De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Vandaag nog effe tegen een echt flinke wind in getest. Plat erop 150 kmh op de teller
terwijl hij 800 km gelopen heeft. Zal morgen eens de andere kant op testen :)

120 kmh op de teller staat ie net voorbij de 7000 toeren.

Stond ook in dat de remmen niet echt fel waren

Waarom moet een rem 'fel' zijn ?? Wat een onzin. De remmen
op de CBR 250 zijn uitstekend.

Met dit soort info wil je gewoon niet deze motor verkopen ofzo...

Dat willen ze ook niet. De motorzaken staan vol met 10+ jaar oude meuk waar
ze doodleuk nog 6000 Euro en meer voor vragen. Komen ze nooit meer van af.
Kun je vergelijken toen de Aygo/107/C1 familie uitkwam. Toen kon je ineens een
nieuw auto kopen voor de prijs waar je vroeger een 5 jaar oude tweedehandse
voor kon kopen. De motorindustrie heeft jarenlang de instapmarkt verwaarloost
en dat ging tijden goed tot de crisis kwam. Kijk maar eens naar de leeftijd van
de gemiddelde bezoeker van een motorzaak. Ik zie bijna nooit jongeren.

Verkoopcijfers nieuwe motoren: opnieuw krimp in april

Motorfreaks
 
Laatst bewerkt:
150 is heel netjes voor een 1 cilinder met 250 cc. :Y Valt me niks tegen.

De motorzaken hebben het niet gemakkelijk door de crisis, de luxe artikelen gaan toch vaak als eerste de deur uit. Misschien moet ik daar voordeel mijn voordeel mee doen. :)
 
Ah, dat is rechterbaan werk dan :P
Ik kom met mijn Ninja hier bijna nooit op de linkerbaan :P
Haal op de teller 170, geen idee hoeveel echte km's dat zijn.
 
(haal je links en rechts niet door elkaar?) :)

M2_Carbon_Fiber.jpg


Aaaah, uutloaten (= snelle piepe):

http://www.twobros.com/cgi-bin/shop...TBRSearchResult-Simple-Hon-CBR250R_SO_11.html

24 pk aan het achterwiel:

http://www.twobros.com/Cust_Service/Dyno_Charts/dyno_2011_hon_cbr250_SO.pdf
 
Laatst bewerkt:
Haal op de teller 170, geen idee hoeveel echte km's dat zijn.

Effe een TomTommetje op de tank plakken.
Net die lelijke onderspoiler eraf gesloopt.
Kunt nu het blok mooi zien, uiterlijk wordt
al aanvaardbaarder, stickers 'Ugly Betty'
zijn al besteld :)
 

Nee, want in Duitsland met 150 op de autobahn rij je nog steeds rechts en word je constant ingehaald :P. Wil je constant links rijden moet je tegen de 200 aanzitten.

Die twobros uitlaten zijn inderdaad gaaf, zit ook op een Amerikaans forum en daar zie je ze ook veel op de ninja 250.
 
Alleen staat er bij de gegevens 'sensor' en nou heb ik mijn hele CBR uut elkaar
geschoeft maar een Co2 sensor (lambda sonde) zoals op de Ninja heb ik niet
kunnen ontdekken. En in de vervangingsdemper zou ook nog een cathalisator
zitten, brrrr .....
 
Laatst bewerkt:
Kep een nieuwe motor! *O*
Voor de time being heb ik een ZZ-R 250 uit 2002 gekocht en ik ben er heel erg blij mee. Mijn CBR 125 heb ik vandaag verkocht, die gaat naar Dronten toe. Ik heb eerder een ZZ-R 250 gehad en dat zijn fijne motoren. Mijn vriendin kan er heel goed achterop zitten, dat is ook niet onbelangrijk. ;)

De Honda moet maar even wachten tot ze tweedehands te koop zijn voor een aantrekkelijke prijs. :Y
 
Mooi ding Gerdien! *O* Terecht dat je die CBR niet neemt, met die peperdure ABS-optie. -O- Wat een lokprijs '( die 'kale' uitvoering.
Misschien in de toekomst één mèt, voor een zacht prijsje..

Gelukkig kan ik met mijn 125 Gilera jullie 250ers nog bijbenen O-) ;)

Ik wens je veel rijplezier, samen met je vriendin ! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding Gerdien! *O* Terecht dat je die CBR niet neemt, met die peperdure ABS-optie. -O- Wat een lokprijs '( die 'kale' uitvoering.
Misschien in de toekomst één mèt, voor een zacht prijsje..

Gelukkig kan ik met mijn 125 Gilera jullie 250ers nog bijbenen O-) ;)

Ik wens je veel rijplezier, samen met je vriendin ! 8-)

Hee bedankt! :)

Ik hoop inderdaad later eens de versie zonder ABS of een mooi tweedehandsje te kopen. Misschien dat er ook nog wel mooiere kleuren uitkomen, zoiets als dat oranje met zwart. :9~

Deze ZZ-R rijdt fantastisch, ik ben in elk geval brommert af. :+
full
 
waarom dat afgeven op zwaardere motoren, zeggen dat die het niet bij kunnen houden op bochtige wegen....
jullie rijden dus SS motoren eruit, ik ook, geen probleem hoor. ik denk dat het op een zwaardere wat meer oefenen is en zoals al vaker gezegd hier, veel van die glim glim sport motor rijders zijn zondags- mooiweer- als het van de vrouw mag rijders, dan leer je het niet echt.
dus niet zo generaliseren he :9

ik vind de cbr een erg leuke motor, moet er best eens over na denken of het iets voor me is, zeker omdat het verschrikkelijk zuinig kan lopen volgens mij.
alleen jammer van de importeur en het ABS verhaal
 
Naja, ik ben 'net' gevallen paar weken terug, met file vorming, schrikreactie en misschien ook wat diesel op de grond. Op dat moment had ik wel 500€ over voor ABS. Maar ja, of het echt had geholpen weet ik niet. Meestal voel ik als mijn voorwiel blokkeert, maar deze keer ging het heel snel van hard remmen en op mijn plaat.
 
waarom dat afgeven op zwaardere motoren, zeggen dat die het niet bij kunnen houden op bochtige wegen....
jullie rijden dus SS motoren eruit, ik ook, geen probleem hoor. ik denk dat het op een zwaardere wat meer oefenen is en zoals al vaker gezegd hier, veel van die glim glim sport motor rijders zijn zondags- mooiweer- als het van de vrouw mag rijders, dan leer je het niet echt.
dus niet zo generaliseren he :9

ik vind de cbr een erg leuke motor, moet er best eens over na denken of het iets voor me is, zeker omdat het verschrikkelijk zuinig kan lopen volgens mij.
alleen jammer van de importeur en het ABS verhaal

Ik rijd jou er zo uit! :+
Ja, maar generaliseren is zo leuk! ;)

Wat rijd je nu? Ik zie het al in je onderschrift, wel wat zwaarder dan, he? :)
Die lichte 1-cilinders zijn lekker zuinig, zuiniger dan mijn 2-cilinder in elk geval. De CBR 250 rijdt heel fijn, het is een heerlijk allemansvriendje. 8-)

Jee, dat was zeker schrikken dan, Fuzy. :/
 
Laatst bewerkt:
Ik was vandaag langs Hans van Wijk in Zoetermeer, voor voorvorkolie. Men had 2 CBR250R's in de showroom. Dus ik ben maar eens gaan zitten. Ik kneep de voorrem in en duwde de motor naar voren. Ik hoorde een knik... net alsof de balhoofd lagers waren nog niet aangedraaid... zou het kunnen? Misschien wordt het tijdens de afleverservice gedaan.
Maar wellicht heb ik het verkeerd. Misschien ligt het aan wat anders, remklauw, remblokken, voorvorkbus, etc...
Beiden CBRtjes hadden dit.
 
Beiden CBRtjes hadden dit

Dan zou ik me maar geen zorgen maken. Als eentje het had wel.
Hadden beiden trouwens ABS ??

Begin zo ondertussen wat vertrouwder te worden met de 250.
Je kunt er heel, heel laat me remmen. Plat gooien (in de goede
zin de woords) gaat erg makkelijk. Bandjes doen het ook niet
slecht, geen klachten tot nu toe.
 
Ja, allebei waren met ABS voor 4790€ of zo.
Tja, dat klinkt idd als een 250. Lekker hoeken in de bochten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan