Nieuwe helm HJC R-PHA 10

Ik heb maar 1 ervaring met HJC en dat is dat het best een prima helm is voor de prijs die je er voor betaald. Maar het is zeker geen geen top-helm. Het geintegreerde zonnevizier werkte overigens perfect.
Alleen vond ik hem veel lawaai maken en het vizier sloot niet goed af met als gevolg regen binnen het vizier. Hij was ook niet zo goed afgewerkt en had al heel snel slijtagesporen op de binnenvoering. De accessoires zoals een extra kapje voor je kin en zo waren gewoon van slechte kwaliteit en snel kapot.
Ik heb hem een jaar gedragen en heb toen een andere gekocht. Ik hoef geen HJC meer. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring. Mijn buurman heeft al 6 jaar een HJC en is er dik tevreden over.
Maar mijn budget is inmiddels wat hoger dus kon ik een Arai kopen.
(ik had een HJC FS-10 smoke III overigens)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ben opzoek naar een nieuwe helm. Zo heb ik men oog laten vallen om een HJC helm, namelijk de HJC R-PHA 10. Een vrij recent model.

Heeft iemand deze helm ook gekocht? En wat zijn jouw ondervindingen qua geluidsdemping, ventilatie en algemeen comfort.

Hier een link naar de HJC helm
HJC Europe | Casque Moto - Accessoires de Moto - Motorcycle

Heb een ECE R 22-05,

Was geen dure, maar wel een klote helm. Vizier dicht totaal niet af en de zijwind blaast je wenkbrouwen van je hoofd, maakt daardoor veel lawaai en ondanks dat het een open helm is beslaat hij heel snel.

:N
 
Ik heb maar 1 ervaring met HJC en dat is dat het best een prima helm is voor de prijs die je er voor betaald. Maar het is zeker geen geen top-helm. Het geintegreerde zonnevizier werkte overigens perfect.
Alleen vond ik hem veel lawaai maken en het vizier sloot niet goed af met als gevolg regen binnen het vizier. Hij was ook niet zo goed afgewerkt en had al heel snel slijtagesporen op de binnenvoering. De accessoires zoals een extra kapje voor je kin en zo waren gewoon van slechte kwaliteit en snel kapot.
Ik heb hem een jaar gedragen en heb toen een andere gekocht. Ik hoef geen HJC meer. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring. Mijn buurman heeft al 6 jaar een HJC en is er dik tevreden over.
Maar mijn budget is inmiddels wat hoger dus kon ik een Arai kopen.
(ik had een HJC FS-10 smoke III overigens)
vergelijkbare ervaring en mening met de HJC FS-10 smoke II hierzo
Ik was op zich wel te spreken over de kwaliteit van de binnenvoering en accesoires als zonnevisier, verwisselbare neus en kin-kapjes etc.
Maar de dual-stage visier sloot gewoon niet af wat erg veel windruis opleverde en inderdaad regen aan de binnenkant van het visier
Rij nu met volle tevredenheid met een Shoei XR1000
 
Ik heb de R-PHA 10 Club ( met goud ) en deze helm bevalt mij echt heel goed!.

heb er nu ongeveer 3000km mee gereden

de helm wordt compleet geleverd. met transparant en smoke vizier, neus opzet stuk en kin stuk, welke voor mij ideaal is ivm lenzen, en ik nu dus geen vervelende luchtstroom door mijn helm heb. ook zit er pinlock in alle vizieren van dit type en deze zit er ook bij.

wat betreft geluid. moet ik zeggen dat het een stuk minder is dan mijn vorige shark helm, maar ik heb wel altijd oordoppen in, want zonder vind ik het toch te lawaai-ig.

de binnenstukken zijn allemaal eruit te halen en te wassen.

en ik vind het gewoon een hele vette helm 8-)
 
Ventilatie is heel erg goed, er lopen luchtkanalen door de helm heen en je voelt een lekker briesje op je hoofd als je de bovenste ventilatie open zet. hier een fototje van mijn R-PHA

full
 

Heb een ECE R 22-05,


Was geen dure, maar wel een klote helm. Vizier dicht totaal niet af en de zijwind blaast je wenkbrouwen van je hoofd, maakt daardoor veel lawaai en ondanks dat het een open helm is beslaat hij heel snel.

:N

Dat is het keurmerk :9

Hjc is qua prijs/kwaliteit een hele goede helm. Ze hebben modellen van €119,- en van €400,- dacht ik..?
Je moet geen stille helm verwachten, en ook niet 1 die 5 jaar perfect blijft zitten.
Oordopjes en 1 of 2 keer een nieuwe binnenvoering ( of de Fs-11 die de wangstukken 'opblaasbaar heeft ) kopen.
Dan heb je voor niet teveel geld, een goede helm :Y
 
Heb een ECE R 22-05,

Was geen dure, maar wel een klote helm. Vizier dicht totaal niet af en de zijwind blaast je wenkbrouwen van je hoofd, maakt daardoor veel lawaai en ondanks dat het een open helm is beslaat hij heel snel.

:N

Maaaaar er wordt hier gevraagd naar de ervaringen met de R-PHA.
 
Klopt, de meesten geven antwoord op oude modellen terwijl het hier om een nieuw model gaat anno 2010 enwel de R-PHA 10.
 
vergelijkbare ervaring en mening met de HJC FS-10 smoke II hierzo
Ik was op zich wel te spreken over de kwaliteit van de binnenvoering en accesoires als zonnevisier, verwisselbare neus en kin-kapjes etc.
Maar de dual-stage visier sloot gewoon niet af wat erg veel windruis opleverde en inderdaad regen aan de binnenkant van het visier
Rij nu met volle tevredenheid met een Shoei XR1000

Idem hier, ook een FS-10. Vrij lawaaiig en de extra onderdelen gaan gewoon snel kapot. Zegt niks over de kwaliteit van dit nieuwe type helm maar ikzelf zou geen HJC meer aanschaffen en een type/merk hoger gaan. Neemt niet dat de value for money best ook is.
 

Nou aangezien de TS geen ouwe HJC helm van wil kopen maar een nieuw model van 2010 wil kopen van 380 euro, heeft hij toch niks aan het verhaal dat jou HJC helm ruk was. correct me if im wrong.

wat jij zegt slaat totaal niet op de R-PHA, Ik heb gauw last van wind in mijn helm omdat ik lenzen draag, daarom moet voor mij een helm ook goed afdichten, met deze helm heb ik zelfs met 270 geen last van tocht

maar je mag best zeggen dat je HJC helm K*t was hoor, maar daar is de TS toch niet bij gebaat.
 
Helmen blijft een persoonlijk iets. Bij de persoon A zit het merk A beter dan bij persoon B. Terwijl merk B bij persoon A niet lekker zit en bij persoon B wel.

De duurdere merken en volgens vele de betere merken als shoei enz passen mij wel maar vind ik niet lekker zitten, terwijl HJC bij mij goed zitten en lekker aan voelen.
 
Ik wilde deze R-pha ook kopen aangezien mijn goede ervaringen met de FG-15.
Aangezien ik een S-je nodig heb ben ik deze eerst maar gaan passen aangezien de M een tikje te ruim zat. Blijkt dus dat de helm met 2 verschillende buitenschalen is geproduceerd en die van de S voor mij net te klein is waardoor mijn neus er niet in past :')

Erg jammer dus maar degenen die hem via internet willen bestellen moeten hier even op letten.
 
Hoi,

Ik ben opzoek naar een nieuwe helm. Zo heb ik men oog laten vallen om een HJC helm, namelijk de HJC R-PHA 10. Een vrij recent model.

Heeft iemand deze helm ook gekocht? En wat zijn jouw ondervindingen qua geluidsdemping, ventilatie en algemeen comfort.

Hier een link naar de HJC helm
HJC Europe | Casque Moto - Accessoires de Moto - Motorcycle

Probeer een Scorpion exo-1000 ik ben er zeer over te spreken, de ventilatie werkt perfect
en weinig tot geen last van windruis.
 
Heb een ECE R 22-05,

Was geen dure, maar wel een klote helm. Vizier dicht totaal niet af en de zijwind blaast je wenkbrouwen van je hoofd, maakt daardoor veel lawaai en ondanks dat het een open helm is beslaat hij heel snel.

:N

Deze dingen heb ik ook met mijn HJC helm. Niet helemaal zoals het hoort.
 
HJC Europe | Motorradhelme - Motorradzubehör - Motorräder

Rechts beneden zie je twee testen waaronder testwinnaar in de meest recente test van Motorrad. Ik begrijp wel wat de meeste mensen zeggen over oudere modellen van HJC, maar ik denk wel dat HJC een hele grote stap heeft gemaakt met deze helm. Ik ben hem zelf ook gaan passen in de motorzaak en de pasvorm was voor mij in iig heel erg goed, heel goed aansluitend met rondom een gelijk verdeelde druk/aansluiting. Verder zeer compleet geleverd en ook nog een van de lichtere helmen op de markt. Enigste reden dat ik hem nog niet heb gekocht omdat ik de designs niet top vind (zoals bijvoorbeeld sommige Shoei's) De Spies replica mag er wel wezen, maar ik hoef geen lap Texas achter op me helm en ben ook geen Spies wannabee, dus ik wacht nog even om te kijken of ze nieuwe design krijgen in 2011.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ben opzoek naar een nieuwe helm. Zo heb ik men oog laten vallen om een HJC helm, namelijk de HJC R-PHA 10. Een vrij recent model.

Heeft iemand deze helm ook gekocht? En wat zijn jouw ondervindingen qua geluidsdemping, ventilatie en algemeen comfort.

Hier een link naar de HJC helm
HJC Europe | Casque Moto - Accessoires de Moto - Motorcycle

Test winnaar in Motorrad in de €300 - €500 catagorie ( Motorradhelme: Test, Kaufberatung, ECE-Norm, Kommunikation | MOTORRAD 14/2010 ). Kan dus nooit slecht zijn. Ik moet volgend seizoen een nieuwe helm en het gaat tussen deze en een Shoei XR1100. Ik heb die Shoei al geprobeerd. Zit als gegoten maar als de HJC dat ook doet, wordt het de HJC. Die vind ik mooier en hij is ook nog eens goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Heb gister bij Ten Kate ook een aantal helmen van HJC gepast. Die Spies replica (FS-15) vind ik aan de onderkant niet goed aansluiten.
Die R-Pha10 heeft het daarentegen wel. Sluit goed aan en zat best goed. Geen idee hoe het op de motor zit met geluid en wind. Best mooie helm ook die R-pha (wit/goud/zwart).

Ik rij momenteel met een Shoei X-spirit 2, glory. Die heeft een hele goed aansluiting om mijn hoofd. Deze is alleen 2x zo duur dan de HJC. Zit er aan te denken om een tweede helm te kopen voor de race. Vandaar dat ik de HJC R-pha ook heb gepast.

Zoals hierboven al gezegd, denk ik dat de ene (HJC) de andere niet is en zeker niet te vergelijken met de oudere modellen.

Ik blijf dit topic volgen.
 
Laatst bewerkt:
OK, late reactie maar misschien toch nuttig.
Ik heb de R-PHA 10 sinds augustus dit jaar en hij bevalt bijzonder goed. Ik heb hiervoor Arai Condor en Shuberth S1 pro gehad maar per saldo bevalt de HJC me het beste. Qua geluid niet zo stil als de Shuberth maar het komt best redelijk in de richting. Vergeet niet dat een slechte pasvorm ook nadelig is voor de hoeveelheid geluid bij de oren. En qua pasvorm, maar dat is heel persoonlijk, is dit voor mij een van de beste helmen. De afwerking is van een behoorlijk hoog niveau en wat me vooral opvalt bij het dragen is het gewicht. De helm voelt heel licht aan. De sluiting van het vizier is heel solide en eenvoudig te bedienen met handschoenen aan. Het vizier is eenvoudig te verwisselen en de helm wordt geleverd met extra smoke vizier en een kinstuk.

Kortom, zeer tevreden met deze helm. En qua design... Zwart pas overal bij. :+
 
Tja, of de HJC wel of niet goed is, een helm kun je nooit op het plaatje in de folder of het advies van iemand anders kopen.

Ga passen. De op jóuw bolletje best passende helmen zijn degenen waar je uit moet kiezen, dat zijn de veilgste helmen die je kunt kopen, niet de mooiste of wat dan ook......
 
ik rij met een hjc drago (fs 15 geloof ik) en deze bevalt prima , hiervoor reed ik
met een scheubert systeem helm op een racer en deze helm was toch wel erg zwaar

ondertussen heb ik oordoppen in en is de demping dus geen probleem en op het circuit
rij je toch met de db killers, vindt de prijs kwaliteit verhouding prima
 
Sinds kort in het bezit van deze helm en het bevalt zeer goed tot nu toe.
De afwerking is zeker een sterk punt geworden en niet te vergelijken met oudere typetjes.
:W



full
 
Terug
Bovenaan Onderaan