Super tevreden over mijn T-Max 530

Met oordoppen moet je expirimenteren. Ik ben uitgekomen bij een wel zeer rare oplossing ;)

Zwemdoppen. Deze hebben drie, ipv twee parapluutjes en zijn van een zacht rubber, zodat je ze goed in de oren kunt proppen. Ideaal, ik hoor dan nog maar heel weinig(wat windgeruis). En dat voor 3 euro! Ik lach me slap met die dingen })

Ik wil niet meer zonder. Man, wat een herrie zonder doppen(ondanks mijn Shuberth).

klinkt bekend (woordgrapke :+) ik rij na de alpine's (wat een ondingen) ook met schuimdoppen, ik dacht iets van 250 stuks voor 50,- ik doe met een setje een week, lach me ook slap...
 
Volgens mijn dealer komt er een spiegelverbreder voor de originele spiegels.... Dmv een extra blokje op de kuip, waarin de spiegelvoet dan wordt geschroefd.
Werd ook reeds noodzakelijkerwijze ontwikkeld voor een eerder Yamahamodel en blijkbaar klagen alle klanten over de spiegels van de nieuwe TMax.
Die spiegels op de stuuruiteinden vangen veel wind en compromitteren het stuurgedrag.
Laat ons weten wanneer deze er zijn; ik zou ook graag zien als er één of andere flik in mijn gat hangt! })
 
Laat ons weten wanneer deze er zijn; ik zou ook graag zien als er één of andere flik in mijn gat hangt! })

die blokjes gaan echt ook niet werken heb er op mijn R6 ook gehad daar zag je ook niets in die spiegels
zijn blokjes van 2.5cm en daar los je het niet mee op zakevullerij meer is het niet
maar moet iedereen zelf weten natuurlijk
 
Voila, opgelost! :+

full
 
opmerkelijk dat de BMW zwaarder, hogere topsnelheid en meer cc's heeft, maar wel zuiniger is.
Jammer genoeg geen acceleratie cijfers.

Heb een keer op zo'n BMW gezeten, maar van dat gewicht merkte ik niks.
 
Iemand al zelf eens een vario geïnstalleerd op een tmax ???

Vraag me af of je dat zelf kan doen......thanks.
 
Kijk hier naar dit filmpje op Youtube in verband met Tmax Wgp 50 th Design Azama Works

!
 
Gisteren bij mijn dealer een T-max gezien met speciale kleuren. Vergeten een foto maken maar het was als hieronder inclusief sponsoren.

full
 
Gisteren bij mijn dealer een T-max gezien met speciale kleuren. Vergeten een foto maken maar het was als hieronder inclusief sponsoren.

[afbeelding]

Ha, Andrea Doviszioso! Knap motoGP rijder. Hier nog op zijn Yamaha. Volgend jaar echter gaat ie naar Ducati om er V. Rossi te vervangen. Zonde, daar horen we dus nooit meer van. :N
 
Heb nu 2000 km op de teller staan en geef mijn tmax 530 nu een boost met :

VARIATEUR MULTIVAR 2000 MALOSSI MHR TMAX 530

DEMI POULIE MHR TMAX 530

RESSORT DE POUSSÉE MALOSSI TMAX

'k ben benieuwd wat dit zal geven.
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee of het plaatsen van een vario zelf te doen is ?
Bedankt.

Ik denk dat dat een enorm verschil gaat maken. Op de meeting in Rotterdam dit voorjaar reed ik op een nieuwe, standaard 530. Toen reed ik ook op een oude 2002 T-Max 500 die voorzien was van J-Costa of Malossi (ik weet t niet meer) vario. Daarmee was de oude 500 in staat de nieuwe 530 makkelijk bij te houden. Een stoplichtsprintje wees dat uit. Kortom, ik ben héél benieuwd naar wat de 530 doet met een andere vario, mijn verwachtingen zijn zeer hooggespannen :Y

Zelf plaatsen is vrij gemakkelijk. Carterkap eraf halen. De vario zit met een flinke moer op de krukas. Die kun je met een luchttol losdraaien óf met een blokkeersleutel klem zetten en daarna met een doppenset losdraaien. Halfpoulie, v-snaar en vario verwijderen en andersom terugmonteren. Ik geef de voorkeur aan het gebruik van een blokkeersleutel, die stelt je namelijk in gelegenheid de moer OP MOMENT weer aan te draaien. Als je een beetje lomp bent met dat luchtgereedschap zou je weleens iets kapot kunnen draaien en van alles wat je kan slopen zou ik absoluut niet de krukas kiezen..

In geval van twijfel gewoon laten monteren. Is een half uurtje werk denk ik, dus aan het arbeidsloon zul je je geen buil vallen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan