Sabre span krijgt een 2e leven

De zijspan ruit is uitgezaagd. Dat ging echt heel gemakkelijk met PET. Binnen een kwartier was het gepiept. De ruit was netjes aan weerskanten voorzien van een beschermlaag en dus was afplakken niet nodig. Het is heel mooi helder materiaal.

Ook heb ik de deur met scharnieren waar de ruit op vast komt, ontdaan van de witte lijm resten waarmee het bergingsbedrijf de resten van de ruit had vastgeplakt voor vervoer. Deze is verder gelukkig niet beschadigd.

Zaterdag wil ik eens gaan beginnen met het monteren van de ruit op de deur.
 
Vandaag hebben we nog even de achter/zijspanrem ontlucht. Dinsdag komen tank en zadel er op, en kunnen we de motor na het inbouwen van de accu weer starten.

Zijn er nog mensen die weten waar je luchtfilter materiaal vandaan kunt halen? Er zit nu zo'n sponsachtig materiaal van zo'n 15mm dik tussen twee raampjes. Dat zullen we zelf op maat moeten knippen? Weet nog dat zoiets ook in mijn brommer zat vroeger. Ten Kate maar even bellen...

Dan is het de bedoeling om woensdag avond de bak op het frame te gaan zetten. En kunnen we hem verder gaan afbouwen.
 
De zijspan ruit is uitgezaagd. Dat ging echt heel gemakkelijk met PET. Binnen een kwartier was het gepiept. De ruit was netjes aan weerskanten voorzien van een beschermlaag en dus was afplakken niet nodig. Het is heel mooi helder materiaal.

Ook heb ik de deur met scharnieren waar de ruit op vast komt, ontdaan van de witte lijm resten waarmee het bergingsbedrijf de resten van de ruit had vastgeplakt voor vervoer. Deze is verder gelukkig niet beschadigd.

Zaterdag wil ik eens gaan beginnen met het monteren van de ruit op de deur.

Wil je voor mij eens wat foto's maken van deze ruit?
Ik zit heel erg te twijfelen of ik ook een PET ruit ga halen.
Of dat er eentje laat maken van pexi iod. Ik weet al wel dat een ruit op maat laten maken (buigen, zegen en boren) een erg dure zaak word.
 
Ik kan er een foto van plaatsen, en dat zal ik ook zeker gaan doen. Maar er is geen verschil optisch met een lexaan of plexiglas ruit. Het is mooi helder materiaal, maar dan heel makkelijk te zagen en te boren. Wat dat doet met krasvastheid in de toekomst, dat zal die zelfde toekomst moeten uitwijzen. Maar ik weet zeker dat je 4 PET ruiten kan monteren tegen 1 op maat gemaakte.

Dan lijkt mij de keuze gemakkelijk. Er zit een goede beschermlaag op en na het monteren is het maar net hoe zuinig je er mee omgaat.

Ik heb nog een stukje over om een sportief ruitje te maken voor het VFR span.
 
Ik kan er een foto van plaatsen, en dat zal ik ook zeker gaan doen. Maar er is geen verschil optisch met een lexaan of plexiglas ruit. Het is mooi helder materiaal, maar dan heel makkelijk te zagen en te boren. Wat dat doet met krasvastheid in de toekomst, dat zal die zelfde toekomst moeten uitwijzen. Maar ik weet zeker dat je 4 PET ruiten kan monteren tegen 1 op maat gemaakte.

Dan lijkt mij de keuze gemakkelijk. Er zit een goede beschermlaag op en na het monteren is het maar net hoe zuinig je er mee omgaat.

Ik heb nog een stukje over om een sportief ruitje te maken voor het VFR span.


Van de week dan toch maar even die link opzoeken.
 
test motorfietsen
:?

En toen was er weer wat werk verzet door de heren Lasmoat en JFJ.

Na eerst de tankt er op te hebben gezet hebben we de bak op het frame gezet.
De echte afbouw kan nu dus gaan beginnen. Zaterdag maar weer eens verder...

Even een paar piccies:

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Fresh paint he.. Dat glimt nou eenmaal.

We hebben een nieuw RVS beugeltje gebogen voor het dakzeil. Het wordt iets lager dan de vorige en loopt mooi rond. Lasmoat gaat het Morgen allemaal even aan elkaar tiggen. Het aanmeten van het zeiltje moet toch nog gebeuren dus dan maar meteen wat mooier maken.
 
@ Kwastert, dat is om de problemen op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
He verdorie.. staat ie er nog net op..

Dan is je die topkoffer nog niet opgevallen ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan