Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja leuk, maar dan is een hoes net zo goed. Hopelijk krijg ik hem in de wintermaanden binnen in de schuur.

Beetje out of the box, maar voor de eenmalige actie per jaar mocht het kantelen tegenstaan.

Even stuur loshalen en tijdelijk (markplaats) kortere bars ertussen (hoeft toch geen grote draai te maken) En dan hopen dat de originele ver genoeg weg te draaien zijn in speling op alle kabels.

Ach tegen die tijd vind je vast een oplossing ;-)

En de winter duurt nog wel ff!!! (hoop ik)
 
Laatst bewerkt:
Ha die Rob. Spul is wel binnen, meer heb momenteel weinig tijd. Heb ff een klein stukje geprobeerd, maar lijkt goed te werken. Waar ik normaal met Nevr Dull me een ongeluk poets, gaat dit beter. Wordt vervolgd... :Y

Ben een man van mijn woord :). Gepoetst met Mothers, gaat mooi.

full

full


Gebruikte voorheen Nevr Dull, maar dit gaat beter voor het grovere werk. Thanks voor de tip.
 
Beetje out of the box, maar voor de eenmalige actie per jaar mocht het kantelen tegenstaan.

Even stuur loshalen en tijdelijk (markplaats) kortere bars ertussen (hoeft toch geen grote draai te maken) En dan hopen dat de originele ver genoeg weg te draaien zijn in speling op alle kabels.

Ach tegen die tijd vind je vast een oplossing ;-)

En de winter duurt nog wel ff!!! (hoop ik)

We gaan eerst even de achtertuin schutting + deur aanpakken, maar het is wel een idee. :Y
 
Gisteren, zaterdag 13 mei, mijn Versys weer opgehaald bij de dealer. 6k onderhoudsbeurt nieuwe bandjes en nieuw voetstepje. Vond de af fabriekbandjes wel heel errrug snel slijten :( .
Nu de Pirelli Scorpion Trail 2, eerste in druk is super. :Y
Maar dat heb je volgens mij altijd wel als je nieuwe bandjes hebt.
Nu zo'n 500 km mee gereden en ze voelen lekker rond aan, geen doorval of kantelmomentje en zowaar stepje alweer aan de grond gehad. Moet ik toch mee oppassen, daarbij € 38,00 voor een voetstepje .....
Zal hier op forum mijn ervaringen met de nieuwe bandjes met jullie delen. :]
 
Ik heb de Bridgestone BT 030's ook vervangen. Op zich was er niet zo veel mis mee, maar het kon wel wat sportiever vond ik. Nu de Michelin Pilot Road laten monteren. Ze ligger er ook nog niet lang op, maar de eerste indruk is prima. Meer feedback, dus nog meer vertrouwen. De motor valt nu ook merkbaar makkelijker de bocht in. Sportiever is dus ook gelukt :)
 
Gisteren, zaterdag 13 mei, mijn Versys weer opgehaald bij de dealer. 6k onderhoudsbeurt nieuwe bandjes en nieuw voetstepje. Vond de af fabriekbandjes wel heel errrug snel slijten :( .
Nu de Pirelli Scorpion Trail 2, eerste in druk is super. :Y
Maar dat heb je volgens mij altijd wel als je nieuwe bandjes hebt.
Nu zo'n 500 km mee gereden en ze voelen lekker rond aan, geen doorval of kantelmomentje en zowaar stepje alweer aan de grond gehad. Moet ik toch mee oppassen, daarbij € 38,00 voor een voetstepje .....
Zal hier op forum mijn ervaringen met de nieuwe bandjes met jullie delen. :]

Hoi Rob, was je oude voetsteun al versleten dan? Gaat dat zo snel bij de Versys? Dan had ik er andere, voordeligere, exemplaren onder gegooid.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook de pilot road 4 liggen zijn 14000km oud en zijn nu vierkant gereden door de vele snelweg kilometers maar vondt het in de regen een goede band en kon ook sportief mee gereden worden. Was aant overwegen voor de T30 evo maar zijn blijkbaar snel versleten.
 
@ Kees ik had slijtnokje wat onder stepje zit vervangen voor titaniumstaafje. Dit vonkt als een malle als je het wegdek raakt. Blijkbaar ergens vast gehaakt waardoor stepje voor helft was afgebroken. Rubber zat er nog wel op. Maar ik wil spul wel heel houden. Voorlopig even geen titanium meer, maar slijtnokje onderhad alweer aan de grond gehad....

@ Wouwer, heb mpr1 en 3 gehad bevielen me niet. Raar kantel en doorvalmomenje. Hoop dat de 4 beter is. Al blijft banden naar mijn idee altijd iets persoonlijks.
 
@robse idd een band is iets persoonlijks zo zijn er mensen die graag met banden rijden die geen feedback geven en dan anderen die liever feedback van een band krijgt.
 
Banden zijn zeker iets persoonlijks. Vallen in het rijtje: voetbalclubs, auto's, bier en favoriete K3 zangeres. Maar ik herken je ervaring van in de bocht vallen wel. De pilot road is een wat puntige band. Dus op zich logisch dat je dat voelt. Mij bevalt dat wel. Maar ja, jij gaat ook vast voor een ander K3 zangeres ;-)
 
sxdgmd.jpg

w89q21.jpg

Opgehaald vandaag en stiekem even 75km gereden, toen ging het regenen. ;(
Eerste indruk, een tamme grote fiets, ook in powermode F, een heerlijk apparaat. :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb laatst ook een proefritje gemaakt op een demo Versys 1000, en het viel me op dat er een vreemde storende trilling zit bij het linker voetsteuntje/linkerkant zadel rond de 4000 toeren? Herkent iemand dit of is dit exemplarisch geweest?
 
Ik heb laatst ook een proefritje gemaakt op een demo Versys 1000, en het viel me op dat er een vreemde storende trilling zit bij het linker voetsteuntje/linkerkant zadel rond de 4000 toeren? Herkent iemand dit of is dit exemplarisch geweest?

Totaal geen trilling bij mijn Versys 2016 waarneembaar.
 
nee heb ook al proef gereden met de 1000 en ook niks gevoeld van trillingen. zelfs niet op 1500t/min in 6th gear wat mij toch wel enorm verbaasde was dat hij dan toch als je dan door trok dat hij dan ook niet stotterde en dat hij mooi op pakt. is echt een lekkere fiets joh. :9~ :] :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst ook een proefritje gemaakt op een demo Versys 1000, en het viel me op dat er een vreemde storende trilling zit bij het linker voetsteuntje/linkerkant zadel rond de 4000 toeren? Herkent iemand dit of is dit exemplarisch geweest?

Bijna 200km gereden vandaag en niets gemerkt, volgens mij hangt dat hele gedeelte ook in de rubbers. Ik meen dat ergens gelezen te hebben alleen ik weet niet meer precies waar.

Mag ik zeggen als novice Versys 1000 rijder dat de motor veel vertrouwen geeft ?!
Het vertrouwen wat ik voorheen altijd had bij de ZZR is helemaal terug, wat een fijn ding.
 
@rick60nl het klopt dat je dat gelezen hebt. het blok hangt in het frame aan de voorzijde in rubbers net zoals de kleinere 650 versie. hebben ze gedaan om dat het vorige model wel veel last had van trillingen die doorgegeven werden via het frame.
 
Ik ging een versys 650 huren maar die was niet terug gebracht. Toen kreeg ik maar een 1000 te leen voor het zelfde geld. Wat jammer toch met dit weer *O* En dat voor een heel weekend.
 
Gisteren - alweer - een rondje Eifel gedaan op de Versys 1000: iets meer dan 700 km, waarvan alleen heen en weer naar Valkenburg (± 250 km) snelweg. De rest provinciaal, kronkel en haarspeld. De Versys geeft geen krimp en neemt elke bocht met even veel plezier.

Rustig 100 touren in de zes of knallen uit de haarspeldbocht naar illegale snelheden in de twee (met een geweldige "mwoooaaaap!!!!" van down under): die grijns blijft maar op m'n gezicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan