Het Grote Nijmegen e.o. Topic Deel XIV: Natuurplaatjes topic

@ramon= was nog ff bij je in de zaak voor een beugel voor de MIO van michael de ex tomos boy, maar je was weer te druk met ouwehoeren in de werkplaats.( heb wel lekker de korting gepakt)

Heb je ramon-korting gehad O-)

Bah blijft een vies woord korting _O-

Maar zag je inderdaad wel,stond even met een ex-collega te praten over de motor.

Hij vond het een mooi ding...

alleen we triest nadag die zijn motorrijbewijs had gehaald ging hij een proefrit maken met een gsx-r 750 en is toen tenval gekomen in een bocht met circa 30-40 km/h met als gevolg dat die een dwarslaesie heeft nu

triest als je bedenkt dat die gewoon even oud is als mij en nu dus permanent in een rolstoel zit voor de rest van zijn leven. :/
 
ziet er erg vet uit dat gebied :9~

foto rijk als ik het zo snel zie ;)

heb alleen even iets anders aan me hoofd....

een ex die niet goed kan begrijpen dat het uit is tussen hun en nu dus ook dreigementen richting mij begint te uiten :N

Maargoed ik denk dat meneer gewoon zo moet verder gaan want vandaag had die iets van iemand had ''ons'' samen gezien en hij wou uitleg daarover en zei dat die wel wist wie ik was en wat ik allemaal deed.

:W

Zal toch spijtig zijn als ik hard handig moet duidelijk maken dat ik niet van deze geintjes houdt
 
ziet er erg vet uit dat gebied :9~

foto rijk als ik het zo snel zie ;)

Er zijn er hier verschillende in de buurt, ben toevallig net nog aan het inlezen over een gebied wat meer zuidelijker ligt (nabij Kerpen), is iets kleiner, maar ook daar weer spookdorpen. (naast de spookkazernes, kloosters, spoorwisselgebieden... dat betreft kan je als Urban Explorer hier wel je lol op :Y )


heb alleen even iets anders aan me hoofd....

een ex die niet goed kan begrijpen dat het uit is tussen hun en nu dus ook dreigementen richting mij begint te uiten :N

Maargoed ik denk dat meneer gewoon zo moet verder gaan want vandaag had die iets van iemand had ''ons'' samen gezien en hij wou uitleg daarover en zei dat die wel wist wie ik was en wat ik allemaal deed.

:W

Zal toch spijtig zijn als ik hard handig moet duidelijk maken dat ik niet van deze geintjes houdt

De beste manier om daar van af te komen is vooral niet laten intimideren en verder nergens op reageren. Dan gaat voor hem ook snel de lol er af en heb jij geen gezeik aan de kop als je hem aanraakt met je handschoenen nog aan. Zulke welles-nietes spelletjes heb je toch geen zin in?
 
zal mezelf even voorstellen,

Naam is Jefta, Ik lees al een poosje mee hier.
Ik woon in Arnhem(nee niet voor vitesse)
Ik werk onder andere in Nijmegen. dus ben daar regelmatig(zowiezo is Nijmegen maar 12 minuten van mijn huis vandaan)
Ik zit slechts enkele weken/maanden op dit forum en rij erg graag erg veel! (30.000-35.000km p/jr)
Dat doe ik op mijn trouwe fietsje een BMW K1300S
[afbeelding]

Het lijkt me erg leuk om regelmatig mee te kunnen rijden met ritjes met leden van het Nijmegen Topic als jullie dat toestaan aan een Arnhemmer ;) Ik hou van sportief rijden maar kan ook erg genieten van het tempo van een grotere groep.

meer weten? ---> vragen 8-)

greetz Jefta

gij zijt welkom :W

ziet er erg vet uit dat gebied :9~

foto rijk als ik het zo snel zie ;)

heb alleen even iets anders aan me hoofd....

een ex die niet goed kan begrijpen dat het uit is tussen hun en nu dus ook dreigementen richting mij begint te uiten :N

Maargoed ik denk dat meneer gewoon zo moet verder gaan want vandaag had die iets van iemand had ''ons'' samen gezien en hij wou uitleg daarover en zei dat die wel wist wie ik was en wat ik allemaal deed.

:W

Zal toch spijtig zijn als ik hard handig moet duidelijk maken dat ik niet van deze geintjes houdt


eerst heb je het over een ex en dan over "meneer" :?



wat een geil motorweer vandaag he :9
hopelijk warmt de aarde snel genoeg op dat het de komende 3 maanden gewoon zomer blijft ipv herfst :Y
 
voor vandaag weer een natuur foto maar geen **** vrouwen.. dus gewoon een pic uit de natuur:

WhereTreesComeFrom-thumb.jpg
 
eerst heb je het over een ex en dan over "meneer" :?



wat een geil motorweer vandaag he :9
hopelijk warmt de aarde snel genoeg op dat het de komende 3 maanden gewoon zomer blijft ipv herfst :Y

lees het stukje eens goed...... meneer=ex :P haar ex niet de mijne :P

herfst overslaan dacht het niet 8-)
 
Deze gast zat vanmiddag bij ons op het terras.

full


Bidsprinkhaan volgens mij van het merk Kawasaki, maar ik ben atheïst dus heb er geen verstand van.
 
Laatst bewerkt:
Wel weer heftig om die foto van Bart weer te zien.. Zet je toch weer ff aant denken.. Net nog ff gecrosst.. Binnekort me Fazer weg voor nieuwe ketting en tandwielen :)
 
zijn die kazernes en andere gebouwen allemaal leeg dna?

ja, daar staan er een paar van leeg. Zijn nog we omheind.. maar goed, daar laat ik me niet zo door kennen als ik er kijken wil.

Dit hier is een onderdeel van een enorm groot complex en staat he-le-maal leeg :Y Moet hier zelf ook nog eens gaan kijken

full
 
idd toffe lokatie die mars shit en ghost-towns... wat willen de gerrie's hier maken dan? of vraag ik nu iets heel doms _O-
 
Wat meuk van dit seizoen in elkaar geplakt. Laatste filmpje met matige kwaliteit... volgend jaar nieuwe cam *O*
KLIK Stukje cpz, wat dagelijkse kost met poser en een stukje nordschleife met me neefje.
:W
 
idd toffe lokatie die mars shit en ghost-towns... wat willen de gerrie's hier maken dan? of vraag ik nu iets heel doms _O-


die ghosttowns worden afgegraven voor bruinkool (wordt een groot meer over 7 jaar) en dat kerkgebouw staat gewoon leeg.. proberen ze al jaren te slijten en ze komen er maar niet van af. Volgens de 'legende"is er een jaar of 65 geleden wel wat geexperimenteerd op dat laatste terrein (althans, zo gaat het verhaal)
 
wat kost dat?

was prijs op aanvraag, EUR 298.000 (incl de 11Ha grond en alle gebouwen) is er voor betaal din 2008, de eigenaar biedt het nu zelfs aan voor een klassieker, een groot huis of een yacht zal eens kijken of ik die fotoserie er nog van kan vinden, is echt groot daar
 
Laatst bewerkt:
hoe heet dat terein dan\?
en welke legende :)

die ghosttowns worden afgegraven voor bruinkool (wordt een groot meer over 7 jaar) en dat kerkgebouw staat gewoon leeg.. proberen ze al jaren te slijten en ze komen er maar niet van af. Volgens de 'legende"is er een jaar of 65 geleden wel wat geexperimenteerd op dat laatste terrein (althans, zo gaat het verhaal)
 
hoe heet dat terein dan\?
en welke legende :)


Hier staat een verslag (met pix) van een stel Urban Explorers

Na vier jaar bouwen werd het klooster St. Jozefsheim in 1913 in gebruikgenomen door de broeders van Fransiscus. Het bestond uit een kapel, kantoor, school en twee andere gebouwen. In het klooster leefde ongeveer 600 mensen waarvan de meeste mentaal en psychisch ziek waren. Door de opkomst en druk van de nazi’s vertrokken de broeders van Fransiscus op 23 mei 1937 uit het klooster.

Door een nieuwe wet in 1939, die inhield dat elke onbekwame nieuwgeborene geregistreerd moest worden, werd het klooster een speciaal kindertehuis en kreeg het de naam "Kinderfachabteilung Waldniel". In werkelijkheid werd het een centrum voor diegenen die niet welkom waren in Nazi-Duitsland. Toen op 1 oktober 1939 Adolf Hitler de volledige macht kreeg over Duitsland werd het tehuis dan ook een euthanasiecentrum dat moest leiden tot de uiteindelijke oplossing.
De eerst leidende arts in het centrum was Georg Renno maar hij werd al snel overgeplaatst naar de Hartheim instituut. Uiteindelijk werd hij na de oorlog verantwoordelijk gesteld voor het doden van 28.000 mensen. Zijn vervanger in Hostert was Hermann Wesse.
In Hostert zijn tussen de periode 1939 en 1943 512 mensen gestorven waaronder 128 kinderen. Bij zeker 30 kinderen staat vast dat ze via een overdosis aan luminal in het euthanasie programma zijn vermoord.

In 1952 zijn de gebouwen teruggegeven aan de Fransiscus Orde die het in 1955 aan het Engelse leger verkochten. Tot 1963 gebruikte de Engelsen het als een militair ziekenhuis. Daarna werd het omgebouwd tot een school genaamd Kent School. Uiteindelijk zaten er 1400 kinderen op school waarvan 270 op het internaat, de rest werd per bus naar school gebracht. Elke dag reden er dan ook 50 bussen naar de school en was er zelfs een speciaal busstation op de locatie gebouwd.
In 1992 is de school gesloten, sindsdien staat het leeg en is het te koop.

Over het algemeen zijn de inwoners van de dorpen erg gelovig en er wordt dus ook geloofd dat door de Nazi-praktijken een vloek rust op het gebouw.

Vloek of niet, voor een euro wil ik die zooi wel hebben... next indoor MFMM locatie is gevonden
 
Laatst bewerkt:
was prijs op aanvraag, EUR 298.000 (incl de 11Ha grond en alle gebouwen) is er voor betaal din 2008, de eigenaar biedt het nu zelfs aan voor een klassieker, een groot huis of een yacht zal eens kijken of ik die fotoserie er nog van kan vinden, is echt groot daar

wtf! das toch geen drol! :N
 
en je bent niet eens blondt ;-)

zo eerst eens mijn klassieker aanzwengelen en de neus richting een spookdorp gaan zetten :Y Heb weer een nieuwe ontdekt die nog redelijk in takt schijnt te zijn *O* Niets mooier als een half gesloopt dorp waar je mooie plaatjes kan schieten en door heen kan gaan

Ik zou heel graag een keer mee gaan :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan