Ducati SuperSport

Helaas gaat de 750ss van hierboven weg naar een Belg.
Het gaat om tientjes werk....maar de verkoper gaf aan dat het om een liefhebber ging..en niet de de laatste paar euros. Wat een onzin..geef dan aan dat je om het hoogste bod geeft..ipv een smoes van liefhebber.

@ bovengenoemde....Bedankt voor je PB
 
volgens mij moet je echt mijn sportje eens in overweging gaan nemen...

die staat al op mooie 5,5J 5 spaaks Marchesini's })
full
 
PB verstuurt omdat dit soort onderhandelingen niet op het openbare forum hoeven, maar ik schaam me niet voor de vraagprijs ;)

die is €2900,-
 
als dat ik er een paar keer (als het niet zo kostbaar was dan had ik het wel vaker gedaan) een circuitdagje heb meegepakt.
lichtvoetig fietsje met zijn marchesini's
full
 
open gefreesd koppelingsdeksel en het belangrijkste voordeel tov de modernere Duc's is dat deze koppeling alleen maar rinkelt als de koppeling ingetrokken is.
Dat geklapper bij stationair heeft deze helemaal geen last van.

Daarnaast is er wel meer niet helemaal meer standaard:

- voorvork is een instelbare ST4S vork met die gouden coating
- wielen dus licht gewicht Marchesini
- Carb een dubbele mikuni (hij loopt echt super soepel als je m vergelijkt met de de oude Weber)
- achterschokbreker is ook een moderner en instelbaar exemplaar.
- ketting en bandjes zijn nog fris, riemen en kleppen zijn zo'n 3000 km terug gedaan. Toen is het blok helemaal nagezien en zijn van de staande cilinder de klepgeleiders vervangen.
full
 
Dag mede SuperSport rijders,
Ik zoek een master cilinder voor mijn Koppeling want deze lekt helaas..
echter kan ik nergens een vinden op de interwebs, iemand enig idee welk type Brembo potje het is?
Of een andere manier om dit op te lossen door een keerring oid?
En ook is mijn voorpoot keerring (weer) lek, is dit een Ducati SS kwaaltje of heb ik gewoon kut voorpoten..
Het gaat trouwens op een SS 600 :]
 
Dag mede SuperSport rijders,
Ik zoek een master cilinder voor mijn Koppeling want deze lekt helaas..
echter kan ik nergens een vinden op de interwebs, iemand enig idee welk type Brembo potje het is?
Of een andere manier om dit op te lossen door een keerring oid?
En ook is mijn voorpoot keerring (weer) lek, is dit een Ducati SS kwaaltje of heb ik gewoon kut voorpoten..
Het gaat trouwens op een SS 600 :]

Brembo PS13 is waarschijnlijk het type pomp. Daar zijn revisiesetjes (ebay) voor maar controleer eerst goed of het echt de PS13 is.
 
Die pomp is waarschijnlijk al minstens 20 jaar oud. Revisie is leuk, maar het ding blijft oud.
Leuke gelegenheid om te upgraden naar een wat betere pomp (radiaal).

Als steeds dezelfde poot lek gaat, zou ik denken aan beschadiging op de binnenpoot waaardoor de keerring op zijn beurt beschadigd raakt.
Reviseer je de voorvork zelf of laat je het doen?
 
Die binnenpoten van een SS hebben niet de beste kwaliteit chroom er op zitten.
Waarschijnlijk kan je er wel krasjes in voelen in de lengterichting.

Het is niet toevallig dat ik in mijn sport een vork van een ST4S heb zitten en niet van een SS... Heb ik wel gehad, maar na een paar keer na elke winterstop de keeringen te hebben moeten vervangen was ik er wel klaar mee
 
Heb je hem inmiddels al gevonden? Ik heb hem hier als PDF. Stuur maar een pb met je e-mail adres dan stuur ik een wetransfer link.
 
De 750 sport is en was zeker een optie.
Echter...ik ben een jaar trg verhuisd. En we besloten een jaar te gaan wonen en te kijken hoe en wat.
Een klein half jaar trg begonnen met offertes opvragen enzo.
Nu zitten we in de afrondende fase en kan het niet maken naar mn vriendin om dan serieus geld uit te geven voor een brommert.
Jammer...maar een grotere uitbouw,vloerverwarming en keuken vind ik net ff meer prio hebben.
Daarom een max bedrag gesteld.

Heb er nog niet echt op gereden. Komt omdat ik hem nog niet verzekerd heb ivm rijbewijs kwijt... |(
 
Yup, die heb ik dus ook, zwaar irritant al die talen door elkaar.

Gefeliciteerd met je 900SS :)

Misschien overbodig maar let je op dat je hem schorst of gewoon wel verzekerd? Je hebt volgens mij geen rijbewijs nodig om hem te verzekeren. Ik ben helaas ervaringsdeskundige; 380 euro afgetikt voor een motor die in delen in de schuur lag. Gewoon vergeten te schorsen...
Ze hoeven je dus niet op de openbare weg te spotten maar het wordt gewoon in het register van de RDW gecheckt...
 
Nou...het zit zo. Mn rijbewijs ben ik een tijd trg5 verloren. En nooit een nieuwe aangevraagd. Stomstom. Dus vrijdagavond mn ouwe gebeld. En die heeft hem op zijn naam staan sinds zaterdag. En sinds gisterochtend keurig verzekerd.
Gisteravond laat een rijbewijs aangevraagd.

Komt mn collega met de opmerking...hij kan ook dmv paspoort op je naam...

Godver...hele gedoe voor niks haha.
Naja..niks. toch een nieuw rijbewijs as maandag.
 
Zal mij trouwens ff voorstellen. Wel zo netjes..

Heet Sebastiaan, woon in Heiloo (bij Alkmaar), 36 jaar jong :+ en heb 1 kleine van 2.5 en de 2e is in de maak :P

Begonnen op mn 18e met brommerrijbewijs en eigenlijk altijd sindsdien brommers gehad.
Begonnen met eebn mbx125 en zo opgekrabbeld. Van 1 tot 4 cilinders, twins, squarefour, 2 takt en 4 takt. Geen vro's gedaan maar wel jaren gewerkt bij/voor MSL als medewerker technische keruing, voorrijder en baancomissaris. Zelf ook jaren geraced en niet onverdienstelijk. Leuke prijzen gewonnen. Maar helaas ook vergane glorie :')

Mn laatste brommer (een 4 cilinder 2 takt 500 cc>>560 CC laten boren) heb ik meer aan gewerkt dan gereden..maar was ook bewust. Ik wilde de snelste rg500 van nederland hebben. Leuk ding, retegevaarlijk en lettelijk een bom gezien de plof riskanter is bij een 2 takt.
Na een aanvaring met een agent het ding verkocht. Vorig jaar een 750 kawa gehad...maar na 300 km verkocht. Hok 1e klas. |(

Nu dus aan de duc. Vind een 748/916 ook mooi..maar budget laat het ff niet toe.
Nogmaals..de verbouwing heeft ff prio
 
Terug
Bovenaan Onderaan