Motor-Forum

Select Forum

Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

VTR SP-1 Dark Grey Edition

Reg. datum:
28 okt. 2008
quote:
Wegmisbruiker schreef op 15 april 2017 @ 12:04:
Maak ik uit het relaas van Wolves niet op en misschien vergis ik me.

Ah ja, je hebt gelijk. Te snel gelezen, was onderweg naar...
Ghetto Bassie wijzigde dit bericht op zaterdag 15 april 2017 13:01 (73%)
Voor kraamcadeaus, stickers, t-shirt bedrukkingen en ets-werk op glaswerk -> www.sharscreations.nl

Reg. datum:
28 jun. 2008
quote:
Ghetto Bassie schreef op 15 april 2017 @ 12:59:

[...]

Ah ja, je hebt gelijk. Te snel gelezen, was onderweg naar...

Stonden op de hoek bij de Gamma Heemskerk Het Aambeeld, ik denk dat het weinig zin heeft
bezwaar in te dienen, gezien het wetsartikel. Zal wel komen dat ik in een Golfje reed, was ik de andere kant de straat uitgereden [ zoals ik was gekomen ] had me €149 gescheeld.
Feitcode N430D "Voertuig is niet voorzien van goed werkende ruitensproeierinstallatie voor de voorruit" Als je het maar weet :)

VTR SP-1 Dark Grey Edition

Reg. datum:
28 okt. 2008
Is het nou midden in de winter dat je zicht continu belemmerd wordt door pekel en je hebt dat dan, kan ik me er nog enigsinds in vinden. Maar blijf het achterlijk vinden dat je niet ff een kannetje vloeistof er in mocht plempen, werkelijkwaar kansloos :/
Ghetto Bassie wijzigde dit bericht op zaterdag 15 april 2017 21:32 (20%)
Voor kraamcadeaus, stickers, t-shirt bedrukkingen en ets-werk op glaswerk -> www.sharscreations.nl

Reg. datum:
28 jun. 2008
quote:
Ghetto Bassie schreef op 15 april 2017 @ 21:29:
Is het nou midden in de winter dat je zicht continu belemmerd wordt door pekel en je hebt dat dan, kan ik me er nog enigsinds in vinden. Maar blijf het achterlijk vinden dat je niet ff een kannetje vloeistof er in mocht plempen, werkelijkwaar kansloos :/

Ik vindt het ook een behoorlijke naai streek, en waren mijn ruiten nou smerig dan oké, dag tevoren toevallig door de wasstraat geweest. Maar bezwaar maken heeft niet zoveel zin denk ik. €149 een belachelijk bedrag voor zo iets. Zelfs las ik als je blower niet werkt, dan kan je daar ook voor bekeurd worden evenals ruitenwisserrubbers versleten €140

Reg. datum:
16 aug. 2012
quote:
Downunder schreef op 15 april 2017 @ 09:33:

[...]

:Y

Boete gaat inderdaad nergens over. Wat nou als je net onderweg de laatste druppels eruit hebt geperst.. krijg je dan ook een boete als je met een lege benzinetank langs de weg staat?

zou hier serieus bezwaar op schrijven.

Ja, daar krijg je ook een boete voor. Of nou ja, daar kun je een boete voor krijgen. En is afhankelijk van waar je staat. Als jij langs de snelweg staat met een lege tank, kun jij gewoon een boete krijgen voor het onnodig stoppen. Want die lege tank heb je zelf veroorzaakt. :9

Reg. datum:
16 aug. 2012
Overigens, die boete voor het hebben van een lege tank ruitenwisservloeistof. De boete is niet specifiek voor de lege tank van de vloeistof, maar voor het niet hebben van een ruitenwisserinstallatie die naar behoren werkt. Want dat is een vereiste van een voertuig. En ruitenwisservloeistof is daar voor nodig.

Reg. datum:
16 okt. 2002
quote:
Einschtein schreef op 15 april 2017 @ 22:44:

[...]

Ja, daar krijg je ook een boete voor. Of nou ja, daar kun je een boete voor krijgen. En is afhankelijk van waar je staat. Als jij langs de snelweg staat met een lege tank, kun jij gewoon een boete krijgen voor het onnodig stoppen. Want die lege tank heb je zelf veroorzaakt. :9

Ok 2 dingen geleerd in dit topic :+

Reg. datum:
28 jun. 2008
quote:
Einschtein schreef op 15 april 2017 @ 22:46:
Overigens, die boete voor het hebben van een lege tank ruitenwisservloeistof. De boete is niet specifiek voor de lege tank van de vloeistof, maar voor het niet hebben van een ruitenwisserinstallatie die naar behoren werkt. Want dat is een vereiste van een voertuig. En ruitenwisservloeistof is daar voor nodig.

Klopt heb je ook gelijk in, maar in mijn geval dus een leeg tankje. Dat is handige van vrouwen,
toen ik het vertelde, zei ze "is al maanden leeg " terwijl ik 10 liter in de garage heb staan :+

Reg. datum:
16 aug. 2012
quote:
wolves schreef op 15 april 2017 @ 23:27:

[...]

Klopt heb je ook gelijk in, maar in mijn geval dus een leeg tankje. Dat is handige van vrouwen,
toen ik het vertelde, zei ze "is al maanden leeg " terwijl ik 10 liter in de garage heb staan :+

In dat geval wel, ja. Helaas, zonde van het geld, maar overkomt je in ieder geval geen tweede kant. De logica achter de boete zelf snap ik wel, maar tja.

Reg. datum:
18 feb. 2005
Ja ik moch ook weer eens wat uit Leeuwarden ontvangen. Reed op de traject controle 9 km te hard en kost me €39. Jammer dan het is niet anders.

Reg. datum:
12 sep. 2015
Valt er nog wat te winnen voor degene met de hoogste boete of dat niet :+ ?
Dan wil ik wel mee doen haha, 539 euro.... bezwaar word ingediend maar zal weinig kans maken ben ik bang.

Reg. datum:
03 sep. 2016
quote:
Downunder schreef op 15 april 2017 @ 22:53:

[...]

Ok 2 dingen geleerd in dit topic :+

Eigenlijk hoef je maar 1 ding te weten: wat je ook doet, als het niet 100% volgens de voorschriften is kan de staat je beboeten. Dus ook rijden met te lage bandenspanning, een pitje van 2.1mm op de vooruit binnen je directe gezichtsveld, etc...etc.. :r

KTM 690 SMC-R

Reg. datum:
25 mei. 2015
Weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat een boete binnenkomt die wordt bepaald door de officier van justitie? :+
https://www.youtube.com/watch?v=-rgTpafFltg | KTM 690 SMC-R

Winnaar WIDM 2016

V-Stromrijder

Reg. datum:
10 nov. 2015
Functie:
Winnaar WIDM 2016
quote:
astroyana schreef op 16 april 2017 @ 11:08:
Dan wil ik wel mee doen haha, 539 euro.... bezwaar word ingediend maar zal weinig kans maken ben ik bang.

Waar heeft Leeuwarden dit aan verdiend als ik vragen mag?
Na regen komt de mooiweerrijder.
Suzuki DL650 V-Strom

Reg. datum:
16 okt. 2002
quote:
Motor-Timothy schreef op 16 april 2017 @ 12:23:

[...]

Eigenlijk hoef je maar 1 ding te weten: wat je ook doet, als het niet 100% volgens de voorschriften is kan de staat je beboeten. Dus ook rijden met te lage bandenspanning, een pitje van 2.1mm op de vooruit binnen je directe gezichtsveld, etc...etc.. :r

ja man, en te hard rijden mag schijnbaar ook al niet :+

Reg. datum:
03 sep. 2016
quote:
Downunder schreef op 18 april 2017 @ 15:33:

[...]

ja man, en te hard rijden mag schijnbaar ook al niet :+

Gelukkig heb je daar apps voor :9

gix gix gymkhana

Reg. datum:
19 apr. 2012
Maxim Februari over boetes:

https://www.nrc.nl/nieuws...loedlink-8148375-a1554878
Ondertekening?

Reg. datum:
17 feb. 2016
Alvast een plek reserveren voor mijn aankomende(ook de eerste op motor) boete.
Reed vanochtend per ongeluk door rood(ja er staat een flitspaal daar).

Suzuki GS500E

Reg. datum:
04 apr. 2009
Ergens bij de grens van brabant, zuid holland en Gelderland
quote:

Interessante column.
Vooral dat stuk over vage regels, zoals de lappendeken aan snelheden op onze snelwegen.
Laat ze dit alsjeblief terug brengen naar 1 max snelheid op onze snelwegen.
Linux het andere besturingssysteem voor je PC

Born to Ride

Reg. datum:
29 jun. 2004
quote:
Kroketje schreef op 20 april 2017 @ 11:57:
Alvast een plek reserveren voor mijn aankomende(ook de eerste op motor) boete.
Reed vanochtend per ongeluk door rood(ja er staat een flitspaal daar).

Een oude of een nieuwe fp? De oude kan je nog wel een geluk mee hebben. Met de digitale eigenlijk nooit.
Riding&Diving

Reg. datum:
17 feb. 2016
Het is zo een maar dan met blauw en oranje strippen van politie. Denk dat gewoon een digitale is. Ga alsvast een bezwaarschrift maken voor wanneer de brief binnen komt. Screenshot_20170420-185645.png

NTV650 | CB550K

Reg. datum:
17 feb. 2016
Een brief ontvangen voor het negeren van een rood kruis. 239 ballen.

Alleen deze brief is net pas binnen gekomen terwijl het volgens hen strafbaar feit 15 november 2016 gepleegd is.

Is er geen verlooptijd op het opsturen van zo'n strafbeschikking? Na 5 maanden is mij weinig bijgebleven wat er die dag gebeurd is.

Beetje raar dit :S
If you need four wheels, ride two motorcycles.

V4 NOZEM

Reg. datum:
24 mrt. 2003
Rood kruis is niet langer een mulderfeit, maar valt onder het strafrecht, dan mogen ze meer tijd nemen, voordat ze hem opsturen.
Mijn motor leeft: Hij wipt, rook en hij zuipt.

CBR600RR

Reg. datum:
06 apr. 2017
quote:
astroyana schreef op 16 april 2017 @ 11:08:

Ik ga hier hoogstwaarschijnlijk wel overheen.. moet de uitspraak nog even afwachten :')

Thunderace

Reg. datum:
05 apr. 2017
quote:
Sassette schreef op 20 april 2017 @ 21:40:

[...]

Ik ga hier hoogstwaarschijnlijk wel overheen.. moet de uitspraak nog even afwachten :')

Kandidaat voor de 1000 club incoming! :]

Mooi klote voor je, veel plezier op de fiets! -O-
Listen to Bob!

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.