje en word nooit ververst.
 
Het zwarte deksel eraf halen bij je v snaar,op de achteras zittten 2 bouten[m8],sleutelmaat 14 boven elkaar,de bovenste is voor het controleren,als je de bout er uithaalt moet hij net een beetje overstromen.de onderste bout is voor af te tappen bij het verversen.Honda geeft als olie aan hypoid SAE 90.[dus versnellingsbakolie]
 
Kijk even naar je inlaatrubber, die staan er om bekend om scheuren te vertonen, waardoor je Helix belabberd rijdt.
Kosten, 8 euro....
Daarnaast kunnen je variomaticrolletjes versleten zijn, meestal begint de Helix behoorlijk te schudden bij gasgeven als dat zo is.
Maar ik gok op je inlaatrubber...

waar bestel je die voor 8 euro, bij de hondadealer zijn ze 38 ex
 
duur dingetje, maar wel heel erg nodig voor een goede motorloop.

ik zag een helix in harderwijk rijden, was geel, appart kleurtje.
 
tnx

uitlaat binnen rijdt super!fijne motor die heel soepel rijdt en mij voorloopig prima van a naar werk brengt.......(al kan ik met mijn fiets nu ik verhuisd ben)

ben een beetje verknocht geraakt aan noppen en blubber dus wieweet komt de helix dan op de markt ;)
 
heb de outbackjack gevonden..

woont in dezelfde stad als ik nu woon, hoe toevallig.....

knippertje gekocht, bedankt outbackjack
 
helix is klaar, dus volgends traditie bij zealot gaat die worden verkocht.
tijd voor een nieuw projectje ;)

geen ramp als de verkoop niet vlot want het rijdt heerlijk, zuinig, doet het altijd, lekker beschut etc etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan