Is motorrijden in nederland nog leuk?

theo

Die hard MF'er
24 feb 2002
254
0
Kijk eens over dit motor-forum , dan valt het op hoeveel o.a. motorrijders met snelheidsovertredingen te maken krijgen
Ik weet wel dat je dat met een auto ook kan overkomen, maar niet zo snel als met de motor omdat die gewoon meer uitdaagt hard te rijden en omdat een kleine draai aan je gas (of een keer niezen) al genoeg is om van de 50 naar de 110km/uur te schieten.
een r1 of gsxr blijft mooi, maar alleen op het circuit kun je nog lekker gas geven zonder geflitst te worden.
Iedereen die er plezier aan beleeft om deze week weer plat op de tank van een sportfiets met 100km naar assen te tuffen gun ik dat geluk, maar ik wordt er niet blij van
Het valt niet mee om je op een uitdagende sportfiets aan de snelheidsregels te houden omdat die dingen er gewoon om vragen, en een keer gas :"flits"hebben ze je weer.
Of heb ik dat maar alleen
 
Ik bezit naast mijn Honda CBR1000F ook nog een Yamaha XJ700S Maxim (chopper).

Je zou zeggen dat deze motor niet uitdaagt tot het rijden met hoges nelheden, maar niets is minder waar. Ik kan me ook op dit ding niet altijd bedwingen om het gas open te draaien.

Het ligt niet volledig aan de sportieviteit van de motor, maar met name aan de bestuurder. Hoe gedisciplineerd ben je? Ik wat dat betreft niet echt, gelukkig niet!
 
Idd het flitsen maakt het rijden niet leuker..
ik heb zelf een nieuwe Yammie Fazer 600 gekocht en daar kun je sportief mee rijden. maar het is niets vergeleken met een R1 oid. met mijn fazer kan ik me heel goed aan de toegestane snelheden houden. omdat het niet echt een racefiets is. mijn vriendin heeft een CBR600R en die rijd veel makkelijker snel dan ik terwijl mijn top ook ruim boven de 200 ligt.

ik vind zelf die R1 e.d. ook heel mooi en rijd wel eens snelle motoren. maar ik vind het niets voor in nederland. ik schiet meestal duitsland in als ik naar het zuiden of noorden moet.. (woon in oost nederland) maar daar mag je ook niet overal meer voluit.

aan de ene kant vind ik al die flitspalen wel goed. (houd de mensen een beetje in toom) maar aan de andere kant het is een dure hobby als je geflitst word..
 
Er zijn nog wel wegen in nl waar je ongeflits lekker kunt knallen.
Maarja steeds dezelfde wegen gaan ook vervelen, om nog maar te zwijgen van al die 60 km/h zones :r incl. drempels waarmee ze de mooie bochtige 80km/h wegen mee omzeep helpen. '(
 
Leuk motor rijden heeft m.i. niets te maken met structureel te hard rijden.
Gisteren 350km gereden (eerst de Lek-en Linge-route, en aansluitend de Bollenroute). Heerlijk genoten over de bochtige weggetjes en de mooie landschappen die ons land ons biedt.
En gewoon doorgereden waar het ff kan en voorzichtig aan waar het moet.

Drive Safely, Drive with Fun.
 
Nou ik heb er nog genoeg lol in hoor, en met mij vele anderen. Als je zo'n dikke 1000 cc kunt betalen moet je ook een paar boetes kunnen en willen incasseren. Veel boeteleed is al te voorkomen door goed en alert vooruit te kijken.
 
Leuk motor rijden heeft m.i. niets te maken met structureel te hard rijden.
Gisteren 350km gereden (eerst de Lek-en Linge-route, en aansluitend de Bollenroute). Heerlijk genoten over de bochtige weggetjes en de mooie landschappen die ons land ons biedt.
En gewoon doorgereden waar het ff kan en voorzichtig aan waar het moet.

Drive Safely, Drive with Fun.

Voor veel mensen met een supersportfiets heeft leuk motorrijden alles te maken met snelheid, dat straalt zo'n fiets uit en daar is ie voor gemaakt, niet om comfortabel op te toeren maar om de bocht om te hoeken dat je oren vol met gras zitten :+ , daarom is het voor veel sportrijders( de uitzonderingen daargelaten)
niet makkelijk om je aan de regels te houden en is het naar mijn mening gemakkelijker op een wat minder sportief exemplaar ( ook weer de uitzonderingen daargelaten)
Ik heb ooit een yamaha xjr1200 gehad en daarmee had ik minder moeite om me een beetje aan de regels te houden als met een r1
 
ik heb het toch ook wel meestal dik naar mijn zin op mijn div. lekker toeren, en genieten van het rijden. en af en toe een keer het gas open, maar niet al te vaak.
ik ben meer een tour rijder dan een supersportieve rijder denk ik!

groetjes roeland
 
Motorrijden is zeker leuk , ook hier in Nederland.
Maar het is wel zo, met wat voor doel ga je op die motor zitten?
Denk dat het daarom gaat!
En met dat doel, moet je ook de consequenties dragen!
 
Motorrijden is zeker leuk , ook hier in Nederland.
Maar het is wel zo, met wat voor doel ga je op die motor zitten?
Denk dat het daarom gaat!
En met dat doel, moet je ook de consequenties dragen!

Heeft niks te maken met een "doel"
veel motorrijders kopen een fiets die ze mooi vinden en als je van motorrijden houdt omdat een motor gelijk staat aan snelheid en wendbaarheid dan val je veel eerder voor een supersportfiets dan voor een bmw( met alle respect)
En dan vertel ik het nog maar een keer
Ga jij maar eens lekker op een supersport de "lek en linge route" rijden
en daarna dezelfde route op je bmw, dan heb je hetzelfde "doel"
Maar ik voorspel je dat het met je bmw rustiger aan gaat :+
 
Motorrijden in NL is zwaat kut!!!! :r

Zwaar kut wil ik niet zeggen, MAAR het is maar bij vlagen leuk. Even een paar bochten nemen. Maar juist die bochten zijn er te weinig hier. Probleem is dat er teveel rechte stukken tussen die bochten liggen ... om maar te zwijgen van drempels en 60 kph zones :X Motorrijden wordt pas echt leuk als je iedere km tien bochten moet nemen :}

Nadeel van een supersport is dat het hard moet. Met m'n FJ600 kreeg ik in een bepaalde bocht bij 140 kph al een kick, met m'n Duc moet ik die bocht met 190 kph nemen om diezelfde kick te krijgen :?
 
Heeft niks te maken met een "doel"
veel motorrijders kopen een fiets die ze mooi vinden en als je van motorrijden houdt omdat een motor gelijk staat aan snelheid en wendbaarheid dan val je veel eerder voor een supersportfiets dan voor een bmw( met alle respect)
En dan vertel ik het nog maar een keer
Ga jij maar eens lekker op een supersport de "lek en linge route" rijden
en daarna dezelfde route op je bmw, dan heb je hetzelfde "doel"
Maar ik voorspel je dat het met je bmw rustiger aan gaat :+

Rustiger??? Denk het niet.
 
Ik heb gister toch met passagier achterop een zeer lekkere weg gereden waar ze volgens mij (op 1 bekende flitspaal na) nooit flitsen. OK, je mag er maar 80 en het ging gister soms weer op naar de 160-180 km/u in de snellere bochten maar lekker was het wel, alleen maar vlotte bochten. :9 :9 Helaas kun je dat weer niet al te vaak doen, voor je het weet is er weer 1 of ander fossiel lijk wat de politie belt en je bent de volgende keer de l*l. Daarom maar weer naar de leuke bochtjes bij Tjalleberd wat eigenlijk zeer armoedig is; dat je elke keer dezelfde bochtjes moet rijden bij gebrek aan beter, en dan komt oom snorremans op zijn roestige BMW met blauw/rode striping gister ook nog langs in een poging ons daar weg te jagen. Als sportieve motorrijder heb je het niet best nee in dit land :( ... bij gebrek aan beter kunnen we nu nog niet anders maar over alternatieven wordt hier zeker nagedacht (gaan racen of vaker naar Duitsland).
 
NL is geen flikker aan...mij te veel boetes en mongolen op de weg die je geen voorrang geven, dit is dan ook de randstad...daarom heb ik een jaarkaart gekocht en zal ik komende maanden voornamelijk ringen...
 
enige wat nog leuk is is om af en toe op het achterwiel te rijden (wat ik nog steeds niet kan), verders zit je alleen maar berm te kijken of er niet zo`n &*(%&*)#@%$_$#* flitskast staat, owja en je irriteren aan koekblik rijders.
 
grappig, had hetzelfde idee ook al een tijdje.

Moet zeggen dat ik graag de XR pak en dan maar gewoon rechtdoor ga op de rotonde door de perkjes, net zoveel lol en je wordt er niet voor geflitst.

Ik zie echt overal blauw op straat tegenwoordig, easy money.
 
Motorrijden in NL is zwaat kut!!!! :r

Tja, het wordt wel steeds erger... :(

Stervensdruk overal, boeren die expres grind over de dijken gooien, fijne drempels overal, malloten die je niets gunnen op de weg of je gewoon niet zien, troep op de weg, amputatierails, laserguns/flitscontroles, zeurpieten/moraalridders met wijzende vingertjes en zo kan ik nog wel even door gaan...

Vooral de zondagen zijn echt geen f*ck meer aan om te rijden imho, veel te druk en je kan het ook niet maken om met een beetje tempo door een woud van fietser(tje)s heen te blazen, en het risico dat ze je een keer echt zwaar pakken is ook erg groot.
Trek je 'm effe een keer door in z'n twee en hoppa, 190 waar je 80 mag... :X
Daaaag rijbewijs, mega boete en heel je zomer naar de klote, lekker op de fiets naar je werk :r

Ik denk dat ik volgend jaar qua motorrijden alleen nog maar op de Ring te vinden ben :)
Aanhanger/bus, jaarkaart, plakbanden en sturen maar :] })
Ik denk niet dat die weg mij snel zal gaan vervelen... :}
 
Jullie denken dat Nederland kut is, moet je eens hier in Belgie komen, die boetes al eens bekeken, en je moet niet met een R1 rijden om boetes te hebben, in enkele seconden zit ik ook boven de 180 met mijn brik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan