Yamaha X-max

Ik had inderdaad in het handboek al gevonden dat er 1,2 liter in moest. Wel jammer dat het boekje in het Duits is, en niet in het Nederlands. Daarom vroeg ik het hier ook nog maar even na.

Het verversen was inderdaad een fluitje van een cent. Ik wist alleen niet meer zeker hoe dat veertje en zeefje weer terug moest. Moest het zeefje nou naar boven of naar beneden? Ik heb hem maar naar boven gedaan, en dat paste. Dus ik ga ervan uit dat ie nu goed zit.

Thanks voor je hulp Sjoerd. Ik kan weer KM's maken....
 
ik heb hem wel in het engels voor je. Plastic ring naar boven. anders gaat hij er ook niet zo lekker in.
wat wordt het volgende project? hoeveel kms heb je nu? bij 20k wordt het weer lekker klussen.
even uit het hoofd:
-vsnaar
-rollers
-bougie
-carter olie
-klepjes
-luchtfilter element groot en klein.
-carter schoon ontstoffen

maar daar voor komen de remblokjes en banden nog langs. let op achter gaat hard! 8k zeker ff kijken. voor gaat bij mij heel lang mee. je hebt trouwens een ander merk bij motorport die goedkoper zijn voor voor en achter Yamaha €30 achter €55 voor. dat andere merk €31 achter €31 voor. Rempads zijn ook heel gemakkelijk zelf te doen. LET op niet te vastdraaien Handvast allemaal (17Nm) je zou denken dat het vaster moet helemaal omdat als je het los draait het een beetje vasgevreten zit. koop gelijk een potje kopervet dan krijg je je boutjes later makkelijker los.

Veel plezier!
 
ik heb hem wel in het engels voor je. Plastic ring naar boven. anders gaat hij er ook niet zo lekker in.
wat wordt het volgende project? hoeveel kms heb je nu? bij 20k wordt het weer lekker klussen.
even uit het hoofd:
-vsnaar
-rollers
-bougie
-carter olie
-klepjes
-luchtfilter element groot en klein.
-carter schoon ontstoffen

maar daar voor komen de remblokjes en banden nog langs. let op achter gaat hard! 8k zeker ff kijken. voor gaat bij mij heel lang mee. je hebt trouwens een ander merk bij motorport die goedkoper zijn voor voor en achter Yamaha €30 achter €55 voor. dat andere merk €31 achter €31 voor. Rempads zijn ook heel gemakkelijk zelf te doen. LET op niet te vastdraaien Handvast allemaal (17Nm) je zou denken dat het vaster moet helemaal omdat als je het los draait het een beetje vasgevreten zit. koop gelijk een potje kopervet dan krijg je je boutjes later makkelijker los.

Veel plezier!

Ik zit nu aan de 5.000 km. Dus kan nog even voort.
En als je mij het Engelse handboek kan leveren..nou graag! :}
 
Laatst bewerkt:
Je moet het idd ook leuk vinden. als je een drukke goed betaalde baan hebt en jeuk van techniek krijgt (om er aan te sleutelen) moet je hem zeker wegbrengen. maar als je hem voor olie verwisselen wegbrengt.... dat kost a een stuk meer en b je bent er echt meer tijd aan kwijt. maar goed ieder zijn ding.
 
Klopt, zelf doen is sneller en goedkoper. Maar heeft het zelf doen van de 3000 km oliewissels invloed op de fabrieksgarantie? Ik kan mij zo indenken dat de dealer het liever voor je doet en de fabrieksgarantie als argument gebruikt.
 
In geval van garantie moet je al het voorgeschreven onderhoud door de dealer laten doen, anders kan hij zich inderdaad beroepen op de onkunde van een ander. :)
 
Afgelopen week heb ik ook een X-Max aangeschaft uit 2007.
Hij ziet er nog als nieuw uit en rijdt ook zo.

Mijn vorige motorscooter was een Honda SH300 en dat beviel best goed.
Het enige nadeel was de bagageruimte. Vergeleken met de X-Max is die nihil

De X-Max heeft wel minder power, maar het blokje loopt wel wat rustiger.
Ook vind ik de wegligging stukken beter, met name de achtervering is veel minder
stuiterig en dus veel comfortabeler.

Ondertussen heb ik hier de nodige tips van het forum gelezen en ga lekker op pad
met de X-Max.

Nog even wachten op de nieuwe TomTom urban rider en dan komt er navigatie op.
Ik denk dat deze het beste te bevestigen is met een Ram mount aan de spiegel?
 
welkom hier! Veel plezier met de xmax, heb er ook net 1, ben er ook heel blij mee.

Bevestiging van je navigatie kan ook met iets grotere schroefjes van je rempotvloeistof potje.

Ik heb dit gezien bij een mede xmax rijder tijdens de scooterexpress meeting, zag er strak uit.
 
Laatst bewerkt:
Dank je Tim, jij ook veel veilige kilometers.

Ik heb even rondgekeken op de site van Ram Mount en de oplossing op het rempotje
is heel netjes, ze hebben ook een oplossing voor de Iphone, daar kan natuurlijk nog
meer mee dan met een TomTom Rider.
 
ik vind het veel geld voor een scooter met 20dkm,ik heb een 250 van 2009 gekocht en ben er content van alleen het zadel mocht een beetje lager zijn
 
Ben zojuist terug van de proefrit.
Rijdt dat effe lekker zeg.
Ook even met een majesty gereden en dat extra gewicht voel je zeker.
Ik vond het verschil in optrekken tussen de maar miniem.
Jammer dat de xmax al zoveel km heeft, mss maar effe blijven zoeken aar eentje met minder kilometers
 
Ben zojuist terug van de proefrit.
Rijdt dat effe lekker zeg.
Ook even met een majesty gereden en dat extra gewicht voel je zeker.
Ik vond het verschil in optrekken tussen de maar miniem.
Jammer dat de xmax al zoveel km heeft, mss maar effe blijven zoeken aar eentje met minder kilometers

Lekker he? Ik heb hem nu 2 maanden (4000km) en ben erg tevreden, doe een goed bod en hij is van jou!

Geintje natuurlijk! suc6 met de zoektocht
 
Ach de mijne heeft nu 23k gelopen ik beschouw hem nog als nieuw... misschien kan er nog wat van de prijs af. zoek eens uit wat hij er inruil voor krijgt. Als je handig bent vervang je de slijtonderdelen zelf. kan je in een dag doen en kost zo over de duim 150 eur inwendig. evt remblokjes en bandjes
bandjes 70ps remblokken 30/40 per set. tel uit je winst/verlies. afhankelijk hoe je rekent :P
 
ik zou proberen die 20k voor 2500 te kopen. 20k is echt niet zo gek veel hoor. Die man heeft er gewoon lekker op gereden. dat is jouw voordeel. weet je wel niet hoeveel afschrijving op een nieuwe zit. na 4mnd is die toch echt ook oud.
Moet er nou nog een NLD kenteken op? Kijk het anders aan als je tijd hebt daar is altijd winst uit te behalen (of hij is opeens weg :) )
 
Ik ga van de week ook even de olie vervangen. Het gekke is dat er in de gebruikershandleiding niks te vinden is over deze filter die onder het blok zit. Er staat duidelijk omschreven hoe je olie moet verversen alleen wordt er niks verteld over dat ene filtertje, raar maar waar!

Nou heb ik in de werkplaats handleiding gelezen dat het o ringetje om de bout wat onder het blok zit (bout van de oliefilter dus) telkens bij opening van deze oliefilter vervangen moet worden. Is dit nou echt nodig? Zo ja, weet iemand toevallig of deze ringen ook bij een DHZ zaak te koop zijn of dat ik deze speciaal bij de dealer moet bestellen?
 
Laatst bewerkt:
o-ring? Je bedoelt dat platte metalen ringetje? Anders haal je die bij een motorzaak...
bij een o-ring zie ik meestal een zwart rubberen ringetje voor me.
 
o-ring? Je bedoelt dat platte metalen ringetje? Anders haal je die bij een motorzaak...
bij een o-ring zie ik meestal een zwart rubberen ringetje voor me.

Dat weet ik dus nog niet, omdat ik deze ring nog niet voor me heb gehad. In het pdf bestandje staat het volgende:

Verwijder de oliefilterdeksel 1 en oliezeef (reinigen) 2
Plaats de nieuwe O-ring 3
Plaats de oliefilterdeksel na afloop er weer op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan