Ducati-Topic deel 65 * CAPIREX EDITIE *

Status
Niet open voor verdere reacties.
je hebt de ST4 met 916blok, de ST4 met 996 blok ( grotere inhoud, verder redelijk gelijk) de ST2 met watergekoelde 2 klepper en de ST3 met watergekoelde 3 klepper ( modernste van de gang)

Als je handig bent kun je veel zelf hoor, kijk maar naar Rob Troost, doet op het reviseren na alles zelf, scheelt een kluit.

MAar weet niet hoe handig je bent.

Mwa probeer nu het onderhoud te doen van mijn Div, nog veel leren. Ik werk zelf met computers dus is wel even wat anders. ;)

ST4=916cc 4 klepper
ST4s=996cc 4klepper(Olins achter, div carbondelen, startblokering en nog wat kleine dingen
ST3=944cc 3 klepper
ST2=944cc 2klepper
Ze worden niet meer gemaakt

Dankje!

Allemaal bedankt voor de info trouwens, ik kwam een ST4 tegen op vakantie en was gelijk verliefd. Daarom kijk ik vast even rond voor over een jaartje :)
 
Hallo,

Heeft er toevallig iemand van dit topic een Ducati St 2/3 of 4? Ik zou graag willen weten wat deze ongeveer in het jaar aan onderhoud kosten als iemand dat bijhoud.

Kzie wel of er reactie komt :)

Hier een ST2 uit 98 in de schuur. In april gekocht met 83k km, staat nu 94k op.
Vorige eigenaar heeft er behoorlijk geld aan uitgegeven qua onderhoud, daar pluk ik nu de vruchten van O-)

Vorige eigenaar gaf aan dat het blok nog niet is gereviseerd, maar het lijkt toch wel open te zijn geweest al. Met een beetje mazzel loopt ie niet net de 100k km in elkaar :+

Wat rijden betreft: het zijn vreselijk ondergewaardeerde motoren. Je kunt er heerlijk mee vegen, en het zit op lange ritten ook prima. Ideale SportTourcombi dus :] :] :]

Al blijft de echte liefde toch wel mijn 900 SL *O* *O*
 
Hahaha grappenmaker :+ Eenmaal ducati, altijd ducati :}
Denk je dat......

Wacht maar af totdat je de onderhoudskosten voor de kiezen krijgt.... dan wordt je geduld op de proef gesteld... en behoorlijk ook....

Ohja, de mijn heeft de nodige ondrgaan en is nu perfect in orde.... 97K en er komen mondjesmaat de kilometers bij....

Net wezen sleutelen aan de bimmer... en... geen KVS verlies meer bij de thermostaathuis....20min werk.
 
Denk je dat......

Wacht maar af totdat je de onderhoudskosten voor de kiezen krijgt.... dan wordt je geduld op de proef gesteld... en behoorlijk ook....

Ohja, de mijn heeft de nodige ondrgaan en is nu perfect in orde.... 97K en er komen mondjesmaat de kilometers bij....

Net wezen sleutelen aan de bimmer... en... geen KVS verlies meer bij de thermostaathuis....20min werk.

De eerste 1200 euro aan onderhouds kosten zitten er al op :X en nu sta ik weer met een kapotte spanningsregelaar. Maar als het eenmaal rijd wil ik echt niks anders meer :Y
 
zo, terug van vakantie... geen zin/tijd om 40 pagina's bij te lezen, heb ik nog iets gemist?

bij deze nog even een mooie toevoeging voor de OP! :9

full


:W
 
De eerste 1200 euro aan onderhouds kosten zitten er al op :X en nu sta ik weer met een kapotte spanningsregelaar. Maar als het eenmaal rijd wil ik echt niks anders meer :Y
SR.... rond de 100 euro.... of via e-bay voor de helft....shindengen sh673-12 voor het zware werk.

En onderhoud.... was een keer meer dan het dubbele kwijt maar dat was 3 jaar geleden... en nu... olie/filter en niks meer... dus smeer je dat uit over de 3 jaar dan valt mee, en ik ben het allang 'vergeten'....... maar mooi lopen dat 'ding' van mij..... :} :}
 
SR.... rond de 100 euro.... of via e-bay voor de helft....shindengen sh673-12 voor het zware werk.

En onderhoud.... was een keer meer dan het dubbele kwijt maar dat was 3 jaar geleden... en nu... olie/filter en niks meer... dus smeer je dat uit over de 3 jaar dan valt mee, en ik ben het allang 'vergeten'....... maar mooi lopen dat 'ding' van mij..... :} :}

Die shindengen sh673 is het spulletje wat nu doorgefikt is :+ Bovendien, hobby`s mogen geld kosten toch? :)
 
Die shindengen sh673 is het spulletje wat nu doorgefikt is :+ Bovendien, hobby`s mogen geld kosten toch? :)
Uiteraard.... maar moet wel te overzien zijn.....

Ik ga er vanuit dat de mijne weer een ton meegaat zonder noemenswaardige reparaties. En vorig jaar 100,- euro aan olie/filter en 15 euro aan K&N olie......dit jaar niets...... _O-

SR is een bekend fenomeen... dingen krijgen het behoorlijk voor de kiezen.....
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard.... maar moet wel te overzien zijn.....

Ik ga er vanuit dat de mijne weer een ton meegaat zonder noemenswaardige reparaties. En vorig jaar 100,- euro aan olie/filter en 15 euro aan K&N olie......dit jaar niets...... _O-

SR is een bekend fenomeen... dingen krijgen het behoorlijk voor de kiezen.....

Zelfs geen benzine, t arme ding ;(
 
Zelfs geen benzine, t arme ding ;(
Onderhoudskosten....niet de rij= benzine kosten... met die 400km van mij eigenlijk niet de moeite bij een gebruik van 1:20..... _O-

Trouwens wat spot jij veel ducati's hier in Hengelo.....maar hou er rekening mee dat hier nauwelijks bezitters zijn die op de dcn forum danwel actief lid zijn.....

Veel bebben tabak van de club vanwege het feit men altijd ver moet rijden voor de dcn aktiviteiten... wordt hier toch niets georganiseerd....en

wij rijden hier zo duitsland in ipv dat geknoei hier.... :}
 
Laatst bewerkt:
Onderhoudskosten....niet de rij= benzine kosten... met die 400km van mij eigenlijk niet de moeite bij een gebruik van 1:20..... _O-

Trouwens wat spot jij veel ducati's hier in Hengelo.....maar hou er rekening mee dat hier nauwelijks bezitters zijn die op de dcn forum danwel actief lid zijn.....

Veel bebben tabak van de club vanwege het feit men altijd ver moet rijden voor de dcn aktiviteiten... wordt hier toch niets georganiseerd....en

wij rijden hier zo duitsland in ipv dat geknoei hier.... :}

Kan t ook niet helpen dat ik daar nogal regelmatig kom ...
Maar als het helpt: zag vandaag rond 5 uur/kwart over 5 ook nog een CB500 met MF-sticker bovenaan de afrit Enschede-Zuid (vanuit ri. Hengelo).
Als weerwoord zul jij nu wel komen met de mededeling dat dit het verkeerde topic is om zo'n bakkie te melden :+

Maar v.w.b. Dld heb je gelijk, daar rijdt het, op de Nederlanders na die niet weten dat je er 100 mag :X , een stuk relaxter :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Kan t ook niet helpen dat ik daar nogal regelmatig kom ...
Maar als het helpt: zag vandaag rond 5 uur/kwart over 5 ook nog een CB500 met MF-sticker bovenaan de afrit Enschede-Zuid (vanuit ri. Hengelo).
Als weerwoord zul jij nu wel komen met de mededeling dat dit het verkeerde topic is om zo'n bakkie te melden :+

Maar v.w.b. Dld heb je gelijk, daar rijdt het, op de Nederlanders na die niet weten dat je er 100 mag :X , een stuk relaxter :] :] :]

Ik was niet op de motor..... op de Union....... :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan