Yamaha X-CITY 250

Nu bij Oponeo, extra voordelige banden.
140/70/15 voor; 52 uuro en 120/70/16 voor maar 49 uuro.
100 uuro voor 2 banden, inclusief verzendkosten en btw, (geen; bey the way)
Is toch geen geld!!
Gaat toch wel een setje bestellen maar iemand ervaring met dit merk?? Type band??
Daar ook de Pirelli's die standaart onder zitten, speciaal voor de x city gemaakt zijn.
zou het rubber van de Michelin zachter zijn?
 
Zat te Googlen naar banden voor mijn X city 250, kwam ik op de site van Continental.
Die zoeken 30 vrijwilligers om op hun merk (Continental) te rijden. Krijg banden van hun GRATIS!!!
Maar helaas hebben ze niet mijn banden maat!!!!!!!
Dus schrijf je in, en misschien hebben ze wel julli maat!! Mazzelaars.
 
Zat te Googlen naar banden voor mijn X city 250, kwam ik op de site van Continental.
Die zoeken 30 vrijwilligers om op hun merk (Continental) te rijden. Krijg banden van hun GRATIS!!!
Maar helaas hebben ze niet mijn banden maat!!!!!!!
Dus schrijf je in, en misschien hebben ze wel julli maat!! Mazzelaars.
Weinig zinvol hier, die banden passen onder geen enkele scooter. (17 en 19")
 
Laatst bewerkt:
Moge, wie weet, of het mogelijk is om een (digitale) toerenteller aan te sluiten
op een bv Xcity 250.
zoja hoe moet dat dan aangesloten worden.
 
Avond, nou niet allemaal tegelijk met antwoord op mijn vraag over die eventuele
op te bouwen toerentellert, maar goed!!
Bey the way, heb lichte speling geconstateerd in mijn balhoofd, en de vraag is;
weet iemand of ik er bij kan door alleen de stuur kuipje paneel los te schroeven of moet ook
de koplamp kappen los geschroefd worden????

En is dit eventueel zelf te doen?? Zou een kwart slag voldoende zijn?
 
Moge, wie weet, of het mogelijk is om een (digitale) toerenteller aan te sluiten
op een bv Xcity 250.
zoja hoe moet dat dan aangesloten worden.

Kijk eens op youtube (zoek met: tachometer installation motorcycle). Daar kom je verschillende manieren van aansluiten tegen. Het signaal kan worden opgepikt vanaf de bobine of van de bougiekabel. Voor de voeding zoek je een geschikt kabeltje achter het dashboard. Met geschikt bedoel ik een kabel waarop de spanning via het contactslot loopt. Nog een draadzekering ertussen en dat is het zo ongeveer.
Waar je de toerenteller plaatst zul je zelf moeten bepalen en is afhankelijk van welk type je koopt.

grtn,
Dido
 
Laatst bewerkt:
Avond Didi, bedankt voor de uitleg en zal is kijken bij youtube.
Zoalsjij het omschrijft, moet het doen zijn, maar ik zal dat dan wel moeten laten doen.
Qua opbouwen is het geen probleem. Zal is gaan zoeken.
thanks Ad
 
Heb vandaag als eerste de koplamp bekuiping los geschroefd,
en id zag ik aan de bovenkant 3 moeren met uitsparingen erin.
de onderste 2, zijn met elkaar verbonden door een klip. Tesamen draaien dus.
Eerst de bovenste ring los gelagen met kleine beitel, en toen de onderste 2 aan elkaar
zittende ringen iets vaster gedraaid. En toen de bovenste weer aangedraaid.
Even het stuur naar links en rechts gedraaid en dat ging goed.draaid net niet te zwaar.

Gelijk de sport luchtfilter en de vario filter schoon gemaakt. Schone lucht, doetbwonderen.
 
Hoi Blue,

Controleer vooraf waar de voedingsdraden kunnen worden aangesloten. Zelf rij ik op oud spul, daar zit nog geen al te ingewikkelde elektra op. Moderne systemen kunnen behoorlijk van de hik raken als je `zomaar ergens' een extra stroomgebruiker er op aansluit.

grtn,
Dido
 
Ja Dido, thanks. Ik had dat ook al gelezen, maar ja; dat staat bij alles wat je koopt op motoren gebied.
En auto's. Maar bij auto's monteren ze ook van alles tegenwoordig.
En ik wil absoluut geen geklier met de bedrading hebben!!!!
 
Sinds vanmorgen de trotse bezitter van deze Yamaha X-City-250.

full
 
Avond Gekomaro, welkom bij de club. Van weinigen!!!
Maar dat maakt niet uit. Vanwaar de keus voor deze scoot?
Wel tevreden met je keus?? Veel rij plezier met je X city.
 
Inderdaad benieuwd naar de keuze, zeker gezien het verloop van de gemotoriseerde tweewieler carriere.
 
Bedankt voor de reacties.
Heb voor het "motortijdperk" bromscooters gereden.
De motoren heb ik met plezier gereden.
Alleen de Pan iets minder.
Maar ik heb een tijdje een snorscooter voor erbij gehad.
Maar dat ging me toch veel te langzaam.
Ik heb hem verkocht met de bedoeling een motorscooter voor "erbij" te kopen.
Ik heb een proefrit op een Suzuki Sixteen 150 gemaakt.
Maar door een opmerking van mijn buurman; Gebruik je straks de motor nog?
Voor lange afstanden? Die rijd je niet.
Mijn echtgenote zei toen; Dus er staat er altijd een stil, maar twee keer belasting en twee keer verzekering.
Ik was het wel met ze eens. Woon-werk met de motor is eigenlijk te kort.
Zodoende besloten om de Fazer in te ruilen op een nieuwe motorscooter.
Ik mag wel zeggen dat ik een fan van Yamaha ben, FS1 gehad en meerdere bromscooters.
Prijstechnisch en ook wat scooter betreft was dit mijn keuze.
Ik heb er op proefgereden en was meteen verkocht.

Leuke lettercombinatie. :P

full
 
Gefeliciteerd , 1 keer verzekering en wegenbelasting is wel zo slim, kan je met de rest andere leuke dingen doen.
 
Idd je zult merken dat je dit apparaat veel vaker gaat pakken puur om het gemak.

Ok af en toe denk je had ik maar wat extra power maar uiteindelijk gaat het gebruiksgemak de voorkeur krijgen.
 
Klopt helemaal Zuunig en Martin, ik moest vanmiddag binnen door naar Maasland vanuit maassluis
en daar mag je nou eenmaal niet hard. Maar toch genoeg power over van die 23 pk.
zelfs op de A13 naar Rotterdam met gemak de 110 gereden en dan nog half gas(hendel) overhouden.
En oh, wat is dat toch relaxt, zo'n automaat.
 
Klopt helemaal Zuunig en Martin, ik moest vanmiddag binnen door naar Maasland vanuit maassluis
en daar mag je nou eenmaal niet hard. Maar toch genoeg power over van die 23 pk.
zelfs op de A13 naar Rotterdam met gemak de 110 gereden en dan nog half gas(hendel) overhouden.
En oh, wat is dat toch relaxt, zo'n automaat.

Dat was ook mijn idee.
Het kon wel hard op die Yamaha FZ6 S Fazer, maar ook te hard.
Dat hoeft voor mij niet zo nodig.
Lekker relaxed, is gewoon fijner.
En voor woon-werk en stadsritten is dit ideaal.
 
Idem voor mezelf ik ben nooit een hardrijder geweest tuurlijk wel eens gedaan toen ik jonger was maar het zit gewoon niet in mijn karakter, als ik in de laatste 5 jaar boven de 140 heb gereden is dat op 1 hand te tellen (in de auto he)
 
Zijn er hier meer bezitters van een Yamaha X-City 250, die na een regenbui last hebben van vocht in de buddybak, onder het zadel?
Ik bedoel echt kleine plasjes water op verschillende plekken.
Maakt niet eens zoveel uit, of het hard of zacht regent.
Met name als de scooter in een bui geparkeerd staat.
 
Laatst bewerkt:
Avond Geko, nee, ik heb hier geen last van.
Denk dat het dan via je rand van je zadel naar binnen spettert. Is je zadel goed
in het slot geklikt?
 
Het zadel zit goed in het slot geklikt. Maar ondanks dat toch vocht.
Ik heb proef mogen rijden op een X-City van iemand waarmee ik in contact ben gekomen via Motoport Hengelo, en ook hij had last van vocht onder de buddy.
Vandaar mijn vraag hier of er nog meer mensen zijn met dit probleem.
 
Nou moet ik zeggen dat het bij mij zeker niet op de bodem ligt,
omdat ik er een handdoek in heb leggen. Nood spulletjes liggen erin. Maar de zijkanten zijn droog hoor!!
Ik zou het niet weten nu en heb er ook nooit wat over gelezen op het forum.
gr Ad
 
Goedendag,

ik heb hier een vraag voor de mensen die in de winter met de x door rijden:

hoe bevalt de windbescherming>? hoe nat word je > ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan