Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
@symke007 heb ook met mpr4 gereden zo'n 14000 sportieve km's en was er super content van. Maar nu heb ik de metzlers roadtec01 en ben net terug van 3daagse duitsland en vind ze veel sportiever dan mpr4 zelfs op heel nat wegdek blijven deze plakken als kauwgom. En sturen veel preciezer in dan mpr4. En denk dat ze goedkoper zijn dan mpr4 heb 300€ betaald complete set en geplaatst.
@Wouwer:Ben benieuwd hoeveel kilometer je gaat maken met de metzlers.Ik heb mijn banden online gekocht.Kostte per set 233€.Moet dan met velgen naar montage centrum gaan wat 15€ per velg kost om de banden om te leggen en balanceren.grtjs
 
Goeiemorgen Kawa-vrienden.


Eind dit jaar gaat de GTR de deur uit. Overstap naar fiets genre Tracer900 & Versys1000 wordt overwogen.


Naar ik me herinner zat in dit topic alleszins een GTR-overstapper, zijn naam ontschiet me.


Ik vroeg me af hoe de ervaringen zijn na enkele jaren Versys1000 - eigenaarschap ?

Dank bij voorbaat voor een reactie.
 
Hoi Yfis,

Hier weet ik het niet maar op het engelse forum zijn er vele, daar word ook wel over de councours of connie gesproken (zo heet blijkbaar de GTR1400 in buitenland)
 
Goeiemorgen Kawa-vrienden.


Eind dit jaar gaat de GTR de deur uit. Overstap naar fiets genre Tracer900 & Versys1000 wordt overwogen.


Naar ik me herinner zat in dit topic alleszins een GTR-overstapper, zijn naam ontschiet me.


Ik vroeg me af hoe de ervaringen zijn na enkele jaren Versys1000 - eigenaarschap ?

Dank bij voorbaat voor een reactie.

Ik heb voor de Versys een GTR1400 gehad. Dat was een leuke fiets met heel veel vermogen. Alleen vond ik hem te zwaar in gewicht. De Versys1000 voelt daar ligt bij aan en stuurt ook een stuk lichter. Qua vermogen en snelheid tot de 150 km/h gaat de Versys bijna net zosnel als de GTR1400.
Op de Versys kan je net zo goed uit de wind zitten (vooral met een GIVI-scherm) als bij de GTR. De Versys heb ik met meer plezier gereden dan met de GTR. De Versys is een erg goede toermotor. Ik heb in 2 jaar er 38.000km mee gereden.
Ik heb Versys begin dit jaar verkocht, omdat ik niet meer dagelijks er mee rijdt en hij behoorlijk wat ruimte in neemt in de garage.
Ik heb nu een naked fiets, Aprilia Shiver 750. Omdat dat ik deze puur als speelfiets gebruik om ff 's avonds een dijkje te pakken en een toertochtje. En dan voel je de omgeving beter en zit je lekker in de wind, etc. De Aprilia rijdt minder makkelijk dan de Versys, maar dat maakt het juist leuker.
 
...dank voor de reacties. Waar ik het meeste benieuwd naar ben is "de trilling bij 4000-5000tpm" welke de gen2 schijnt te hebben en de gen3 niet meer vanwege de gewijzigde motorophanging. Kan iemand daar iets over vertellen?

Mvg, Peter

Hoi Peter,

Er is geen (of word niet zo genoemd) gen3 Versys.

Gen 1: vanaf 2012 en de Gen 2 vanaf 2015 tot heden.

Er is wel ooit ook een KLV1000 geweest (2004/2005, zelfde als oude Vstrom 1000)

Het 2017 model had wat kleine wijzigingetjes (geloof alleen scherm nu andere rubbers en montagepunten heeft en er geen navi meer boven de klokken kan worden geplaatst (allemaal niet zelf ervaren alleen gelezen :? ) ) maar dit is niet echt een nieuwe generatie.

Betreffende de trillingen kan ik je dit melden:

Alle 4 cilinders hebben in meerdere of mindere mate ergens last van een trilling.

Hoe erg trillingen zijn is voor ieder verschillend en dus moeilijk lezend op een forum te achterhalen. Wat de een vervelend vind, vind de ander dat het bij het karakter hoort.

Indien extreem genoeg kan deze "tintelende"vingers opleveren. Die wil je niet :9

Mijn fiets (gen1) heeft het een beetje. Ik heb wel gemerkt dat hoe erg en op welk toerental het plaatsvind afhankelijk is van een hoop factoren (zaken op stuur gemonteerd, aandraaimoment delen, bar end weights etc). Ik heb er nu 30.000 km mee gereden en ik vind het prima acceptabel. De rest van de fiets: voetsteunen, zadel heb ik geen last van. Overigens treden ze bij mij eerder tussen de 6 en 7k op, en dan ben je van de cruisemodus wel in de attack modus aan het gaan. (ook dit zal wel voor iedereen verschillend zijn)

Wil je de minste kans op trillingen neem de Gen2 (niet voor niets in rubber opgehangen blok)

Maar helemaal weg zijn ze niet (afhankelijk van welke gevoeligheid of definitie je eraan hangt) dus misschien voor jou nog wel storend, of de trillingen van de Gen1 waren wellicht al niet storend voor je.

Maak gewoon een proefrit op beide (liefst meerdere, ook per model is er onderscheid) en dan weet je precies waarover je praat.

Watvoor fiets rijd je nu of heb je hiervoor gereden?
 
Ik ben volledig akkoord met wat hieronder staat! Ik reed dan wel met oude GTR 1000 en was dat gewicht(330kg) meer dan beu ook al omdat ik teveel rugpijn had en ik mijn motor soms achteruit in de garage moet duwen...Maar wat een verademing met de Versys! Heel gemakkelijk rijden met dank aan het brede stuur en ook volledig uit de wind maar dan wel met een Givi Airflow! Veel power,soepel in gelijk welke versnelling en ...geen trillingen te noteren! Ik rij ook in de winter.

Ik heb voor de Versys een GTR1400 gehad. Dat was een leuke fiets met heel veel vermogen. Alleen vond ik hem te zwaar in gewicht. De Versys1000 voelt daar ligt bij aan en stuurt ook een stuk lichter. Qua vermogen en snelheid tot de 150 km/h gaat de Versys bijna net zosnel als de GTR1400.
Op de Versys kan je net zo goed uit de wind zitten (vooral met een GIVI-scherm) als bij de GTR. De Versys heb ik met meer plezier gereden dan met de GTR. De Versys is een erg goede toermotor. Ik heb in 2 jaar er 38.000km mee gereden.
Ik heb Versys begin dit jaar verkocht, omdat ik niet meer dagelijks er mee rijdt en hij behoorlijk wat ruimte in neemt in de garage.
Ik heb nu een naked fiets, Aprilia Shiver 750. Omdat dat ik deze puur als speelfiets gebruik om ff 's avonds een dijkje te pakken en een toertochtje. En dan voel je de omgeving beter en zit je lekker in de wind, etc. De Aprilia rijdt minder makkelijk dan de Versys, maar dat maakt het juist leuker.
 
Het 2017 model had wat kleine wijzigingetjes (geloof alleen scherm nu andere rubbers en montagepunten heeft en er geen navi meer boven de klokken kan worden geplaatst (allemaal niet zelf ervaren alleen gelezen :? ) ) maar dit is niet echt een nieuwe generatie.

2017 model heeft voor zover ik weet:

De 2 knoppen van het windscherm hebben een iets andere vorm.
Gearindicator is in de klokken verwerkt.

Navi kan nog gewoon boven de klokken gemonteerd worden.


De knippers achter zijn op een andere plaats gemonteerd waardoor het slotje van de buddy vanaf de zijkant te openen is ipv vanaf de onderkant.

De 2 schermen voor zijn niet in kleur gespoten.
 
CBFox & Boery, dank voor jullie reactie.

Binnenkort doe ik een testrit met de versys 1000. Vorig jaar deed ik dit al met de tracer.

Tracer is wel erg licht, bijna fragiel .

Versys 650 had ik eerder al (na mn Z750 en voor mn super tenere :) ).

Enige gedoe was paddockstandaard , probleem is nu verholpen met middenbok.


Ik vraag me juist af of er geen facelift zit aan te komen, z1000sx kreeg er immers ook één vorig jaar...
 
2017 model heeft voor zover ik weet:

De 2 knoppen van het windscherm hebben een iets andere vorm.
Gearindicator is in de klokken verwerkt.

Navi kan nog gewoon boven de klokken gemonteerd worden.
[~[url="http://i1083.photobucket.com/albums/j389/Thunder---/Forum/th_TT%20montage.jpg"]afbeelding~][/URL]

De knippers achter zijn op een andere plaats gemonteerd waardoor het slotje van de buddy vanaf de zijkant te openen is ipv vanaf de onderkant.
[~[url="http://i1083.photobucket.com/albums/j389/Thunder---/Forum/th_slot%20buddy.jpg"]afbeelding~][/URL]
De 2 schermen voor zijn niet in kleur gespoten.
[~[url="http://i1083.photobucket.com/albums/j389/Thunder---/Forum/th_20170223_153546.jpg"]afbeelding~][/URL]

Thanks Richard, das info uit eerste hand :t

Ik las het gisteren inderdaad ook van de navigatie. Het lijkt erop dat een optie scherm niet past met de beugel boven de klokken en dat daarom Kawasaki het bracket in de officiële optielijst veranderd heeft naar het stuur:
https://www.kawasaki.nl/nl/accessor...43Ww5eC1xbCVhfUVoLXFFbXFEKUAtfXAxbUF4KUApRW1o

Werd hier ook besproken:

https://www.versys1000.com/index.php/topic,17721.msg204184/topicseen.html#new

Verder klinkt die buddy opening ook wel handig!
 
Thanks Richard, das info uit eerste hand :t

Ik las het gisteren inderdaad ook van de navigatie. Het lijkt erop dat een optie scherm niet past met de beugel boven de klokken en dat daarom Kawasaki het bracket in de officiële optielijst veranderd heeft naar het stuur:
https://www.kawasaki.nl/nl/accessor...43Ww5eC1xbCVhfUVoLXFFbXFEKUAtfXAxbUF4KUApRW1o

Werd hier ook besproken:

https://www.versys1000.com/index.php/topic,17721.msg204184/topicseen.html#new

Verder klinkt die buddy opening ook wel handig!

Ik heb er een mra scherm op zitten en een gps bracket van sw motech en dat past prima.
 
Ik heb er een mra scherm op zitten en een gps bracket van sw motech en dat past prima.

Denk de meeste ruitjes wel (ik heb de xcreen variant van hetzelfde ruitje overigens en de sw motech bracket)

Maar er is in 2017 ook een nieuw ruitje in officiële Kawasaki optielijst gekomen en denk dat dit ontwerp last heeft als het bracket gemonteerd zit.
11-999940930.jpg


Persoonlijk vind ik boven de klokken het prettigst kijken
 
Ik heb de standaard ruit icm met de optionele montagebeugel voor de navigatie. Past allemaal prima, en de navigatie zit dan boven de klokken mooi in het zicht.
 
Watvoor fiets rijd je nu of heb je hiervoor gereden?

Totaal niet te vergelijken...

Shadow VT1100C, deze heb ik om door de buurt te ploffen.
Ga woon/werk verkeer rijden en dat lijkt me op de Shadow geen goed plan ;)

Zat te twijfelen tussen een TDM 900, Africa Twin 1000 en een Versys 1000.
Volgens een maatje van me was er maar 1 goede keuze... de Kawa. Inmiddels al eea aan testen gelezen, zowel van het oude (model 2012) als het huidige type. Ik moet zeggen dat ik daar behoorlijk enthousiast van werd.

Binnenkort maar proefrijden op het oude en nwe type.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad , iets lager bij de grond wil ik ook wel , wat kost zo'n zadel ongeveer ?~[/quote]
Het zadel kostte dacht ik iets van 350 euro en 90 voor het verlagen. Maar als onderdeel van de onderhandelingen bij de aanschaf van mijn versys heb ik dat er niet voor betaald
 
Als het goed is is de Shadow verkocht, dus volgende week maar eens kijken of ik ergens kan proefrijden op een oud type en nieuw type. Ben erg benieuwd...
 
Het is ook veiliger doordat je niet elke keer naar beneden hoeft te kijken op de TT.

Valt wel mee als je hoofdzakelijk luistert via een bluetooth headset.

juz41y.jpg


Ondanks dat deze setup mij prima bevalt heb ik wel een SW-Motech houder besteld.
 
Gisteren testrit gedaan met een mooie groene.

Ik heb het een uurtje de tijd gegeven , mijn duo vond het fijne bike, maar ikzelf kreeg er geen 'klik'-gevoel bij.

Recentelijk had ik dat wel met de africa-twin, maar vrouwlief wil niets meer horen van een fiets met spaken en binnenband :-)
 
Gisteren testrit gedaan met een mooie groene.

Ik heb het een uurtje de tijd gegeven , mijn duo vond het fijne bike, maar ikzelf kreeg er geen 'klik'-gevoel bij.

Recentelijk had ik dat wel met de africa-twin, maar vrouwlief wil niets meer horen van een fiets met spaken en binnenband :-)


en gelijk heeft ze }) }) })
 
:YAls je em straks boven je tellers hebt zitten denk je... had ik dat maar eerder gedaan *D :Y

Ik ben even gaan informeren waar hij blijft maar hij is nog steeds niet binnen. ;(

Gisteren testrit gedaan met een mooie groene.

Ik heb het een uurtje de tijd gegeven , mijn duo vond het fijne bike, maar ikzelf kreeg er geen 'klik'-gevoel bij.

Recentelijk had ik dat wel met de africa-twin, maar vrouwlief wil niets meer horen van een fiets met spaken en binnenband :-)

Ik heb hem nu een maand en voor mij is het een tamme big bike, je kan hem rijden als een toermotor en hem laag in de toeren houden, en je kan hem rijden als een sport bike waar voldoende power inzit om een hoop lol te hebben op plekken waar dat veilig kan.

Als je geen klik hebt moet je hem niet kopen denk ik, trouwens mijn vrouw (duo) vind hem als toermotor heerlijk en als sport bike minder, het gaat dan snel te snel, ZZR1100 snel zegt ze. :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren testrit gedaan met een mooie groene.

Ik heb het een uurtje de tijd gegeven , mijn duo vond het fijne bike, maar ikzelf kreeg er geen 'klik'-gevoel bij.

Recentelijk had ik dat wel met de africa-twin, maar vrouwlief wil niets meer horen van een fiets met spaken en binnenband :-)

Misschien toch meer een vtwin man? Misschien vstrom 1000? Of de meest originele allround uit Beieren.... Of best of both worlds en een 3 cilinder tiger sport?
 
Misschien toch meer een vtwin man? Misschien vstrom 1000? Of de meest originele allround uit Beieren.... Of best of both worlds en een 3 cilinder tiger sport?

Dank om mee te denken, misschien ook nog even wachten op eindejaarverrassingen . Nieuwe GTR , facelift Yam tracer 900 , opvolger honda crosstourer,... O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan