Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren - alweer - een rondje Eifel gedaan op de Versys 1000: iets meer dan 700 km, waarvan alleen heen en weer naar Valkenburg (± 250 km) snelweg. De rest provinciaal, kronkel en haarspeld. De Versys geeft geen krimp en neemt elke bocht met even veel plezier.

Rustig 100 touren in de zes of knallen uit de haarspeldbocht naar illegale snelheden in de twee (met een geweldige "mwoooaaaap!!!!" van down under): die grijns blijft maar op m'n gezicht.

Mmm, dat is een serieuze afstand met deze warmte... :t
 
Hey boys, na een ontzettende stuiterweg ben ik bijna mijn kenteken verloren. :(
De kentekenplaathouder was rondom de bevestiging van 1 bout al volledig afgebroken waardoor de kenteken op "half11" hing. Ik pakte kentekenen vast en had vervolgens hele handel in mijn handen. Bij beide bevestigingsbouten het plastic van de plaathouder rondom kapot. :r
Kentekenplaathouder op zijn kop gemonteerd. Kenteken er weer in geklikt en klaar. Weg vervolgd naar Nederland.
Deze week kentekenplaathouder weg donderen en kentekenplaat maar gewoon met 2 RVS boutjes en moeren vast zetten.
Kortom je bent gewaarschuwd. 8-)
 
Hey boys, na een ontzettende stuiterweg ben ik bijna mijn kenteken verloren. :(
De kentekenplaathouder was rondom de bevestiging van 1 bout al volledig afgebroken waardoor de kenteken op "half11" hing. Ik pakte kenteken vast en had vervolgens hele handel in mijn handen. Bij beide bevestigingsbouten het plastic van de plaathouder rondom kapot. :r
Kentekenplaathouder op zijn kop gemonteerd. Kenteken er weer in geklikt en klaar. Weg vervolgd naar Nederland.
Deze week kentekenplaathouder weg donderen en kentekenplaat maar gewoon met 2 RVS boutjes en moeren vast zetten.
Kortom je bent gewaarschuwd. 8-)

Sorry, da's 2 :+. Of nu 3 :?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ff bij Goedhart wezen buurten en genoten van al die oude Kawa's. Zag er verschillende die ik vroeger in bezit heb gehad, de KH500, Z1R, Z650 en de 1000MK2. Bij het weggaan trof ik 2x de zwarte Versys aan op de plek waar ik er maar 1 achterliet. Even was er twijfel welke Versys de mijne was, maar er was er maar 1 met een bagster zadel. En daar paste de sleutel ook beter... ;) ;) ;) Heb inmiddels 3200 ZEER plezierige kilometers met deze gereden.
full
 
Vandaag ff bij Goedhart wezen buurten en genoten van al die oude Kawa's. Zag er verschillende die ik vroeger in bezit heb gehad, de KH500, Z1R, Z650 en de 1000MK2. Bij het weggaan trof ik 2x de zwarte Versys aan op de plek waar ik er maar 1 achterliet. Even was er twijfel welke Versys de mijne was, maar er was er maar 1 met een bagster zadel. En daar paste de sleutel ook beter... ;) ;) ;) Heb inmiddels 3200 ZEER plezierige kilometers met deze gereden.[afbeelding]

Leuk, ik wilde ook gaan maar omdat ik vrijdag a.s. ook al langs moet voor de 1000km beurt ga ik maar niet. Maar vertel eens was het weer zo druk zodat je over de koppen kon lopen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja. zo kan je het wel zeggen. Heb de mijne in Apeldoorn gekocht, ging er dus niet heen om de persoonlijke banden aan te halen, maar wel om die oude Kawa's te zien. En we hebben een mooi T-shirt gekocht, een groen met zwarte....En een broodje Unox natuurlijk :)
 
ja. zo kan je het wel zeggen. Heb de mijne in Apeldoorn gekocht, ging er dus niet heen om de persoonlijke banden aan te halen, maar wel om die oude Kawa's te zien. En we hebben een mooi T-shirt gekocht, een groen met zwarte....En een broodje Unox natuurlijk :)

Ik was er al bang voor dat het erg druk zou zijn, heb je nog een paar foto's ?
 
Vandaag nieuwe banden besteld voor de Versys.Het worden terug de michelin pilot road 4.Heb 8500km gereden met de oude banden.Voorband is nog goed maar de achterband is volledig op.Ik heb nu 2 achterbanden en 1 voorband besteld.Ik leg nu nieuwe achterband op en zodra de voorband op is of ik voel dat het tijd is leg ik deze op.
 
~
kawadirk : zit zo'n bagster zadel lager of niet ?[/quote

Dat is net wat je wil. Heb de mijne bij Premium motors gekocht, en ben heel goed geholpen toen. Mijn zadelgedeelte is 1 cm lager gemaakt en het comfort heeft er niet onder geleden. Langste dagtocht tot nu toe is 550 km naar Thuringen. Het zadel is ook iets smaller vooraan en nu kan ik wat beter bij de grond.
Groetjes, Dick
 
Hoi,

Nieuw hier. Ik ben Peter, bijna 44, en op zoek naar een Versys 1000. Ik heb enige twijfel tussen een model 2013 (gen2?) of 2015 (gen3?). Ik moet op beide nog proefrijden. Maar gezien jullie ervaringen, wat zou de beste keuze zijn en waarom?

Dank, Peter
 
@Peter:Ik rijd met het vorige model(2014).Het nieuwe model is hetzelde als het oude model buiten de kopkuip en lamp.Ik zie veel liever het nieuwe model maar heb toch het oude model gekocht.Deze had maar 4000 km en was stukken goedkoper dan het nieuwe model.Rijeigenschappen en zithouding is bij beide hetzelfde.Ik ben van v-strom (2 cilinder) overgeschakeld naar de soepele 4 cilinder van de versys.Als je voor het soepele karakter zijt is het een fijne moto om mee te rijden.Ben er content van.grtjs
 
\
kawadirk : zit zo'n bagster zadel lager of niet ?[/quote

Dat is net wat je wil. Heb de mijne bij Premium motors gekocht, en ben heel goed geholpen toen. Mijn zadelgedeelte is 1 cm lager gemaakt en het comfort heeft er niet onder geleden. Langste dagtocht tot nu toe is 550 km naar Thuringen. Het zadel is ook iets smaller vooraan en nu kan ik wat beter bij de grond.
Groetjes, Dick


inderdaad , iets lager bij de grond wil ik ook wel , wat kost zo'n zadel ongeveer ?
 
Hoi,

Nieuw hier. Ik ben Peter, bijna 44, en op zoek naar een Versys 1000. Ik heb enige twijfel tussen een model 2013 (gen2?) of 2015 (gen3?). Ik moet op beide nog proefrijden. Maar gezien jullie ervaringen, wat zou de beste keuze zijn en waarom?

Dank, Peter

In de basis zijn beide modellen hetzelfde. Grootste verschil is het uiterlijk (bodywork en koplamp).

Intern zijn er ook wel wat veranderingen, al zijn ze zo klein dat het me ontschoten is wat ze precies waren...

Beide zijn fantastische motoren waar je heel veel plezier van zult beleven, als het formaat bij je past. Want het is en blijft een grote fiets.
 
@symke007 heb ook met mpr4 gereden zo'n 14000 sportieve km's en was er super content van. Maar nu heb ik de metzlers roadtec01 en ben net terug van 3daagse duitsland en vind ze veel sportiever dan mpr4 zelfs op heel nat wegdek blijven deze plakken als kauwgom. En sturen veel preciezer in dan mpr4. En denk dat ze goedkoper zijn dan mpr4 heb 300€ betaald complete set en geplaatst.
 
Hoi,

Nieuw hier. Ik ben Peter, bijna 44, en op zoek naar een Versys 1000. Ik heb enige twijfel tussen een model 2013 (gen2?) of 2015 (gen3?). Ik moet op beide nog proefrijden. Maar gezien jullie ervaringen, wat zou de beste keuze zijn en waarom?

Dank, Peter

http://www.motorfreaks.be/artikel/nieuws/motor-nieuws/kawasaki-kondigt-2017-versys-650-en-versys-10/35566/artikel.html

Onder het motto ‘Never change a winning team’ heeft Kawasaki voor modeljaar 2017 geen schokkende aanpassingen aan de twee jaar geleden compleet vernieuwde Versys 650 en Versys 1000 gedaan. Tenminste, zo lijkt het. (dit betreft model 2015/2017).

Lees meer via de link...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Nieuw hier. Ik ben Peter, bijna 44, en op zoek naar een Versys 1000. Ik heb enige twijfel tussen een model 2013 (gen2?) of 2015 (gen3?). Ik moet op beide nog proefrijden. Maar gezien jullie ervaringen, wat zou de beste keuze zijn en waarom?

Dank, Peter

Hoi Peter en welkom!

Verschillen tussen 1e en 2e generatie zijn niet enorm, naast het optische dan.

Van 2e generatie hangt het blok in rubbers heeft lichtere koppeling, vering is iets aangepast en de machine is iets zwaarder geworden maar kan ook iets meer dragen.

Ik heb zelf 1e generatie en heb nog niets gevonden waarvoor ik hem wil ruilen.

Probeer een proefrit op beide en kijk wat je portomonee je ingeeft die verschillen zullen aanzienlijk groter zijn denk ik.

Either way, je maakt een goede keuze
 
Hoi,

Nieuw hier. Ik ben Peter, bijna 44, en op zoek naar een Versys 1000. Ik heb enige twijfel tussen een model 2013 (gen2?) of 2015 (gen3?). Ik moet op beide nog proefrijden. Maar gezien jullie ervaringen, wat zou de beste keuze zijn en waarom?

Dank, Peter

Dan zou ik gaan voor nieuwste model.
Al was het alleen maar om de toekomstige inruilwaarde. :Y
 
Haha super Kees!
Is echt super spul kan het iedereen aanraden. :}

Ook blikje gescoord, eerste test is zeker positief!

Ff wat meer tijd nemen voor de headers!

(gaat over mothers wax mag & aluminium Polish)
 
Laatst bewerkt:
...dank voor de reacties. Waar ik het meeste benieuwd naar ben is "de trilling bij 4000-5000tpm" welke de gen2 schijnt te hebben en de gen3 niet meer vanwege de gewijzigde motorophanging. Kan iemand daar iets over vertellen?

Mvg, Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan